Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-22, 09:37
Bannlyst
Jag vill rekommendera serien Case, som är isländsk.

https://www.imdb.com/title/tt5038858/

Handling:

Har du själv sett serien och kan ge din åsikt om serien?
Citera
2021-05-22, 09:51
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag vill rekommendera serien Case, som är isländsk.

https://www.imdb.com/title/tt5038858/

Handling:

Har du själv sett serien och kan ge din åsikt om serien?

Tack för tips! Islänningarna skriver de i särklass bästa deckarna just nu -Jag avnjuter dem som ljudböcker.
Nu ska jag genast kolla in den här serien och återkommer (förhoppningsvis) med omdöme.
Citera
2021-05-22, 11:08
Medlem
Har inte sett den men enligt en isländsk polare så ar den mer populär utomlands än på Island. Anledningen är att ön är liten och alla känner igen platserna och rollinnehavarna. Exempelvis händer det ofta att någon i serien befinner sig på en viss plats, alla känner igen omgivningarna... men när de sen går in i en byggnad, så vet alla att just den byggnaden ligger på en helt annan del av ön i verkligheten.

Småsaker som för en utomstående inte spelar någon roll men för den som har svårt att acceptera en fantasivärld blir väldigt irriterande.
Citera
2021-05-26, 15:56
Bannlyst
Jag fastnar för den här serien, den är spännande och det är små intriger för det mesta och att serien är lite långsam, kanske lite väl långsam emellanåt. Serien är värd att se och det är väldigt spydig. Man vet inte vad som kommer att ske.
Citera
2021-11-09, 08:07
Bannlyst
Jag tycker serien kändes som att den behöver en fortsättning, för det slutade oengagerande och apropå. Jag kunde uppskatta serien , men det blev endel dötid och det kändes som att serien bara inte ville någonstans.

Nä en 6/10 som mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in