Citat:
Jag tippar på att fenomenet är verkligt även om jag inte tror att kubanerna skulle syssla med sådant. Skulle varit extremt märkligt att de efter att de öppnat diplomatiska relationer med USA omedelbart skulle försöka skada motparten.
Jag fortätter att tro att detta är PsyOps, False flag, Masspsykos orsakat i grunden av Cikador/Syrsor som ovana amerikanska diplomater började höra i tropiska Havanna. Att Cubanerna skulle sitta på teknologi som USA inte känner till är ju helt osannolikt. I kommunistländer så kan du köpa vilken info du vill och vad du vill för lite dollars. OM Kuba haft ett sådant "vapen" så hade någon "tjallat för dollars" för länge sedan. Alla kommunistländer är kleptokratier (alla stjäl av alla). Jag vet folk som hade tillträde till fartygsvarv under kommunisttiden i kommunistländer. Alla fartyg hade vakter vid landgången. Man kunde gå fram till vilka vakter som helst och köpa vadsomhelst på fartyget. De halade tom flaggan och sålde den. Se på det psykologiskt. Så "stor" är moralen i kommunistländer och så liten är respekten för "internationalen" bland befolkningen i kommunistländerna. Paraderna är bara för att överleva.
Typ "nazihotet" som figurerat i decennier i svensk media. Det är bara sjuka människors fantasier. - Ex Nazismen har aldrig haft eller kommer aldrig någonsin att få någon politisk betydelse i sverige. Men det är en hel jävla industri och det skall pratas om det dagligen inom journalistkåren och sedan skall deras "sanning" prackas på alla andra.
Typ "nazihotet" som figurerat i decennier i svensk media. Det är bara sjuka människors fantasier. - Ex Nazismen har aldrig haft eller kommer aldrig någonsin att få någon politisk betydelse i sverige. Men det är en hel jävla industri och det skall pratas om det dagligen inom journalistkåren och sedan skall deras "sanning" prackas på alla andra.
https://en.wikipedia.org/wiki/Havana_syndrome
Finns tydligen ingen svensk wiki-sida, men det framgår att fenomenet är globalt.