Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-06-06, 15:44
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Kommer människor bli gripna för att ha läst "fel" nyheter?
Får man skylla sig själv om man tagit del av information som regimen tycker är problematisk?

Det du eventuellt insinuerar är ju inte applicerbart på USA i samma grad som här. De har inte samma lagstiftning kring åsiktsbrott som vi har här.

Jag ställer mig därför lite undrande över FBI här, vilken nytta de skulle kunna ha av denna information, om de redan har en misstanke att en misstänkt surfat en viss halvtimma.

I ett normalt samhälle är det möjligen referer-länken som skulle kunna vara intressant, och därmed kunna avgöra om någon har sökt sig till artikeln med sökord som ingen annan borde känna till i ett tidigt skede. Men det borde väl i så fall google och bing kunna svara på, som de väl redan ha samarbeten med? Har kanske andra sökmotorer blivit vanligare att använda?

Eller kan det vara så att man misstänker totalt ointegrerade medborgare, som kan tänkas ha tex en arabisk utgåva av webbläsaren? Det skulle ju kunna sticka ut i besöksloggen.
Citera
2021-06-06, 16:04
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Hoppas detta använda för gott. Att man kan ta fast buset. Är orolig för att detta kan missbrukas för att komma allt närmare ett kontrollsamhälle. Skulle inte förvåna mig med Biden som president. Tur man inte bor i USA. Ni som är insatta ge gärna eran take på detta. Vill lära mig mer!
Citera
2021-06-06, 18:07
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://www.newser.com/story/306953/...day-story.html
Vad tycker ni, kommer detta bli det nya normala framöver?
Kommer människor bli gripna för att ha läst "fel" nyheter?
Får man skylla sig själv om man tagit del av information som regimen tycker är problematisk?

Lite fånigt, NSA vet ju det redan.
Citera
2021-06-06, 21:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Detta. Givetvis blir det ju jakten på hemska och elaka pedofiler som man har som skäl för att öppna dammluckorna. För pedofiler måste man givetvis få fast - och den som protesterar mot pedofiljakt är ju givetvis en suspekt typ som kanske själv är sådan - det vet vi ju alla.

Bara det att nästa gång de vill göra samma sak så är ju porten redan öppnad och det är fritt fram - att till exempel jaga efter andra som inte är fullt lika avskydda av samhället - exempelvis just de som Regimen har ett horn i sidan till. Men som man inte behöver tala så tyst om att man jagar. Julian Assange, till exempel. Eller bara politiska dissidenter som inte nödvändigtvis begått brott - men däremot är väldigt besvärliga för Regimen att låta hållas fritt.
Tack för den vinklingen! Missade totalt att tänka i den banan.
Citera
2021-06-07, 01:30
Medlem
De vet redan, de vill bara ha något de kan visa vid eventuell rättegång.
Citera
2021-06-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Hoppas detta använda för gott. Att man kan ta fast buset. Är orolig för att detta kan missbrukas för att komma allt närmare ett kontrollsamhälle. Skulle inte förvåna mig med Biden som president. Tur man inte bor i USA. Ni som är insatta ge gärna eran take på detta. Vill lära mig mer!

Det pågår här och nu i Sverige också, i hemlighet kan det ju ske av utländska stater som usa. Alla på flashback är övervakade på ett eller annat sätt. Användande av enorma monopol är det som gör det hela: bankid i Sverige, Facebook, Google, Amazon...enda sättet är att inte använda dem så de minskar i storlek.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in