• 1
  • 2
2021-08-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Historia: Har varit på flera år, har dock tagit någon väldigt kort paus en gång om året och kört HCG. Nu gjorde jag samma sak fast lite längre, ca 6 veckor. Gick sedan på TRT 0,5ml cyp var 6:e dag. Tog nog bara 2 ampuller, för hjärtat levde jävel, hade både högt blodtryck och hög puls. Satt och jobbade med puls på 90, stilla vid ett skrivbord. Dock tror jag det mesta var stressrelaterat, men jag hoppade av cold turkey, vilket jag har gjort MÅNGA gånger för förr i tiden körde jag korta kurer under många år. Detta var allra minst 2 månader sedan och rent historiskt BRUKAR det vara värst efter ca 4v för mig, och sedan kännas bättre vid ca 3 månader. Har aldrig gått av helt från en sådan lång period, och trodde det skulle vara HELT kass. Visst, fettförbränningen och sexlusten är inte helt i topp, och har tappat lite vätska i musklerna, men allt funkar ok. Bra styrka, pigg, glad, cardio osv. Kan verkligen HCGt gjort så mycket skillnad? Fattar inget, hade väntat mig må piss över sommaren, men nu börjar det vända till det bättre. Ligger ca 20! slag under (ja, lugnare på jobb nu, så det var nog den stora anledningen) vad det var för någon månad sedan. Blodtrycket har droppat från 150+ till runt 130, undertrycket är tom lite lågt, 65. Ska gå och kolla testohalten och göra werlabs hälsotest, men den kan inte vara helt kass när både gymmet och sexet funkar. Är den låg ska jag faktiskt passa på att få det via klinik så det blir helt lagligt och doktorsövervakat. Men även om detta långt ifrån är helt över och jag i min gamla kropp (under 20 år till pension) hade mått bättre av lågdos testo, så är slutsatsen att det inte var värre än vanligt att gå av. Kände när kulorna började producera igen, värkte både på HCGn och ca 4v efter teston.

Tråkigt att du inte tål clomid och nolva så bra då det borde vara bästa vägen då även hcg torde stänga ner hypofys/hypotalamus och det är dessa du vill få igång.
Har du testat titrera ner till en dos som du tål?
Har kört med 25mg clomid och 10mg nolva de senaste pct-omgångerna vilket gett bra testonivåer.
Kan säkert fungera även med lägre doser som tråden om clomid för lågt testo vittnar om där så lågt som 12.5mg clomid två gånger per vecka har gett bra resultat.
Man bör dock fronta då både nolva och clomid har ca. 5 dagars halveringstid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in