Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Absolut. Nu är det dags att besluta om trädgården och nu skulle jag tro att Bauer håller i taktpinnen... Först charma in sig, sen göra sig oumbärlig och sist ta över.
Pernilla kommer alltid behöva en hjälpande hand för hon kan ju ingenting annat än showbiz. Pappa Hans är gammal nu och kan inte bistå mer. Pernilla är ett barn.
Bauer kommer ta över det mesta efterhand. Och hon har ju också en extramamma i Susanne (susnordstrom) som inreder och hjälper till att ställa i ordning Spanienhemmet med allehanda målning och nertag av väggar samt hennes ständiga uppmuntringar via Instagram med ”älskling” mm.
Så hon omger sig med folk som hjälper henne med de mesta. Emilfixar, snickaren som jobbar med uppmuntran från hennes olika skämt, men han gör sig ju ett namn inom branschen. Newport hjälper till med gratis julpynt packar och packar ner. Bilar har hon gratis från bilfirmor mot att de syns i tv. Hon har även barnens fd barnflicka till hjälp med att städa ur garderober och skåp. Sofia Wistam en ynklig figur som sitter och slickar uppåt på Pernilla i podden där P pratar oavbrutet om sig själv och sin familj.
Pernilla är i grunden lat och pillar mest på bakhåret och flabbar. Väldigt självgod. Och inte alls så trevlig som folk tror. Väldigt bitchig attityd kan man se när inte kamerorna är igång. Det är äckligt hur de promotor varandra på sociala medier när de gjort en låt, en bok, öppnat en restaurang eller spelat in en reklamfilm. Och de äter på restaurangerna och fotar all mat.
Det stör mig också hon tycker hon är kompis med sina barn. En mor kan aldrig vara kompis nånsin.
Jag undrar hur de vänner hon har omkring sig verkligen gillar henne? Allt är ju så ytligt? Tycker mig se de försvunnit mer och mer.