Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-11, 09:55
  #1477
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
Jag hade en andel i Dybbans 265a. Kan väl säga att det sved en del inom mig när jag såg att Bengans 365a gav 2,8 mille. Inte för att missunna andelsköparna, utan mer för att min vanliga otur i att välja ”fel” andel håller i sig precis som de senaste två åren.
Blev också irriterad av att gubbar som Dybban kan kasta ur sig helt vårdslösa rader som att spika ett uselt BP och bara lyckas få 10 rätt på nästan 14000 rader när omgången ändå gav miljonutdelning!

Antar att det är för att man stirrar sig blind på odds och streckfördelning plus att BP har mer att spela för än Elfsborg än att titta på tabellplaceringen och vilket lag som faktiskt är det bättre. Man kunde till exempel spikat AM och helgarderat BP eller satt X2 i BP för att landa lite mjukt, kan man tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av Qui-Gon-Gin
Ödmjukhet verkar du inte veta vad det är.
Sedan att du svarar exakt det jag skrev själv i omskriven text säger mer om dig än mig.
Jag ursäktade iallafall min okunnighet. Du verkar ju bara korkad rakt ut

Det är ingen att diskutera med Enlighted2022, du kan ge upp. Många har försökt i tråden men det är omöjligt att få personen att förstå. Det är som att försöka förklara för en pyroman att den ska sluta elda hus.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Som många redan tagit upp, folk blir ju mer besvikna än glada åt andra när man köper andel i system X och system Y går och sätter 2,5 miljoner, speciellt när man köper dom dyrare andelarna, tex 800 vilket är ett system för 40.000KR och han får endast 8 rätt. Jag säger det igen, BRA SYSTEM FÅR INTE 8 RÄTT FÖR 40K rader. Snittet på dessa system ska ju fan ligga på 12+. Jag kör system för 2200kr och det lägsta antalet rätt jag fått 2023 är 9 rätt, det var förra omgången när 13 rätt gav knappa 12k , skulle jag ha deras spelkassa skulle jag ha en 13rätt t-shirt för varje dag. Dom är usla på att bygga system därför att dom är usla på spelförståelse dom börjar babbla xg i championship och leker pålästa. kolla in dom duktiga på twitter som livnär sig på betting tex :

https://twitter.com/redlineer
https://twitter.com/BurryVE1


Det är ungefär som att kolla på en match mellan ett herr och damlag.

Körde han alltså ett 9 hel, 1 halv och 3 spik och fick åtta rätt? Det är omöjligt. Du måste mena med det reducerade han körde, 400 kr andelen och 20000 rader. På den fick han åtta rätt. Han missade både reducering och garderingar på sina matematiska två rader (gubbe Brighton-Liverpool & gubbe Hammarby-Häcken).
__________________
Senast redigerad av Mittpunkt 2023-10-11 kl. 10:03.
Citera
2023-10-11, 10:46
  #1478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Antar att det är för att man stirrar sig blind på odds och streckfördelning plus att BP har mer att spela för än Elfsborg än att titta på tabellplaceringen och vilket lag som faktiskt är det bättre. Man kunde till exempel spikat AM och helgarderat BP eller satt X2 i BP för att landa lite mjukt, kan man tycka.



Det är ingen att diskutera med Enlighted2022, du kan ge upp. Många har försökt i tråden men det är omöjligt att få personen att förstå. Det är som att försöka förklara för en pyroman att den ska sluta elda hus.



Körde han alltså ett 9 hel, 1 halv och 3 spik och fick åtta rätt? Det är omöjligt. Du måste mena med det reducerade han körde, 400 kr andelen och 20000 rader. På den fick han åtta rätt. Han missade både reducering och garderingar på sina matematiska två rader (gubbe Brighton-Liverpool & gubbe Hammarby-Häcken).


Vad är det som ska förstås?
Att affiliateintäkter inte påverkar insats eller utbetalning till andelsköpare?

Att det inte är bättre att få tillbaks insatsen bara på lite fler lågutdelningsomgångar och därför missa chansen att får in en högutdelning då och då?

Att stugan inte är sämre mot sina följare än andra spelgrupper utan ger tillbaks en hel del för de som följer?

Kunde räkna upp ett antal självklarheter ytterligare, men avstår. Ni som känner er träffade av mina inlägg kanske ska fundera på varför.

Att stugans spelläggare däremot är ut och cyklar då och då på enskilda omgångar är förstås uppenbart, men vilka är inte det. Dessutom så vinner man aldrig stort om man inte går mot strömmen.

Drevet mot stugans personal känns däremot felriktat. tror inte att Acrouds chefer skulle gilla om man drog ner antalet andelsspel rejält.
Citera
2023-10-11, 11:56
  #1479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qui-Gon-Gin
Bengan sa på stream att han är plus på andelar han bygger/köper. Kanske sant.

Nu blottar jag kanske min okunskap men varför bygger han inte egna system och plockar hem storvinsten själv? dock är ju vissa system saftiga.
Är % större i det långa loppet än nån storvinst då och då(uppenbarligen)
Är det för att sprida sina risker? Eller är det för att han vill ”försöka” ge tillbaka?

Försöker bara förstå.
Jag gillar bengan men har svårt att tro honom här. Även Simon har twittrat han går plus. Jag köper bara av dessa herrar och gjort under minst 3 år. Jag ligger låååååångt ifrån plus. Nu har inte jag en del I varje system utan köper 1-3. Om det bygger på ett uträknat plus i alla spel så hoppas jag inte det rekommenderas att köparna ska göra. Köpa på sig i runda slängar 10 olika bengan andelar ger en insats på 4000kr/omgång. Skulle vilja bengan redogjorde detta mer men det kommer han inte göra. Frågar jag på twitch blir jag väl bannad trots jag prenumererar
Citera
2023-10-11, 17:44
  #1480
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Jag gillar bengan men har svårt att tro honom här. Även Simon har twittrat han går plus. Jag köper bara av dessa herrar och gjort under minst 3 år. Jag ligger låååååångt ifrån plus. Nu har inte jag en del I varje system utan köper 1-3. Om det bygger på ett uträknat plus i alla spel så hoppas jag inte det rekommenderas att köparna ska göra. Köpa på sig i runda slängar 10 olika bengan andelar ger en insats på 4000kr/omgång. Skulle vilja bengan redogjorde detta mer men det kommer han inte göra. Frågar jag på twitch blir jag väl bannad trots jag prenumererar

Går dom plus spelar dom privat. Dom går inte plus på andelarna dom lägger ut. Bengan vet jag spelar på oddset mycket privat och där kanske han går plus, kan vara det han menar med "jag går plus", samma med Simon kanske.

Frågar man på twitch så är risken att man blir bannad ja. PMK slog med stora trumman i våras och bannade folk helt sonika när frågor kom på varje stream om varför Sargon fick sluta. Bättre att banna än att svara.
Citera
2023-10-11, 19:34
  #1481
Medlem
Det är väldigt många här som uppenbarligen tycker Stugan är usla på att lägga rader och tycker man gör det bättre själv. Många som tycker dom är giriga idioter och värdelösa att titta på. Det tycker inte jag men olika åsikter ska såklart finnas. Men detfinns ju en superenkel lösning på detta. Sluta titta, sluta köp andelar och gör nåt annat istället så kan de som uppskattar deras jobb ta dessa andelar istället. Är det inte självspäkning att betala för och titta på något man hatar?
Citera
2023-10-11, 21:28
  #1482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lojjenoussi
Det är väldigt många här som uppenbarligen tycker Stugan är usla på att lägga rader och tycker man gör det bättre själv. Många som tycker dom är giriga idioter och värdelösa att titta på. Det tycker inte jag men olika åsikter ska såklart finnas. Men detfinns ju en superenkel lösning på detta. Sluta titta, sluta köp andelar och gör nåt annat istället så kan de som uppskattar deras jobb ta dessa andelar istället. Är det inte självspäkning att betala för och titta på något man hatar?

Ja, det är ganska fascinerande att de största gnällspikarna i tråden slaviskt följer alla streams och köper massvis med andelar och rent allmänt har hjärnkoll på allting som rör stugan. Samtidigt som de tycker allt är skit och lätt kan göra bättre system själva
Citera
2023-10-27, 09:12
  #1483
Medlem
Ser att Bengan och adam har ett stort system för över 500 kr per andel. Hur många HEL och säkra är det egentligen? Är det någon som varit med i ett sådant system? Vinner ni något i längden?
Citera
2023-10-27, 09:40
  #1484
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Ser att Bengan och adam har ett stort system för över 500 kr per andel. Hur många HEL och säkra är det egentligen? Är det någon som varit med i ett sådant system? Vinner ni något i längden?

525an.
8 hel, 2 halv.

Antar att dom fördelar sina halva enligt nedan:
Arsenal-Sheffield U X2
Wolverhampton-Newcastle 1X

Spikar
Blackburn
Ipswich
Sunderland

Länge sedan dom satte ett sånt stort matematiskt system.
__________________
Senast redigerad av Mittpunkt 2023-10-27 kl. 09:46.
Citera
2023-10-27, 10:56
  #1485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
525an.
8 hel, 2 halv.

Antar att dom fördelar sina halva enligt nedan:
Arsenal-Sheffield U X2
Wolverhampton-Newcastle 1X

Spikar
Blackburn
Ipswich
Sunderland

Länge sedan dom satte ett sånt stort matematiskt system.

Tack så mycket!
Citera
2023-10-27, 14:37
  #1486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
525an.
8 hel, 2 halv.

Antar att dom fördelar sina halva enligt nedan:
Arsenal-Sheffield U X2
Wolverhampton-Newcastle 1X

Spikar
Blackburn
Ipswich
Sunderland

Länge sedan dom satte ett sånt stort matematiskt system.

Citera
2023-10-27, 15:34
  #1487
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123

Tror de flesta vet Stugans strategi. Att 9/10 gånger gå emot favoriterna.
Citera
2023-10-28, 11:12
  #1488
Medlem
Jag kan lägga en femhundring på andelar, speciellt vid jackpot som denna helg. Skulle dock aldrig köpa en 525 utan då blir det 3st 175or (7-2). Det handlar ju bara om turen framförallt vid spikarna och då om det är 3 eller 4 kvittar. Köper jag 3st olika 175 som skiljer sig inbördes är fan chansen större även om den är liten. Tankar reflektioner sen jag skrev nåt sist i denna tråd.

Är det bara slumpen eller är ordern från Bengan att streamsystemet 175 ska gå in och variansen kan sänkas? PÅ EU har den nu suttit 3 ggr senaste månaderna och utdelningen har varit medel
31/08/2023 13 rätt 232 938 kr Livesystem 175kr
17/09/2023 13 rätt 204 309 kr Livesystem 175kr
19/10/2023 13 rätt 148 050 kr Livesystem 175kr

Det är främsta skyltfönstret utåt. Är man nöjd med att vinna överhuvudtaget kanske det är denna man ska börja knipa

Man är tydligen emot stugan om man vill diskutera storlek på system, hur ofta det vinner mm. Vidhåller jag inte hatar på stugan utan mina tankar handlar bla om hur skickliga de verkligen är om man får så många chanser att bygga flera stora system. Framförallt de reducerade stora är mer lottorad enligt mig. Se på Bengans sjuka 2,85 miljoner vinst. Ramen har alla tecken utom 5 (34/39)
2 sunda spikar i Värnamo och PSG. Den grejen kan vi alla göra, ta bort 5 tecken.
Resten är faktiskt lotto, 2 av 2 på Liverpool, ATM, Elfsborg, 1-2 av Newcastle, Roma, Napoli, Mff.
Alla skulle vi sätta en sådan ram då och då och ha tur med villkoren (som bygger på högre utdelning) så det handlar inte om att man heter Bengan utan det handlar om plånboken. Nu är det ju inte lika illa som inom travet där den lilla spelaren är statist men jag skulle ändå föredra en maxstorlek på system på ca 5000r

Mina egna reducerade 200r har väldigt liten chans då jag måste dra av så väldigt mycket mer. Så för att känna man får vara med så behöver man ju nån andel (det är spänningen man vill åt). Så kom igen nu Bengan och Dybban (länge sen han var het) Även om han är svalare än Bengan för stunden så säljer fortsatt hans andelar snabbare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in