Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Jag förstår inte den långsiktiga planen i detta. Att man avvecklar Irak kan jag förstå, men att överge sedan länge allierade som Kuwait och saudi förstår jag inte.
Kanske är det precis som jag skrev. Man vill skapa instabilitet för att kunna tjäna mer pengar på vapen.
Jag förstår inte heller syftet att ge Hamas pengar som omedelbart användes för raketer mot Israel.
Nu vet jag ju inte vem som styr i USA. Vet någon?
Det är inte direkt att överge, mer att dra tillbaka vissa saker för lätta på spänningarna.
När det kommer till vapen så har väl Biden redan stoppat de som regnar ned i Jemen?
Citat:
Ursprungligen postat av
UndeadNinja
Det enda jag reagerade på var det där med att göra det för att blidka Iran, annars är det väl positivt att sluta kriga i Mellanöstern.
Att minska spänningarna är inte att blidka, som vi alla vet så finns det mer än nog där redan och går snabbt att sätta ut nytt igen.
Man borde lämnat Mellanöstern åt sitt öde för kanske ett decennium sedan, så hade de fått alla arbeta ifred och komma på hur de ska göra.
Men det nog dröjer inte så satans länge innan oljan blir obsolet, och då kommer ingen intresserar sig för dom längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Har jag sagt att det är något negativt?
Kanske inte, men positivt känns det inte alls.
Men om du säger det är postiuivt att man drar tillbaka dessa system osv, så går vi på det.
Men är det så ens?
Citat:
Ursprungligen postat av
.SMOrcimus.PriME
Du och jag har inte mycket gemensamt politiskt men här håller jag med dig.
Jag har varit för att USA ska dra tillbaka sina trupper från M.Ö. sedan långt tillbaka. Det var en av punkterna som fick mig att gilla Trump till och med.
Men vi vet ju hur media och Demokraterna reagerade på det när han försökte. Han fick skarp kritik och vissa generaler ljög till och med om antalet trupper dom hade för att han inte skulle kunna dra tillbaka dessa.
Avskyr folk som baserar sina åsikter beroende på vem som säger vad och vem som gör vad.
Om X säger att Y är bra så är Y bra. Säger Z att Y är bra så är Y dåligt. Typiskt för hjärntvättade får utan möjlighet att tänka, forma sina egna åsikter beroende på egen gjord analys och utan ryggrad att stå upp för det man själv tror på.
Vore kanon om detta är något alla sidor kunde enas om. Däremot är det EXTREM hyckleri av anti-Trump gänget som kritiserade honom för detta (Kamala Harris och Biden ingår i detta gäng, även en stor del av MSM).
Ser det inte som troligt att något speciellt händer dock. Om man inte startar krig någon annanstans dvs. Det finns alldeles för inflytelserika intressen som tjänar astronomiska summor på att krigsapparatens kugghjul fortsätter snurra.
Men men, vi får väl se hur det går
Jag anser man borde ha lagt ned mellanöster efter Bush ljög ihop anfallet mot Irak och efter de var klara med steg ett och saddam borta.
Men tyvärr handlar det mer om bara olja, men när oljan är borta ur ekvationen om kanske 10-20år(bara en ren gissning, kan vara 30-40år också, men mer troligt den första), det är den dagen frågan blir så mycket enklare att lösa.
Men nej, det händer nog inte mycket mer än dessa småsaker man drar tillbaka, även om ett batteri inte är en små sak i sig.
Men man kan hoppas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Nejdå. Det är mycket positivt. Vanliga människor har absolut inga problem med att erkänna detta, du letar upp den enda dåren och drar alla över samma kam.
Du fick mens när Trump drog trupper ur MÖ. Får du mens nu också?
Jag uppfattade inte det som positivt, inte kanske heller väldigt negativt.
Så jag valde och fråga om det är positivt, så vet vi efter det svaret om det är popsititvt eller negativt för TS.