Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-19, 12:45
Medlem
Var tvungen att gå in i tråden för att få veta att det gällde mellanöstern. Fick en svag förhoppning att USA gått in militärt för att försöka reda ut Malmö, tyvärr var så ej fallet. VI får hoppas att vi kan dumpa eländet på Dansken som tack för postnord.
Citera
2021-06-19, 14:04
Medlem
Talespins avatar
Det här kan också tyda på att juden har en ny operation på gång i Mellanöstern.

Vilka länder ska det bli kaos eller ännu mera kaos i nu?
Citera
2021-06-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Ganska ironsikt med tanke på att USA spenderade många hundratals miljarder dollar på att invadera Irak för att få tillgång till billig olja.

Ehh nu var det väl Kina och Frankrike bla som hade avtal med Irak innan och var ser du att USA tagit olja därifrån? De som skulle tjäna på en stabilisering är nog mer Ryssland bla pga tanker trafiken skulle bli osäker och därigenom göra ryssolja mer lönsamt
Senast redigerad av Arraqthemalamute 2021-06-19 kl. 14:30.
Citera
2021-06-19, 14:32
Bannlyst
helt rätt att lämna dessa rövhål att försvara sej själva. atombomba gärna skiten efteråt och följ upp med en matta av napalm öber hela regionen för att säkerställa att ökenfollet inte kan ta sej hit.
Citera
2021-06-19, 14:32
Medlem
jugbandbluess avatar
bra gjort av biden(s ledsagare)
Citera
2021-06-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

Kaos är ett tecken på att det finns för många musselmaner i soppan
Citera
2021-06-19, 14:44
Bannlyst
hoppas israel o usa bombar skiten ur getaknullarna en gång för alla nu
Citera
2021-06-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

Kaos är ett tecken på att det finns för många musselmaner i soppan
Citera
2021-06-19, 15:37
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Jag kan inte ange källa och tid men sant att jag läste det i en nätpublikation för ca en månad sedan. Tar inga såna saker ur luften. Det är annan sak med värdeomdömen.
Han lämnar ovala rummet 19, det betyder ju inte att han somnar:
https://metro.co.uk/2021/02/16/joe-b...g-tv-14093251/
Citera
2021-06-19, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Ganska ironsikt med tanke på att USA spenderade många hundratals miljarder dollar på att invadera Irak för att få tillgång till billig olja.

Det man förlorar på gungorna tar man tillbaka på karusellen!
Citera
2021-06-19, 15:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag förstår inte den långsiktiga planen i detta. Att man avvecklar Irak kan jag förstå, men att överge sedan länge allierade som Kuwait och saudi förstår jag inte.
Kanske är det precis som jag skrev. Man vill skapa instabilitet för att kunna tjäna mer pengar på vapen.

Jag förstår inte heller syftet att ge Hamas pengar som omedelbart användes för raketer mot Israel.

Nu vet jag ju inte vem som styr i USA. Vet någon?
Det är inte direkt att överge, mer att dra tillbaka vissa saker för lätta på spänningarna.

När det kommer till vapen så har väl Biden redan stoppat de som regnar ned i Jemen?
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det enda jag reagerade på var det där med att göra det för att blidka Iran, annars är det väl positivt att sluta kriga i Mellanöstern.
Att minska spänningarna är inte att blidka, som vi alla vet så finns det mer än nog där redan och går snabbt att sätta ut nytt igen.

Man borde lämnat Mellanöstern åt sitt öde för kanske ett decennium sedan, så hade de fått alla arbeta ifred och komma på hur de ska göra.
Men det nog dröjer inte så satans länge innan oljan blir obsolet, och då kommer ingen intresserar sig för dom längre.
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har jag sagt att det är något negativt?
Kanske inte, men positivt känns det inte alls.

Men om du säger det är postiuivt att man drar tillbaka dessa system osv, så går vi på det.
Men är det så ens?
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Du och jag har inte mycket gemensamt politiskt men här håller jag med dig.

Jag har varit för att USA ska dra tillbaka sina trupper från M.Ö. sedan långt tillbaka. Det var en av punkterna som fick mig att gilla Trump till och med.

Men vi vet ju hur media och Demokraterna reagerade på det när han försökte. Han fick skarp kritik och vissa generaler ljög till och med om antalet trupper dom hade för att han inte skulle kunna dra tillbaka dessa.

Avskyr folk som baserar sina åsikter beroende på vem som säger vad och vem som gör vad.

Om X säger att Y är bra så är Y bra. Säger Z att Y är bra så är Y dåligt. Typiskt för hjärntvättade får utan möjlighet att tänka, forma sina egna åsikter beroende på egen gjord analys och utan ryggrad att stå upp för det man själv tror på.

Vore kanon om detta är något alla sidor kunde enas om. Däremot är det EXTREM hyckleri av anti-Trump gänget som kritiserade honom för detta (Kamala Harris och Biden ingår i detta gäng, även en stor del av MSM).

Ser det inte som troligt att något speciellt händer dock. Om man inte startar krig någon annanstans dvs. Det finns alldeles för inflytelserika intressen som tjänar astronomiska summor på att krigsapparatens kugghjul fortsätter snurra.

Men men, vi får väl se hur det går
Jag anser man borde ha lagt ned mellanöster efter Bush ljög ihop anfallet mot Irak och efter de var klara med steg ett och saddam borta.

Men tyvärr handlar det mer om bara olja, men när oljan är borta ur ekvationen om kanske 10-20år(bara en ren gissning, kan vara 30-40år också, men mer troligt den första), det är den dagen frågan blir så mycket enklare att lösa.

Men nej, det händer nog inte mycket mer än dessa småsaker man drar tillbaka, även om ett batteri inte är en små sak i sig.
Men man kan hoppas.
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nejdå. Det är mycket positivt. Vanliga människor har absolut inga problem med att erkänna detta, du letar upp den enda dåren och drar alla över samma kam.

Du fick mens när Trump drog trupper ur MÖ. Får du mens nu också?
Jag uppfattade inte det som positivt, inte kanske heller väldigt negativt.
Så jag valde och fråga om det är positivt, så vet vi efter det svaret om det är popsititvt eller negativt för TS.
Citera
2021-06-20, 06:02
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är inte direkt att överge, mer att dra tillbaka vissa saker för lätta på spänningarna.

När det kommer till vapen så har väl Biden redan stoppat de som regnar ned i Jemen?

Att minska spänningarna är inte att blidka, som vi alla vet så finns det mer än nog där redan och går snabbt att sätta ut nytt igen.

Man borde lämnat Mellanöstern åt sitt öde för kanske ett decennium sedan, så hade de fått alla arbeta ifred och komma på hur de ska göra.
Men det nog dröjer inte så satans länge innan oljan blir obsolet, och då kommer ingen intresserar sig för dom längre.

Kanske inte, men positivt känns det inte alls.

Men om du säger det är postiuivt att man drar tillbaka dessa system osv, så går vi på det.
Men är det så ens?

Jag anser man borde ha lagt ned mellanöster efter Bush ljög ihop anfallet mot Irak och efter de var klara med steg ett och saddam borta.

Men tyvärr handlar det mer om bara olja, men när oljan är borta ur ekvationen om kanske 10-20år(bara en ren gissning, kan vara 30-40år också, men mer troligt den första), det är den dagen frågan blir så mycket enklare att lösa.

Men nej, det händer nog inte mycket mer än dessa småsaker man drar tillbaka, även om ett batteri inte är en små sak i sig.
Men man kan hoppas.

Jag uppfattade inte det som positivt, inte kanske heller väldigt negativt.
Så jag valde och fråga om det är positivt, så vet vi efter det svaret om det är popsititvt eller negativt för TS.

Jag håller med om det du skriver här. Bush, Colin Powell, Tony Blair och många andra borde fängslats efter att ha startat krig med hjälp av lögner. Deras lögner har kostat många liv och deras lögner har indirekt krossat Europa med migrationsströmmar.

Jag vet inte vad man ska göra åt Iran dock. Iran är en skurkstat och en terrorstat som behöver omringas av en mur av militär närvaro.

Det bör dock såklart i första hand vara närliggande fienders ansvar som bla Israel men jag tycker att Usa och Europa ska bistå med någon sorts hjälp.

Detsamma borde göras mot exempelvis Turkiet, omringa dem och hindra dem från att ens kunna hota Europa med att släppa lös folkströmmar av män till Europa.

Det måste också bli konsekvenser när man har stöttat terror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in