Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2021-12-28, 23:32
  #37
Medlem
Det finns en hel del Python-projekt vars originalutvecklare har försvunnit. Ibland behöver projekten vidareutvecklas, ibland konverteras till andra språk. Det handlar då ofta om API-applikationer (oftast läsningar från databaser). Python är bra att kunna då, men du behöver SQL-erfarenhet också. Så...nä, ett par lösryckta kurser kommer inte räcka.
Citera
2021-12-29, 18:24
  #38
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Ja det du säger är självfallet sant, men en sak i åtanke är att om nu TS fattar tycke för programmering igenom till exempel en YrkesHögskole-kurs så bör TS ifråga redan ha fått ett par ideer kring projekt som denne vill utveckla? Inte sant? Och därmed (kanske) ha något att visa upp efter kursen (och därmed hoppyverksamheten) börjat ta fart...?

Beror på, vissa som pluggar programmering nöjer sig helt med den kunskap man får via utbildningen medan andra sitter en stor del av fritiden och bygger på kunskapen, så det är stor skillnad i intresse.
Citera
2022-07-27, 01:41
  #39
Medlem
Nöjer du dig med ett jobb som går att fixxa om man gör det abaolut minsta inom det du utbildar dig om?
Låter bara som att due extremt lat och väldigt omogen, tippar att due en nolla i 18 års ålder??
Tro mig när jag säger såhär...jobba hårt för det du drömmer om i livet och sträva att alltid förbättras som människa dag för dag!
No bullshit
Citera
2022-09-22, 11:42
  #40
Medlem
För 5 år sedan fick jag ett jobb som kom att innebära programmering i främst Python utan att kunna Python före. Jag hade inte heller några direkta kunskaper i företagets verksamhetsområde eller i de mjukvaror som användes. Men jag hade generella programmeringskunskaper samt andra kunskaper som vi hoppades skulle komma till användning, vilket de även gjorde.
Citera
2022-12-02, 22:48
  #41
Medlem
snusnegers avatar
Läs en tvåårig YH-utbildning så har du en rejäl grund för att bli anställningsbar
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback