Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-27, 19:30
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Största spänningsmomentet blir ju onekligen om Disney vågar låta Snövit väckas av prinsens ickesamtyckande kyss eller ej.

Min gissning är att man väljer en mer woke-vänlig lösning. Som att han tömmer en kastrull iskallt vatten över henne.

Jepp, det är sannerligen den mest spännande frågan (det säger jag utan ironi). Jag tror som du.

Såna här remakes lär vi få så länge de flera blir ekonomiska framgångar, och de flesta har ju blivit det (enda undantag jag kan nämna på rak arm är Dumbo). Jag tycker inte alla är dåliga, fast det beror på hur man räknar, alla rena remakes jag har sett har varit dåliga, men jag tycker mycket om Maleficent fast det är ju egentligen ingen remake men en live action inspirerad av en animerad film.

Edit: Eller förresten jag tror man behåller kyssen, men man gör det mer tydligt att de är förälskade i varann redan tidigare, man inför ett samtycke.
Citera
2021-06-27, 23:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlskrona1234
måste man ha insta för se bilden för jag kommer bara till inloggningsruta och jag vill inte ha instagram

Här: https://pasteboard.co/K8Bgm31.jpg
Citera
2021-12-15, 15:55
Medlem
PedoJoeBidens avatar
https://www.buzzfeed.com/morgansloss...te-live-action
Snövit blir Bajsbrun. Mer feminism utlovas.
Citera
2021-12-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Då var det dags för ännu en version av en Disneyfilm. Denna gången Snövit och de sju dvärgarna.

Marc Webb kommer att regissera. Och Rachel Zegler kommer att spela Snövit.
Benj Pasek och Justin Paul står för musiken.

Är det en sådan torka från Disney, att de måste göra ännu en modern version av en gammal klassiker?
Vill folket ha det? Behöver vi det?
Hur tror ni att den kommer att bli?

Bara en kassa ko, lätt tjänade pengar
Citera
2023-07-19, 07:40
Bannlyst
En försmak på dvärgarna

https://www.google.com/amp/s/www.spo...ns-unimpressed

Tror ni detta blir en hit?
Citera
2023-07-19, 08:21
Medlem
Disney verkar inte ha någon verklighets uppfattning alls. Varför kalla denna filmen snövit över huvud taget? Snöbrun och de sju Politisk korrekta vännerna, är en mer korrekta titel.
Om man nu vill ändra en massa saker i en film man vill återskapa varför inte skapa något nytt och slippa kritiska ögon om hur det ser ut. Varken man vill eller inte jämförs Snövit med föregångaren. Skönt man växte upp på 80 talet så man slapp allt för mycket indoktrinering i barn program. Såklart förekom det då också men inte som nu.
Citera
2023-07-19, 08:29
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorskpCanna
Disney verkar inte ha någon verklighets uppfattning alls. Varför kalla denna filmen snövit över huvud taget? Snöbrun och de sju Politisk korrekta vännerna, är en mer korrekta titel.
Om man nu vill ändra en massa saker i en film man vill återskapa varför inte skapa något nytt och slippa kritiska ögon om hur det ser ut. Varken man vill eller inte jämförs Snövit med föregångaren. Skönt man växte upp på 80 talet så man slapp allt för mycket indoktrinering i barn program. Såklart förekom det då också men inte som nu.
Dagens småbarn kommer vara totalt hjärntvättade när de växer upp vilket är planen är för aktivisterna. Dagens barnprogram är ren propaganda och borde klassas som barnmisshandel om man utsätter sina barn för sånt här skit.
Citera
2023-07-19, 08:40
Medlem
Man får hoppas manusförfattar strejken tar död på alla woke idéer och ersätts med AI genererade manus. En AI måste ju se vad som genererar inkomster till företagen och gå efter dom parametrarna. Filmbolagen verkar inte vilja gå med på manusförfattarnas orimliga krav som är helt absurda.

https://youtu.be/mb9MXyoEigA
Citera
2023-07-19, 09:11
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Är det en sådan torka från Disney, att de måste göra ännu en modern version av en gammal klassiker?

Disney lär ha Snövit-manus i drivor och hugger nog bara ett ur högen så fort det står en medeltida scenografi ledig. Att de tänker i termer som ”torka” tror jag inte, men har man egen streamingtjänst att ständigt fylla med content så måste alla resurser utnyttjas till max, Corman-style.

Citat:
Vill folket ha det?

Folket vet inte och kommer därför basera sitt beslut på trailers, recensioner och IMDB-betyg.

Citat:
Behöver vi det?

Nej.

Citat:
Hur tror ni att den kommer att bli?

Medioker och fri från överraskningar.
Citera
2023-07-19, 11:47
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorskpCanna
Man får hoppas manusförfattar strejken tar död på alla woke idéer och ersätts med AI genererade manus. En AI måste ju se vad som genererar inkomster till företagen och gå efter dom parametrarna. Filmbolagen verkar inte vilja gå med på manusförfattarnas orimliga krav som är helt absurda.
https://youtu.be/mb9MXyoEigA

AI är Woke den också då den är programmerad så, filmen kommer hur som helst att floppa
Citera
2023-07-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
AI är Woke den också då den är programmerad så, filmen kommer hur som helst att floppa
Ok då är det kört. Bara Tom Cruise som vill göra stora blockbuster som spelar in pengar nu känns det som. Filmer som Sound of Freedom och Insidious: The Red Door med mindre budget känns som framtiden om bolagen ska kunna göra vinster.
Citera
2023-07-19, 19:11
Medlem
GuliusCaesars avatar
Mycket debatt i USA om att snövits snövita hy har ersatts med latinobrun och dvärgarna med en samling avvikande män och kvinnor

Daily Mail om fenomenet

https://www.dailymail.co.uk/tvshowbi...ompanions.html

Citat:
EXCLUSIVE: Snow White and the Seven... Politically-Correct Companions? First pictures of new live-action remake of Disney classic shows stand-in princess walking with diverse band of merry men and women after row over using dwarf actors
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in