Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-31, 15:26
Medlem
mendokses avatar
Man försöker skriva om historien så att Europa alltid varit mångkulturellt för annars fostras tankar om att Europa är vita européers hemland och att resten egentligen inte hör hemma här eftersom de inte delar vår historia.

Dessutom kan inte den skönaste kvinnan i landet vara vit, för det betyder att vita kvinnor är vackrast(vilket såklart redan är den gängse uppfattningen).
Seriöst är det synd om svarta kvinnor i vita länder när det kommer till dejting och att hitta en partner.

Mycket man måste tänka på när man gör en film nuförtiden.
Citera
2023-07-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Snövit är ingen person som existerat. Ni bör inte ta sagor så extremt seriöst.
Om man inte ska ta sagor seriöst, varför då byta Snövits hudfärg?
Citera
2023-07-31, 17:41
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Om man inte ska ta sagor seriöst, varför då byta Snövits hudfärg?
Det brukar vara mycket som byts vid adaptioner från källmaterial. Ni behöver inte balla ur för att någon gör en saga där en figur inte har färgen ni tänkt er.
Citera
2023-07-31, 17:44
Medlem
Påminner mig om att det skulle bli en ny Saltkråkan.
Citera
2023-08-04, 06:14
Medlem
Kofflets avatar
Citat:
Det brukar vara mycket som byts vid adaptioner från källmaterial. Ni behöver inte balla ur för att någon gör en saga där en figur inte har färgen ni tänkt er.
Då får man väl byta namn på filmen och figuren. Vet du varför hon kallas för Snövit? Jo, för att hon har "hy vit som snö".
Citera
2023-08-04, 14:18
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kofflet
Då får man väl byta namn på filmen och figuren. Vet du varför hon kallas för Snövit? Jo, för att hon har "hy vit som snö".
Det kanske hon fortfarande kommer ha i filmen? Hur många skådespelerskor känner du till som har hy vit som snö? Det är mycket på film som inte är på riktigt vet du.
Citera
2023-08-04, 20:50
Medlem
Skit i att det inte handlar om att hitta den vitaste kvinnan i rollen. Det handlar om att Disney är helt kört på alla sätt. Det finns inget kvar, bara en massa inkvoterade nollor. Det känns som om de flesta börjar fatta detta nu iofs...
Citera
2023-08-04, 21:24
Medlem
Kofflets avatar
Citat:
Det kanske hon fortfarande kommer ha i filmen? Hur många skådespelerskor känner du till som har hy vit som snö? Det är mycket på film som inte är på riktigt vet du.
Tydligen gick det att hitta en kines för att spela Mulan, men du menar att det är omöjligt att hitta en vit kvinna för att spela Snövit?

Någon som Mary-Louise Parker fast yngre hade passat.
Citera
2023-08-04, 23:08
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kofflet
Tydligen gick det att hitta en kines för att spela Mulan, men du menar att det är omöjligt att hitta en vit kvinna för att spela Snövit?

Någon som Mary-Louise Parker fast yngre hade passat.
Nej, jag menar att det är skillnad på att vara vit och ha en distinkt hy som liknar snö till färgen.
Citera
2023-08-19, 15:55
Medlem
Hermes88s avatar
Snövit-regissörens son: Far och Walt Disney skulle vända sig graven över denna remake

David Hand, son till originalfilmens regissör för ”Snövit och de sju dvärgarna” (1937), har riktat skarp kritik mot Disneys kommande remake av klassikern.

Hand uttrycker sin besvikelse över filmens nya riktning och kallar den "woke" och "förolämpande". Han menar att både hans far och Walt Disney skulle vända sig i sina gravar om de såg vad som gjorts med den nya ”Snövit”. Han säger: ”Deras idéer är så radikala nu. De förändrar historierna, de förändrar hur karaktärerna tänker. De hittar på nya saker som är woke, och jag gillar inte något av det. Ärligt talat känns det en aning förolämpande vad de har gjort med några av sina klassiker. Det finns ingen respekt mot vad Disney gjorde och vad min far gjorde.”

Detta är bara en del av kontroverserna kring filmen. Tidigare har det varit kritik kring valet av Rachel Zegler, som har colombianskt påbrå, för att spela en karaktär "med hy vit som snö", samt Peter Dinklages missnöje över att spela in "en bakvänd jävla historia om sju dvärgar som bor ihop i en grotta". Dessutom har det varit kritik från kortväxta skådespelare som känner sig lurade på sina jobb.

Vad tycker ni om detta? Är kritiken berättigad? Hur känner ni inför att Disney tar en ny riktning med sina klassiker?

https://www.moviezine.se/nyheter/sno...disneys-remake
Citera
2023-08-19, 16:01
Medlem
Snövit är en metafor om kokainmissbruk har jag för mig Mike Tyson sa på sin podcast haha alla dvärgarna, happy, grumpy osv representerar olika stadier i kokainanvändandet, eller något.
Citera
2023-08-19, 16:02
Avstängd
Så blir det när oligarkerna och monopolisterna köper upp Disney. Dom sprider sin degenererade propaganda skamlöst. Samma sak som när Google köpte Youtube.

Jag kollar på originalet, inte på dessa svins produktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in