Citat:
Ja visst är det illa att Youtube tar ansvar och inte håller bedragare med en plattform att sprida desinformation från?Kritisk granskning är inte tillåten alla vad gäller vaccinerna mot covid19.
Ganska intressant att Google skall bestämma vems åsikt som skall få framföras och vilken åsikt som är rätt.
Dom är garanterat köpta av läkemedelsbolagen som tjänar hur mycket pengar som helst på massvaccineringen och inget får stör detta.
Är nästan helt säker på att det var detta som släckte Swebbtv.
https://support.google.com/youtube/answer/9891785?hl=sv
Ganska intressant att Google skall bestämma vems åsikt som skall få framföras och vilken åsikt som är rätt.
Dom är garanterat köpta av läkemedelsbolagen som tjänar hur mycket pengar som helst på massvaccineringen och inget får stör detta.
Är nästan helt säker på att det var detta som släckte Swebbtv.
https://support.google.com/youtube/answer/9891785?hl=sv
Google, som äger Youtube, hade "Don't be Evil" som inofficiellt motto under flera år. Vissa högljudda amerikanska högerspöken (och flera "fritänkande" svenska härmapor) fick för sig att Google och Youtube blev ondskefulla när mottot övergavs. Mitt intryck är det motsatta och jag har goda skäl till det.
Ingen har tvingat Youtube att göra dessa restriktioner och ska jag vara strikt Milton Friedman-trogen så är Youtubes sociala ansvar enbart att förse sina aktieägare med så stor vinst som möjligt, så kanske är det kontraproduktivt . Man kan undra om deras ägare vinner eller förlorar på om Youtube blir eller vägrar bli en spridare av desinformation gällande coronaviuset. Kanske behöver jag inte överge Friedman om jag hade full insikt i aktieutvecklingen före och till nu under krisen.
En sak är dock säker: när coronan inte längre är högaktuell kommer det finnas stora mängder med intressant forskning inom ett stort antal områden att göra. Det blir spännande att ta del av resultaten.
Gällande den information vi har om coronaviruset är det inte längre åsikter - information om dess påverkan och funktion är fakta. Att man kan "bota" covid-19 med hydroxiklorokin är dock en sorts åsikt, främst ett exempel på PIDOOMA.
Tycker du att Youtubes förbud gällande vad om coronan som får spridas via deras plattform är för stränga?