2025-04-06, 16:02
Medlem
Jag har börjat läsa på lite och funderar på köpa Solana . Vad är era tankar? Finns bättre alternativ? Tack för svar
Citera
2025-04-06, 17:06
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AqintaX
Jag har börjat läsa på lite och funderar på köpa Solana . Vad är era tankar? Finns bättre alternativ? Tack för svar

Vet inte varför du tänkte köpa just Solana, men generellt sett är bitcoin ett bättre alternativ.
Citera
2025-04-06, 17:51
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Solana är en bra bet om du tror att DeFi har framtiden för sig. Den kedja som används mest och har bäst prestanda.

Bitcoin är en säkrare (och därmed bättre?) bet. Det är till skillnad från altcoins sedan länge en färdig produkt - det digitala guldet. Framtidens ultimata store of value.
Citera
2025-04-06, 18:14
Medlem
Citat:
Solana har många dApps som utvecklas där, och intuitivt känns det som att det finns mycket kreativitet och innovation där, och om man kollar på data från 2025 så har Solana fortfarande en positiv net flow, mer pengar har kommit in i kedjan än vad som lämnat.
Men jag anser att Trumps meme-coin förstörde mycket för Solana. När den lanserades så var det coins på just Solana som förlorade mest i värde, och när kryptomarknaden senare kraschade och BTC sjönk från typ 110,000 till 79,000 så gick många coins på Solana ner med typ 90%, och SOL själv sjönk med mer än 50%.

Idén att Solana skulle vara en Ethereum-killer är nog helt övergiven: Det har länge nu varit en trend att pengarna i blockkedjorna flödar in på Base, som har legat högst upp i listan på top net flows by chain i mer än ett år. Sedan finns det ju så kallade Solana-killers som Aptos och SUI som har bättre tech.
Citera
2025-04-13, 11:51
Medlem
hazenectars avatar
Lyckas sol stänga veckan på 132usd eller högre?
Citera
2025-04-14, 11:15
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Lyckas sol stänga veckan på 132usd eller högre?

Nära nog. Launch.exe?
Citera
Idag, 11:16
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Nära nog. Launch.exe?

Getingen landade rakt på blomman den här gången med.

153usd idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in