Citat:
Ursprungligen postat av
PhilipsDP18
Fast detta gäller inte Lotta. Hon återupptog tydligen förhållandet fast hon visste hur han var efter vad jag läst. Nej jag kan inte känna helt mycket tyck synd om där. Jag tycker mer synd om nästa helt ovetande person som råkar gå i vägen för Martin. Han är snart ute.
Snart? Han slog alltså ihjäl henne med knytnävarna så vårdpersonal som försökte hjälpa henne knappt kunde identifiera att det var ett ansikte. Hur kan han inte sitta 25 år till livstid?
Citat:
Ursprungligen postat av
pinnsmal
Alla vet att det farligaste stadiet i ett våldsamt förhållande är när man ska lämna det. Det är då de flesta kvinnor blir dödade. Det är ett jättesvårt steg att ta. Det är därför det finns kvinnojourer med skyddat boende. För att man måste fly och gömma sig från psykopaten. Det är heller ingen garanti att du får plats på en kvinnojour. Eller hjälp från polisen. Du kanske inte har bevis. De kanske bara åker dit och ger honom en liten banna. Sen är hon ensam och isolerad med honom igen. Ska man försöka bli vän med sin plågoande och hoppas på det bästa eller fly och bli hittad och mördad? Visst, så jävla korkat av alla dessa kvinnor som går tillbaka till sina män. Samma visa över hela världen. Så otroligt korkat att skylla på offret.
Vad är det där för skitsnack? Jag har själv lämnat flera kvinnor och de har lämnat mig och ingen gång har någon svävat i livsfara eller ens risk för våld. Vet många som har snarlika erfarenheter. Det är ett litet antal män som det är fel i huvudet på. Lås in dem. Det är fler kvinnor än män som slår sin partner. Lås in dem också. De mest våldsamma relationerna är de lesbiska. De minst våldsamma är bögarnas.
Citat:
Ursprungligen postat av
PhilipsDP18
Nej. Att han överhuvudtaget ska släppas någonsin är mycket tragiskt och sjukt.
Instämmer. Inlåst tills vidare. Det är bara en tidsfråga innan nästa råkar illa ut - man som kvinna.