Tjo har en Asus TUF FX505DV gaming laptop och jag får helt värdelösa fps i cs..
Specsen
CPU: AMD Ryzen 7 3750H
GPU: Nvidia RTX 2060 6gb GDDR6
RAM: 16gb DDR4 2400 mhz
Och en 600gb ssd, skärmen är 144hz och mina fps ligger på 120 och kan droppa ner till 70 med lagspikes. Ingen skillnad om jag spelar 16:10 med allt på lägsta lägger det till kanske 20fps max. Blir förbannad att en sånhäran dator kan vara så jävla dålig när är en polare har en nästan dubbelt så sämre laptop från 2010-2015 och har dubbelt så mera fps som mig med allt på max.
Så testade idag att ominstallera hela dator och radera allting och fortfarande lika dåliga fps hade lika dåliga när jag köpte den. Spelar knappt något mera men har jag betalt för laptopen för att vara en spel laptop ska den väll fan åtmiståne kunna köra cs...
Har inte orkat sitta och googla en hel kväll på hur man fixar det här kan nån lägga några tips? Hittade inga drivers varken till cpu eller gpu när jag sökte hastigt, cpun hade åtminståne inga pga av det är laptop så likadant med gpu kan jag gissa på.. Finns det nått enkelt i typ geforce eller windows som kan ta ner fps? Får väll kika lite i bios nu och se om man hittar något