2025-01-15, 01:09
Medlem
tretiotreslaks avatar
Inte nog med att det bombas utanför och folk dör, nu ska jag tvingas sitta i ett dåligt ventilerat betongrum med svettige gråtande människor, som dessutom tagit med sig diverse djur som skiter ner hela stället och för massa djur... jävla idioter kommer personligen att strypa varenda jävel som försöker dra in ett djur i mitt skyddsrum, sen käkar jag husdjuren.
Citera
2025-01-15, 01:13
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Till skillnad mot dig så låter jag inte myndigheter styra mitt liv eller välbefinnande. Det är ju samma myndighet som utsatt mig och mitt land för skada genom att släppa in ohyra i landet. Samma myndighet som gett bort den välfärd mina förfäder byggt upp till ett okänt folk som dessutom vill oss illa. Det ser vi ju inte minst nu under påsk i vårt land. Därtill släpper även samma myndighet in djur med möjlig rabiessmitta i landet.

Jag väljer att skydda min katt före alla människor. Den som haft åsikter om det skulle gjort det med livet som insats. Tror nog även att jag har med mig andra djurägare i samma tänk och skulle aldrig hindrat någon annan själv som skyddat sitt husdjur. Att det skulle vara platsbrist är bara dumheter då det är gott om plats i det skyddsrum som är avsatt för mig. Lek bokstavstrogen ordningsman och du riskerar själv att åka ut med ändalyktan först!

Skydda du din katt före människor, men håll dig isåfall borta från de rum vi satt upp för att skydda oss, de är inte till för er soyatorskar som inte kan släppa en rutten katt. Hitta ett eget skyddsrum ni djurägare så kan ni sitta i katt & hundskit och lyssna på allt oväsen, hoppas en rottveiler käkar upp din lilla katt också.
Citera
2025-01-15, 01:15
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Tror att folk parkerar din hunn på utsidan då
Jag skulle parkera dig utanför.
Citera
2025-01-15, 05:56
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag skulle parkera dig utanför.
Varför då?
Citera
2025-01-15, 06:25
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Varför då?
Hellre hundar än idioter som dej.
Citera
2025-01-15, 06:35
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Hellre hundar än idioter som dej.
Då samlas alla idioter som mej I skyddsrumen om det behövs så kan hundar katter kor grisar fåglar getter ormar möss och så vidare söka skydd någon annan stans. Tumme upp på din kommentar 👍
Citera
2025-01-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Till skillnad mot dig så låter jag inte myndigheter styra mitt liv eller välbefinnande. Det är ju samma myndighet som utsatt mig och mitt land för skada genom att släppa in ohyra i landet. Samma myndighet som gett bort den välfärd mina förfäder byggt upp till ett okänt folk som dessutom vill oss illa. Det ser vi ju inte minst nu under påsk i vårt land. Därtill släpper även samma myndighet in djur med möjlig rabiessmitta i landet.

Jag väljer att skydda min katt före alla människor. Den som haft åsikter om det skulle gjort det med livet som insats. Tror nog även att jag har med mig andra djurägare i samma tänk och skulle aldrig hindrat någon annan själv som skyddat sitt husdjur. Att det skulle vara platsbrist är bara dumheter då det är gott om plats i det skyddsrum som är avsatt för mig. Lek bokstavstrogen ordningsman och du riskerar själv att åka ut med ändalyktan först!

Skall bonden ta med kossorna ner tänkte du ???
Citera
2025-01-27, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jadu vi får ju se vem av oss som får rätt när det i själva verket handlar om att skyddsrummen är så underdimensionerade att bara en tredjedel av folket i fastigheten får plats i dem.... Alla är som tur är inte du, alla tänker inte som du. De andra skiter blankt i din katt, kan jag lova dig.

Gammalt inlägg i gammal tråd ser jag men jag slänger mig in ändå. Jag har en katt som jag älskar och som betyder oerhört mycket, hon är en familjemedlem. Trots min kärlek till henne så kommer jag inte att ta ner henne i ett allmänt skyddsrum om/när den tiden nu kommer. Det är en jobbig sak att tänka på, och det tar emot så, men det finns regler och de ska följas. I detta fall så går människor före djur, det är bestämt och det ska följas, så resonerar jag. Sen dock så finns det inte skyddsrum där jag bor nu så jag och katten dör väll tillsammans ändå I guess.
Citera
2025-01-27, 10:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehhh123
Gammalt inlägg i gammal tråd ser jag men jag slänger mig in ändå. Jag har en katt som jag älskar och som betyder oerhört mycket, hon är en familjemedlem. Trots min kärlek till henne så kommer jag inte att ta ner henne i ett allmänt skyddsrum om/när den tiden nu kommer. Det är en jobbig sak att tänka på, och det tar emot så, men det finns regler och de ska följas. I detta fall så går människor före djur, det är bestämt och det ska följas, så resonerar jag. Sen dock så finns det inte skyddsrum där jag bor nu så jag och katten dör väll tillsammans ändå I guess.

Tack för ett extremt klokt och empatiskt inlägg i denna annars så sjuka tråd. Jag gick tillbaka och läste och herregud! Man tappar ju helt hoppet om sina medmänniskor...! Jag blev nästan mordisk och det händer aldrig.

Men tack för att du gav mig lite hopp tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in