Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2021-07-21, 21:57
  #109
Medlem
För att förklara hur inlandskommuner fungerar

Visst förekommer det mindre invandrare men dessvärre ser man många spöket laban och hybridkineser som bor i Lapplands inland. Så även Bjurholm, Åsele, Dorotea och tråkigt nog Pajala är drabbade.

Inte för att dessa invandrare gör något lika brottsligt som i södra Sverige men beroende på hur många som kommer kan det bli lite kaos.

Skulle dock i grunden säga som så att allt beror på vad man jobbar med och vilka man jobbar med. Nu råkar jag tex hamna i en ok arbetsplats under sommaren där jag har mycket gemensamt med många av dem och vi gillar att surra om allt möjligt. Har alltså kommit i fund att jag trivs bättre i mindre orter än städer.

Med detta sagt, är du uppväxt sedan barnsben i en mindre tätort på under 10 000 invånare och flyttar till en mindre ort har du större chans att trivas. En från storstad till mindre kan bli lite problem.


Utbudet i tex norrbotten är begränsad

- Begränsad fritidsaktiviteter
-Begränsad service från vården med mers
- Begränsad socialt nätverk
- Begränsad sommar (sommar är typ över här nu)


Gillar man en rejäl vinter, gillar man att åka slalom eller längdskidor varje helg. Gillar du snöskoter och pimpla så är det toppen att bo i inlandet om du kan stå ut med allt annat.

Kiruna däremot är ju rena fan själv att bo
Citera
2021-07-21, 22:06
  #110
Avstängd
Pungpuckels avatar
Jag har jobbat däruppe till och från (i andra branscher) jättefin natur och allt, men norrlänningarna tål jag inte.
Den positiva bilden av norrlänningen jag hade innan blev krossad totalt.
Jag insåg att norrlänningar är mytomaner, sladderkärringar och avundsjuka cucks hela högen.
Nej tack.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback