Citat:
Ursprungligen postat av
Skattmasen08
De säljer av tillgångar för att minska skuldsättningen. Belåningsgraden ökade dock från 50 % vid årsskiftet till 53 % sista september. Vad exakt går åt rätt håll?
När IB höll på med SBB så var det kaos, ungefär som en hoarder person som har lägenheten fullt med grejer så man inte hittar saker och knappt kan gå runt.
Sen kom Leiv in i bilden och det har redan hänt en massa, dom har fått in en massa miljarder, dom här säkerställt utdelningen, dom har gjort omstrukturering så det blir enklare för folk att se vad företaget går för.
Dom har knappt några skulder kvar och dom skulder dom har kvar har lång tid innan man måste betala tillbaks.
Sen blir det inga fler utdelningar efter den nästa år, vilket jag tycker är ett otroligt bra beslut.
Som sagt Leiv Synnes vet vad han gör, han är en varg/tiger/lejon som vet vad han gör.
Jag kommer fortsätta köpa SBB aktier, eftersom denna rapport var så bra och har mina STENSÄKRA KÄLLOR.
Men perfekt att Aktie kursen har gått neråt lite eftersom man ska strax köpa mer.