Citat:
Ursprungligen postat av
JonasX
Ja är man godtrogen som ett litet barn och har svårt att fatta att även "auktoriteter" kan ljuga
så förstår jag att kan vara svårt att tro det.
Tja då får du komma med bevis för det, annars är det bara löst snack.
Citat:
Ursprungligen postat av
JonasX
Nej de var inte det i början. De har blivit det över tiden.
Presentera exempel som kan stärka ditt påstående. Annars bara löst snack.
Citat:
Ursprungligen postat av
JonasX
Nej morden var äkta. Däremot ifrågasätter jag de motiverades av någon
nazism. Ja det påstås det i en välkänt lögnaktig massmedia till bredden
fylld med vänsterextrema agendajournalister. Jag har aldrig aldrig sett
att någon gått till botten med det.
Det var långtifrån det första rånet. Man använde inte pengarna, vilka andra rånare skulle gjort, utan sparade till att bygga upp en krigskassa. Pengarna var inte för eget bruk med andra ord.
Det erkände rånarna själva.
Det fanns även en hel del korrespondans mellan Tony Olsson och VAM-grundaren Christopher Ragne, samt mellan Olsson och Arklöv vilken förklarade planeringen av "kampen"
https://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9911/14/breven.html
Citat:
Ursprungligen postat av
JonasX
Snacka om att vara så svagbegåvad att tror på de vänsterextrema lögnerna om att folk engagerar sig nationalistiskt för att man gillar folkmord och terror. Vilken högerextrem terror förresten? Är det när folk försvarar
när de delar ut flygblad och blir påhoppade av mentalt rubbade Antifanter?
Det är ju inte jag som tror på konspirationsteorierna här
Inte alla nationalister är extremhöger, men i princip alla extremhöger är även nationalister.
Finns flera exempel på högerextrema nationalister som sysslat med terror.
Timothy McVeigh, Anders Behring Breivik några ex.
Typiskt högerextremister att tro myndigheter styrs av en judisk konspiration och att alla är ute efter en.
Måste verkligen vara ett svårt liv om du är så paranoid och går runt och tänker på sådant. Stackare.
Likt en sektmedlen, svagbegåvad som tror på konspirationer, sväljer allt med hull och hår.
Förstår dock att det appelerar till någon som inte har mycket annat i livet.
Är man misslyckad kan man iaf. värna om sin hudfärg, för den kan man iallafall inte förlora. Det sista privilegiet s.a.s.
(V.i.f Utøya-offren 2011-07-22 - 2021-07-22)