Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-07-14, 21:27
Medlem
Det första jag kommer att tänka på som jag egentligen inte vet om det har med detta direktiv att göra är skyltjäveln som frågar om man accpeterar deras cookies var man än surfar. Extremt störande skylt där du dessutom sällan kan neka skylten.

Men hur har det påverkat internet och ditt surfanse hittills? Eller var det en storm i ett vattenglas?
Citera
2021-07-14, 21:33
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Det första jag kommer att tänka på som jag egentligen inte vet om det har med detta direktiv att göra är skyltjäveln som frågar om man accpeterar deras cookies var man än surfar. Extremt störande skylt där du dessutom sällan kan neka skylten.

Men hur har det påverkat internet och ditt surfanse hittills? Eller var det en storm i ett vattenglas?
Nädå jag väljer alltid att anpassa och stänger av dessa cookies. Ok, det är irriterande och tar en stund men det är det värt. (Gjorde även så innan)
Citera
2021-07-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Nädå jag väljer alltid att anpassa och stänger av dessa cookies. Ok, det är irriterande och tar en stund men det är det värt. (Gjorde även så innan)

Hur menar du att man gör det då?
Citera
2021-07-14, 22:16
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Hur menar du att man gör det då?
Finns "Godkänn cookies" samt "Anpassa inställningar". I det senare valet kan du stänga av de aviseringar och cookies som du inte vill ha. Det är just DET som är meningen med den nya lagen. Ja det är jobbigt för oss brukare men faan så effektivt.
Citera
2021-07-15, 00:16
Medlem
Bromsklosss avatar
Jag använder webläsartillägget https://www.i-dont-care-about-cookies.eu/ som får acceptera eller neka kakor bäst den kan. Det är frågan jag vill bli av med, inte kakorna. Dem kan jag ju låta min webläsare att lagra eller inte lagra, alldeles utan lagstiftning. Ingen websida kan ju lagra något utan att jag och min webläsare går med på det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in