Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-07-26, 22:05
  #13
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Kring mitten av 2000, en bekant jobbade på en bilskrot, de fick in krockade polisbilar, dessa kom med en hel del godis som han och några andra grabbar "slaktade" efter arbetstid, utrustning speciellt radion var hett eftertraktad.

Helt otroligt så fick de in en VW buss med väskor kvar bak i, gissningsvis polisernas egna utrustningsväskor, innehöll hjälmar några klädesplagg, gummiklubbor plattor sköld ja massa kul som visades upp vid festligheter... vet att de snodde med sig grejer ut under många år, sker väl fortfarande men kanske inte i lika stor del, fälgar från polisbilar har varit populärt en tid som ger en extra slant.
Citera
2021-07-27, 10:26
  #14
Medlem
Inga stora pengar säkerligen men har en kompis som jobbade på stadens återvinning i mitten av 20-årsåldern. Hon hade nyss fått en egen lägenhet och plockade helt enkelt hem så mycket fina möbler, mattor mm hon kunde och hade sedan fyllt sin lägenhet helt gratis. Madrass var väl det enda hon köpte nytt. Sedan har hon hittat två fina gamla barnvagnar till mig som samlar på vagnar från 70/80-talet. Slängda enbart för att de var gamla och omoderna så inget mögel eller rost utan nästan som nya.

Hon hade en lista med saker hon höll utkik efter och man fick hem mycket fint. Förstår inte alls varför folk hellre slänger sina saker när de är hela, istället för att ta dem till en second hand. Det är nästan så att jag skulle vilja jobba på återvinningen men tror inte min man hade gillat hur mycket jag hade släpat hem hahaha.
Citera
2021-07-27, 10:37
  #15
Medlem
Har hittat mkt saker på återvinning
Folk är så okunniga nu förtiden startar inte gräsklipparen skickar man den till sopor o köper en ny istället för att ens försöka laga den….

I elektrikhögen kan man hitta väldigt mkt fynd
Citera
2021-07-27, 11:03
  #16
Medlem
supermuppen1s avatar
Min kollega plockade hem grejer från tippen,han fick vögglöss hemma😁
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback