Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-08-03, 16:30
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfa.beta.omega
Frågan gällde inte några mänskiliga rättigheter, utan mantat "allas lika värde". I detta begrepp ingår ju till exempel att man inte får säga dumma saker till varandra, men det ÄR alltså okej att lemlästa och döda andra, lika värda, människor?

Det är nog korrekt uppfattat att det dör människor i krig.
Jag fattar dock inte dina frågor nu och vad det har med kampanjen att göra.
Citera
2021-08-03, 16:37
Medlem
Vi skall ha klart för oss att den debatt som förs idag förs i lokaltidningar i Stockholms innerstad. DN och SvD är lika mycket lokaltidningar som tex Ölandsbladet. - Skillnaden är att en Ölänning vet att det är en lokaltidning han läser. En DN-läsare tror att det är en "rikstäckande tidning alla läser" och att Stockholm är "second to New York". Så effektivt har den ointegrerade blodsarvsklanen Bonniers lyckats hjäntvätta sina lokala läsare. - Av DN prenumeranter är säkerligen 95% betalt av myndigheter och departement där tjänstemän blir PsyOpsade på arbetstid på statens bekostnad. De har inte ens reklamfilter på servernivå. Hur många privatpersoner i Sverige betalar själva för DN? Ett tusental kanske. Max. - Resten är statligt stöd.

Svenska staten betalar alltså redan 95% av både SvDs och DNs inkomster. Alla tjänstemän och byråkrater får "gratis" prennumerationer. - Staten betalar alltså helt frivilligt för att bli hjärntvättad. På detta köper man "annonser". Utan svenska staten skulle alltså både DN och SvD haverera. - Frågan är "vem styr vem"?

Hur många svenskar tror att bögar och klesbiska får springa gatlopp i Sverige? - Tja DNs läsekrets.
Hur många svenskar vill att kriminella araber INTE skall utvisas? - Tja, en tiondel av DNs läsekrets.
Hur många svenskar tror att "nazisterna anfaller" om man sänker garden mot SD?
Hur många svenskar tror att "bögar får springa gatlopp" i Europa?
Hur många % svenskar vill att migrationsverket skriver ut 8000 (åtta tusen) uppehålltillstånd per månad? Fast vi inte ens har bostäder. - osv osv. Vi talar om ca 2-3% av befolkningen och dessa "pratar med varandra" i DN och i SvD.

Vad vi ser är hur lokalmedierna i Stockholm framgångsrikt manipulerar regeringen och departementen att tro att det är "folkviljan". Att få det att se ut som om 2-3% av befolkningen är "folkvilja" - DN och SvD får tom regeringen att betala för det. - Narcisstisk manipulation. De 'är duktiga på det eftersom de saknar samvete.

Det som sker är klassisk PsyOps och det är häpnadsväckande att försvarsmaktens psykologer inte ser vad som sker.

Kort video i ämnet.
https://youtu.be/hhCaZLLhls4
Citera
2021-08-03, 16:38
Medlem
alfa.beta.omegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Det är nog korrekt uppfattat att det dör människor i krig.
Jag fattar dock inte dina frågor nu och vad det har med kampanjen att göra.

För det första står det korkade mantrat i själva kampanjen, som du säkert sett, och dels har du upprepat denna trollformel ett antal gånger i dina inlägg i denna tråd. Därför skulle man kunna tänka sig att du tänkt igenom det mer än ett par sekunder.

Så jag frågar igen, det är alltså okej att lemlästa och döda människor som är lika mycket värda som dig själv?
Citera
2021-08-03, 17:24
Medlem
Greenskys avatar
Kan ju vara en supergenialisk strategi också!

När ryssen kommer för att erövra Sverige drar de svenska soldaterna ner sina byxor för att dom vill bli rövknullade och då blir de ryska soldaterna så äcklade att de flyr för sina liv tillbaks till Ryssland och svääje klarar sig därför från invasion.

Ja, ni förstår ironi.
Citera
2021-08-03, 18:36
Medlem
Här är en färsk video som precis visar vad som händer när försvarsmakten och polis inte ska vara "macho" längre:

Citat:
VIDEO: Hånskrattar åt poliskvinna – ”Du är så söt – wallah”
https://samnytt.se/video-hanskrattar...sa-sot-wallah/
Citera
2021-08-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hittade denna opinionsartikel på DN av alla platser med lite synpunkter på tilltaget:

Saga Cavallin: Försvarsmakten sämst i Sverige på pr
/.
Men att försvarsmakten förknippas med ”macho-kultur” har sina helt uppenbara skäl. Sedan migrationslagarna skärptes 2016 har RFSL återkommande larmat om att asylsökande hbtq-personer skickas tillbaka till länder där deras liv riskeras. Kampanjbilden i SvD ska signalera öppenhet, men kan lika gärna läsas som en gränsvakt. I Sverige trumfar maskingevären prideflaggan.
https://www.dn.se/kultur/saga-cavall...sverige-pa-pr/

Bonniers hantlangare Saga Cavallin ljuger givetvis alt decinformerad duktig idiot (DN.-skadad) - Under statminister Stefan Östrogén har antalet som får uppehålltillstånd ökat med hela 32% sedan Reinfeldts era. (En väl bevarad statshemlighet inom DNs läsekrets) - Vuxna karlar med skägg blev barn och numera är väl alla dom "barnen" bögar och konvertiter. Det är ingen som skickas hem. Men DN och Klanen Bonniers vill ge sken av att de "hotas" och är "förföljda" - Och DU skall ha dåligt samvete. 100% narcisstisk PsyOps. - Sverige fungerar fortfarande som en Neodymium magnet för hela Afrika och Arabvärlden. 8000 uppehålltillstånd i månaden delas ut fast det inte ens finns varken el eller bostäder och de flesta svenska företagen i landet funderar faktiskt på att flytta utomlands. - Enda gången denna regering vi har agerar snabbt är just när bögar i Stockholms innerstad upplever sig kränkta eller arabamnestier. Om ett problem gäller svenska folkets väl och ve (typ ingen cement, inga bostäder, skenande matpriser och ingen el) så tillsätter DNs läsekrets (regeringen) en utredning som varar i 2 mandatperioder och ägnar sig åt nazijakt och ÖB klappar takten genom att försöja sina/våra förtryckare genom att köpa annonser av Eliten. (ge dina pengar till de redan rika)
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-08-03 kl. 19:16.
Citera
2021-08-03, 19:04
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Här är en färsk video som precis visar vad som händer när försvarsmakten och polis inte ska vara "macho" längre:

https://samnytt.se/video-hanskrattar...sa-sot-wallah/

Helt ärligt så gör de svenska polistjejerna mer skada än nytta med ovanstående som referens.

Vill jag påstå! Har jag fel? Nä, inte då.

Varsegoda att hata mig, ni som vill det .Fortsätt lev i er drömvärld medans sväärje ruttnar bort..

Själv är jag för gammal att bry mig. Ha en bra dag.
Citera
2021-08-03, 19:07
Medlem
Har jag förstått budskapet rätt: om nästa regering är en koalition med icke-regnbågsfärgade partier kommer ÖBs syjunta militär-kuppa makten i regnbågsflaggan namn?
Citera
2021-08-03, 19:11
Medlem
alfa.beta.omegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddhuding
Har jag förstått budskapet rätt: om nästa regering är en koalition med icke-regnbågsfärgade partier kommer ÖBs syjunta militär-kuppa makten i regnbågsflaggan namn?

Det tror jag inte budskapet är. Men däremot är budskapet ytterst tveksamt på så många olika sätt. Exempelvis att de har ett demokratiskt mandat att försvara Sverige, som kan symboliseras av Sveriges flagga. Istället står de och poserar med en helt annan flagga och skriver:

"En flagga värd att försvara".

Notera, det står inte "En flagga också värd att försvara". Det går lätt att tolka det som att det uppdrag de får betalt för inte är "värt" det, men däremot en ideologisk intresseorganisation är "värd" att försvara.
Citera
2021-08-03, 19:15
Medlem
SmygandeJesuss avatar
Försvarsmakten går möjligen utanför ramarna för den statliga värdegrunden: Demokrati, Legalitet, Objektivitet, Fri åsiktsbildning, Respekt, Effektivitet och service.

Ett annat problem är att kampanjen också skulle kunna tolkas som att Sverige i princip inte är något annat än en godtycklig geografisk yta med vissa värderingar som (med våld) ska försvaras mot andra värderingar. Det känns som en amerikanisering av Försvarsmakten - "America is an idea".

(Det motsatta vore att alla människor bosatta i Sverige, oavsett vilka specifika värderingar de har, ska försvaras mot yttre hot eftersom de betalar en hög skatt för att få den servicen.)

Vill man markera mot Ungern och Ryssland?

Syftet var säkert gott, men jag tror att förtroendet kan vara något skadat. Hur våra myndigheter hanterar sin PR borde inte vara en lek, särskilt inte för de som har våldsmonopol.
Senast redigerad av SmygandeJesus 2021-08-03 kl. 19:47.
Citera
2021-08-03, 19:19
Medlem
Försvarsmakten gör bara som den blir tillsagd:

Förordning (2007:1266) med instruktion för Försvarsmakten
Jämställdhet
5 g § Försvarsmakten ska integrera ett jämställdhetsperspektiv i sin verksamhet. Förordning (2018:267).

https://www.riksdagen.se/sv/dokument..._sfs-2007-1266

Googla jämställdhetsintegrering om du inte vet vad det handlar om.
Citera
2021-08-03, 19:23
Medlem
alfa.beta.omegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajjar
Googla jämställdhetsintegrering om du inte vet vad det handlar om.

Vem är "du" som du tilltalar?

Och visa gärna en länk där instruktioner ges till Försvarsmakten att posera med automatvapen och godtycklig festivalflagga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in