• 5
  • 6
2021-08-07, 06:06
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
BRA att du sade ifrån där. Det är inte alla som bryr sig alt. vågar ingripa. I bästa fall så lärde de sig nånting och gör inte om sånt, barn är trots allt formbara.

Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
Tack så mycket MissDecibella - och bra jobbat att du gjorde det rätta. Såna här små svinfittor ska inte få plåga våra små, fina djur ostört åtminstone.

Nästa gång du ser något liknande så försöker du se vart horungarna bor, dokumenterat skiten och orosanmäler på en gång.

Blir som många andra så jävla förbannad att jag kokar när jag läser sån här vidrig skit. Vad fan är det för fel på människor?

Citat:
Ursprungligen postat av XO44
Tack för din insats! Det behövs fler som dig!

Självklart blir jag glad och tar åt mig av alla tack osv som ni skriver, så tack 🙏🏼!!!

Men (japp det kommer ett ”men”..), i mina ögon gjorde jag bara det jag förväntar mig se varje medmänniska född med ett uns vanligt förstånd göra i ett sånt här läge..?!

Hur kan man med gott samvete bara stå vid sidan om när försvarslösa djur far illa och plågas?
Hur sover man gott den natten efter vad man sett och dessutom låtit fortgå?
Hur kan man bara se något sånt och istället för att ingripa bara knyta näven lite hårdare i fickan och fortsätta vidare med sitt?
För mig är det obegripligt!!?

Jag blir så vansinnig när jag ser sånt (är inte första gången, tyvärr) så jag skiter totalt i konsekvenserna. Ingen, ingen har i mina ögon rätt att ge sig på något som själv inte kan försvara sig.
Speciellt inte när det kommer till djur.

Nu är jag inte gjord av varken porslin eller glas så skulle en eventuell vårdnadshavare ge mig en smäll för att jag går på dennes djurplågare till avkomma så är det de minsta liksom. Värt det.
Har jag åtminstone fått bort fokus från det stackars djuret/djuren och t.o.m. kanske lyckats skapa en ev folksamling runt spektaklet. Värt det.

Jag hoppas dessa små jävla äcklen outas, ger fan i att dom är minderåriga. Vuxna nog för att ”tufft” kunna ge sig på en försvarslös liten igelkott i alla fall. Tvi fan för ungar som dessa. Häng jävlarna..
Citera
2021-08-07, 14:37
Medlem
cerns avatar
Sorgligt och lågt. När jag var liten så gav jag pannkakor till igelkottarna under min balkong.
Citera
2021-08-07, 22:26
Medlem
Fyfan, häng ut dem jävlarna, jävla äckel.
Citera
2021-08-07, 23:54
Medlem
FoxHounds avatar
Identifieras dom så ska dom hängas ut oavsett ålder! Även avskummen till hormammor och kuksugande pappor då dom misslyckats med att uppfostra sin avkomma. Hot och hat ska dom ha!
Citera
2021-08-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Bara att svara med öga för öga och tand för tand, även om det i det här fallet blir igelkottar mot ortenungar.
exakt tortera fanskapen plågsamt jävla inavel djurplågare skall stympas totalt
Citera
2021-08-11, 01:16
Medlem
För knappt ett år sedan hittades en katt halshuggen i en park i Mariestad, dock inte på samma plats. Nu avviker ju tillvägagångssättet för dödandet där, men tänker ändå att sånt här typ av offentligt djurplågeri bör vara synnerligen ovanligt så jag skulle nog inte helt utesluta att det kan finnas ett samband. Det spekulerades även om ett ungdomsgäng i slutet av tråden.

(FB) Kattplågare i Mariestad (katt halshuggen) november 2020
Senast redigerad av pf10 2021-08-11 kl. 01:20.
Citera
2021-09-16, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man kanske måste fridlysa igelkotten.
Men det hjälper väl förmodligen inte.

De är fridlysta!

Fåglar och däggdjur
Förutom de växter och djur som är fridlysta, är alla vilda fåglar och däggdjur fredade i hela landet enligt jaktlagstift* ningen.

https://www.naturvardsverket.se/Docu...620-8369-4.pdf

Vilda djur, dit kotten hör är inte var mans egendom, de tillhör jakträttsinnehavaren eller kungen
Man får inte döda eller fånga dem

Vissa är än mer skyddade på grund av risk för utrotning

Idioterna som omtalas i tråden är dock varesig fridlysta eller på annat sätt skyddade, man får fånga dom under pågående gärning, man kan även slå på dem om det behövs för att skydda sig eller den de utsätter för brott.
Allt enligt lag om envarsingripande och nödvärn
Citera
2021-12-10, 15:35
Medlem
Har smutset gripits eller identifierats ännu?
Citera
2021-12-10, 15:39
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Varför ingriper inte idioterna som ser detta själva?

Hatar lagarna i detta landet som tillåter djurplågande arslen gå fria utan att bli grovt jävla misshandlade tills de sitter i rullstol.

Så blir man själv dömd eller ännu värre.

Det är inte gm som är det stora problemet det är rättsväsendet och politikerna som tillåter sånt här att hända. Lagarna är perversa i sverige.
Citera
2021-12-10, 17:22
Tryck ner igelkotten i halsen på idioterna så ska de se vad det smakar, jävla barbarer.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in