• 5
  • 6
2021-08-12, 13:53
Medlem
UraniumMans avatar
Köp uranaktier så femdubblar du pengarna igen inom ett par år.
Citera
2021-08-12, 13:55
Medlem
Vilka fonder eller aktier hade du köpt på avanza?
Citera
2021-08-13, 01:00
Medlem
Lite off topic men...

Sitter på 1miljon på ett vanligt sparkonto med 0.7% ränta, pengarna skulle användas till köp av en villa men nu blir det tyvärr inte så på 1-2år.

Att fortsätta sätta över 10k per månad känns värdelöst.

Alltid haft respekt för pengar och inte vågat gå in på aktier/fonder.

Men nu vill jag testa successivt/månadsvis.

Hur fungerar en indexfond med avgifter/uttag/månadsvis insättning?

Är intresserad av denna som nämndes i tråden

Senast redigerad av RTX3070 2021-08-13 kl. 01:02.
Citera
2021-08-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RTX3070
Lite off topic men...

Sitter på 1miljon på ett vanligt sparkonto med 0.7% ränta, pengarna skulle användas till köp av en villa men nu blir det tyvärr inte så på 1-2år.

Att fortsätta sätta över 10k per månad känns värdelöst.

Alltid haft respekt för pengar och inte vågat gå in på aktier/fonder.

Men nu vill jag testa successivt/månadsvis.

Hur fungerar en indexfond med avgifter/uttag/månadsvis insättning?

Är intresserad av denna som nämndes i tråden

Om du ska köpa bostad inom 1-2 år ska pengarna inte vara på börsen utan du har ju pengarna på rätt ställe redan. Om du nu redan har insatsen som krävs för en villa så hade jag låtit de pengarna stå kvar på kontot och lagt kommande månadsavsättningar i ett fond/aktiesparande. Kan du sätta av 10 k/månanden så kommer det gå ganska fort att bygga en bra portfölj.

Följ nedan länk för de vanligaste frågorna/svar kring fondavgifter: https://www.avanza.se/lar-dig-mer/av...ar-fonder.html
Citera
2022-03-06, 15:52
Medlem
Vad fick dig att gå in med en halv miljon i denna aktie? Det är ju mycket pengar menar jag och var denna den enda aktie du gick in eller har du kanske förlorat lika mycket eller mer i andra aktieinnehav du hade?
Citera
2022-03-06, 15:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RastaPower
Haft jävlig tur på börsen där jag gått från ca 500' till 2,5 miljoner på ca ett år, 85% av pengarna ligger i ett tillväxtbolag som rusat. Jag är 24 år gammal och hade tidigare som mål att nå miljonen innan 30, och mitt största mål har varit att kunna köpa en egen bostad. Har aldrig haft såhär mkt pengar. Har vanligt knegjobb där jag tjänar <30 netto.

Hur skulle ni agerat här? Sälja av allt inför ev börskrasch? Casha lägenhet/bostadslån/låta pengarna ligga kvar/omfördela portföljen?

Hur har det gått? Hoppas du lyckades säkra miljonerna för börsen har surat i år!
Citera
2022-03-08, 19:39
Medlem
Jag hade delat upp så jag har minst ett års utgifter i cash som buffert sedan resten utav pengarna hade jag delat mellan fastighet/aktiefonder/guld

Har nästan samma summa lite mindre men det är mitt upplägg
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in