Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-08-18, 12:49
  #25
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
De flesta "realister" bor på landet, och där går alla ungar i samma skola. I små städer blir kulturkrockarna tydligare och fler än i storstan, där invandrare och fattiga bor i sina egna områden, och har sina egna skolor.
I mina ungars skola är över hälften av ungarna invandrarbarn. Föräldrarna kan ingen svenska, ungarna hatar skolan och föraktar lärarna. Det mina ungar gör i skolan är att kolla på när fröken försöker förhindra att femton mörkhyade ungar lämnar lokalen. Det är allt som sker. INGEN undervisning.
Det sorgligaste är inte att mina barn blir utan undervisning. Det värsta är det här: dessa ungar kommer inte leva sitt liv i någon förort, och gå med i kriminella gäng. De kommer med största sannolikhet bli kvar här i den lilla småstad jag bor i, och ägna framtiden åt att tömma kommunens socialbidragsbudget och pesta oskyldiga människor utanför Hemköp. Det kommer förbli ogifta, våldsbenägna oskulder.

Mycket enklare i storstäderna. Där kan vita medeklassungar konsumera förortskultur på Kulturhuset. Efteråt är allt frid och fröjd, för när man själv åker hem till Bromma, så åker babbarna hem till orten.

Men frågan är då, de vita antivita som alltid pratar negativt om oss vita, gör dom det som en slags paypack för att personer på vår sida ofta prata negativt om invandrare. Exempelvis pratar om dem som ett problem som du gjorde här.

Och om de vita antivita invandringsvurmarna då hatar invandringskritikerna för att de generaliserar en grupp människor negativt, varför agera exakt likadant själva?
Har de reflekterat över detta förut?
Citera
2021-08-18, 13:23
  #26
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Men frågan är då, de vita antivita som alltid pratar negativt om oss vita, gör dom det som en slags paypack för att personer på vår sida ofta prata negativt om invandrare. Exempelvis pratar om dem som ett problem som du gjorde här.

Och om de vita antivita invandringsvurmarna då hatar invandringskritikerna för att de generaliserar en grupp människor negativt, varför agera exakt likadant själva?
Har de reflekterat över detta förut?

Det tror jag absolut att de har. Men de ser invandrarna i orten som oskyldiga offer, och vita sd-röstande lantisar som bortskämda ungar med för mycket privilegier.
"Lika för all" hör 50-talet till. Människor idag har växt upp med ideal om kompensatorisk rättvisa.
De härskande klasserna har alltid älskat fattiga, utslagna människor. Det är arbetande människor dom inte tål.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback