Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-12-31, 22:57
  #109
Medlem
välkommenti bups avatar
Den där dyra chiken teryaki är underbar


Annars så funkar ju fan alla.
Favorit är väl kalops eller något med kyckling.
Citera
2024-04-07, 00:13
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
dillkyckling är gott!

Haha vad vore livet utan alla färdigrätterna...

Nu är Dillkyckling borta. Tråkigt för den var god. Men det verkar inte funka som rätt. Det såldes en vanlig Dafgårs Dillkött-rätt för ca 15 år sedan. Den blev inte heller långvarig.
Citera
2024-04-07, 00:34
  #111
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Dafgårds lyxlasagne är faktiskt riktigt jäkla god. Karins lasagne är inte i närheten. Märker att köttfärssåsen i lyxlasagnen är mer välgjord. Dyr är dock lyxlasagnen 45kr har jag för mig. Mättar inte om man vrålhungrig men duger som en enklare lunch.

Det ironiska är att det som kallas "lyxlasagne" i själva verket borde hete "Italiensk lasagne". Det är sådan lasagne den tiggande violinspelaren får av sin fru på Sicilien, efter en hård dag som tiggare ute på gatan.

Mannerström har uppenbarligen lyft sortimentet avsevärt. Nu äntligen äter man Dafgårds lasagne.
Citera
2024-04-07, 17:11
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det ironiska är att det som kallas "lyxlasagne" i själva verket borde hete "Italiensk lasagne". Det är sådan lasagne den tiggande violinspelaren får av sin fru på Sicilien, efter en hård dag som tiggare ute på gatan.

Mannerström har uppenbarligen lyft sortimentet avsevärt. Nu äntligen äter man Dafgårds lasagne.

Ja lyxlasagnen ör god. Men tråkigt nog valde man för några år sedan att ta bort farfars delikatessköttbullar, (en av de bästa köttbullarna som fanns i Sverige) och ersätta den med Mannerströms delikatessköttbullar som är enormt mycket sämre. Trist att han säljer ut ditt namn till vad som helst. Mannerströms pajer är heller i het vidare, smakar mest omelett.
Citera
2024-04-17, 17:30
  #113
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Ja lyxlasagnen ör god. Men tråkigt nog valde man för några år sedan att ta bort farfars delikatessköttbullar, (en av de bästa köttbullarna som fanns i Sverige) och ersätta den med Mannerströms delikatessköttbullar som är enormt mycket sämre. Trist att han säljer ut ditt namn till vad som helst. Mannerströms pajer är heller i het vidare, smakar mest omelett.

Mannerströms pajer (Dafgårds) pajer är väldigt smöriga och saftiga. Jämför man med Felix pajer så är Felix pajer torra och tråkiga och för min del helt oätbara efter att jag första gången provat mannerström. Mannerströms pajer är definitivt en uppgradering men såklart dyrare. Viktigt värma Mannerströms paj i ugn för annars blir pajdegen som du säger mjuk och inte spröd för den innehåller så mycket smör. Felix paj är torr och spröd i micro och inte alls god.

Ang lyxlasagnen om någon tog den ur kartongen efter micrat/haft den i ugn och serverade mig den på en tallrik och sa att den är hemgjord så skulle jag förmodligen gå på det.

Delikatessköttbullarna är det farfars delikatessköttbullar du menar? Dom fick bäst i test av halvfabrikat köttbullar i något test jag såg för några år sedan. Måste varit den gamla versionen av dessa köttbullar du menar som du nämner. Åt dom bara någon gång men dom var väl rätt så köttiga och bra med hög halt kött och inte lika mycket ströbröd som Felix småköttbullar som är helt okey.
__________________
Senast redigerad av Magica-Lazio 2024-04-17 kl. 17:34.
Citera
2024-04-17, 22:06
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Mannerströms pajer (Dafgårds) pajer är väldigt smöriga och saftiga. Jämför man med Felix pajer så är Felix pajer torra och tråkiga och för min del helt oätbara efter att jag första gången provat mannerström. Mannerströms pajer är definitivt en uppgradering men såklart dyrare. Viktigt värma Mannerströms paj i ugn för annars blir pajdegen som du säger mjuk och inte spröd för den innehåller så mycket smör. Felix paj är torr och spröd i micro och inte alls god.

Ang lyxlasagnen om någon tog den ur kartongen efter micrat/haft den i ugn och serverade mig den på en tallrik och sa att den är hemgjord så skulle jag förmodligen gå på det.

Delikatessköttbullarna är det farfars delikatessköttbullar du menar? Dom fick bäst i test av halvfabrikat köttbullar i något test jag såg för några år sedan. Måste varit den gamla versionen av dessa köttbullar du menar som du nämner. Åt dom bara någon gång men dom var väl rätt så köttiga och bra med hög halt kött och inte lika mycket ströbröd som Felix småköttbullar som är helt okey.

Får kanske testa Mannerströms pajer igen då.
Farfars delikatess är borta nu sedan flera år. De byttes ut mot Mannerströms delikatess och de är tyvär inte i inärheten av farfars.
Men om vi ska prata köttbullar så finns det ju dock en del bra annat, Med hög kötthalt och lite hemmagjord känsla. I kyldisken så finns det Scans, våra bästa köttbullar som är dyra men riktigt goda. Dessa ska ej blandas ihop med scans delikatess-kättbullar som är sämre.
I frysdisken så har jag en favorit som heter Lindströms köttbullar. Dessvärre lite svåra att få tag på.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback