2021-08-09, 15:20
Medlem
Hej, ska ut på kryssning med cinderella, vi ska åka till Ystad och Visby. Är det tull när jag åker ut eller hur funkar det?
4 dagar på båten, klart man vill ha lite röka med sig. Hur har ni andra gjort och vad har ni för erfarenheter angående att ta med lite röka på båten? 3-5 g bara.
Tacksam för svar.

Mvh
Citera
2021-08-09, 15:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imsixten
Hej, ska ut på kryssning med cinderella, vi ska åka till Ystad och Visby. Är det tull när jag åker ut eller hur funkar det?
4 dagar på båten, klart man vill ha lite röka med sig. Hur har ni andra gjort och vad har ni för erfarenheter angående att ta med lite röka på båten? 3-5 g bara.
Tacksam för svar.

Mvh

Kryssningen verkar inte lämna Sverige eller Schengen. Fattar inte varför det skulle var tull med.
Citera
2021-08-09, 15:41
Medlem
link71s avatar
De lungt. Bara de ej luktar så folk märker.
Citera
2021-08-09, 15:41
Medlem
-
Citera
2021-08-09, 15:44
Medlem
Den åker ju till mariehamn också, men där får man inte kliva av oavsett.

Om det är hundar, när ser man dem i så fall?
Har jag det super inpackat o sen bara slänger det ifall de är hund, hur kan dem veta att det är just mitt?

Mvh
Citera
2021-08-09, 15:56
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Stoppa biten i en kodis och upp i lilla stjärten?
Citera
2021-08-09, 16:07
Medlem
Hundar söker och markerar väskor med gräs i
Citera
2021-08-09, 16:56
Moderator
Nospheratus avatar
Om fartyget stannar i Mariehamn finns det ju möjlighet att de släpper på resande även om du inte får kliva av. Då kan ju tullen hypotetiskt kunna kolla avstigande passagerare när båten stannar i en svensk hamn. Det är ju inte så att resande från Mariehamn har en särskild utgång, så i så fall får alla resande passera tullen.

Men jag tror att den stora risken är om du tänker röka på båten. Det räcker med att du luktar, någon springer till informationsdisken och berättar att du luktar knark. Varpå ordningsvakterna ombord griper dig för misstänkt narkotikabrott, sätter dig i fyllecell och kontaktar polis i nästa hamn som möter upp.
Citera
2021-08-09, 17:37
Medlem
Generellt är det lugnt att ta med röka på båten, såvida det inte är en specialkryssning med många unga personer. Då letar väktare ibland i väskor. Men jag har aldrig hört om att någon blivit kroppsvisiterad innan ombordstigning. Tull kan dyka upp, men då är det vid avstigning.
Citera
2021-08-09, 18:02
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Dom senaste gångerna jag har åkt med Silja så har tullen varit med vid ombordstigning samt debarkering.
Citera
2021-08-09, 19:04
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=10XtmaUbJQU

Ta en titt med egna ögon...2021...
Citera
2021-08-10, 14:31
Medlem
Hade jag varit du så hade jag i så fall intagit det oralt, nog för att det hade varit trevligt att kunna stå i aktern och röka men orka, extra dryg lukt på kläder kanske att behöva nojja över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in