• 8
  • 9
2022-08-17, 16:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Går förbi LV-butiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm ganska ofta och kan konstatera att kön försvann omedelbart när Riksbanken slopade nollräntan och det gäller köerna vid de intilliggande lyxbutikerna också.

Det kan säkert stå folk och köa utanför dessa butiker fortfarande vid enstaka tillfällen som jag missat men det lär upphöra efter nästa räntehöjning.....eller nästa elräknkng.
Citera
2022-08-17, 16:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Tycker mest att det är invandrare som köper dyra saker, mycket pga att polisen inte kan beslagta om de köper något tex en väska. Mycket i förorten handlar om status och därför vill de gärna ha dyra grejer.

Det är just vad polisen/kronofogden gör, plockar av skuldsatta krimonella deras älskade märkessaker.
Citera
2025-01-11, 11:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shittypants
Försöker få ihop mina steg per dag och en del av mina rundor går förbi Louis Vuitton butiken på Birger Jarlsgatan. Har noterat att det är kö (Corona tider) varje dag från öppning till stängning, come rain or come shine. Kön består uppskattningsvis av turistkineser, ungdomar och "icke-skidåkare". Ofta kommer människor ut ur butiken med den karakteristiska lilla orangea Louis Vuitton påsen med okänt innehåll. Produkterna i denna butik är förhållandevis dyra. En liten plånbok kan kosta ca 500EUR. Mina frågor är:
- Vad köper de?
- Hur fan har ovanstående råd?
- Har Louis Vuitton blivit fast-fashion?

Kön utanför butiken på Birger Jarlsgatan är borta nu, om det beror på skärp ta regler kring penningtvätt, sämre tider eller minskat intresse pga att den tidigare kundgruppen inte vill ha samma grejer som andra i gruppen de tillhör kan vi ju fundera på. Jag tippar att det kommer bli otrendigt i Europa med lyxgrejer med synliga loggor. Undrar vad som blir nästa stora sak på fåfängans marknad.
Citera
2025-01-14, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kön utanför butiken på Birger Jarlsgatan är borta nu, om det beror på skärp ta regler kring penningtvätt, sämre tider eller minskat intresse pga att den tidigare kundgruppen inte vill ha samma grejer som andra i gruppen de tillhör kan vi ju fundera på. Jag tippar att det kommer bli otrendigt i Europa med lyxgrejer med synliga loggor. Undrar vad som blir nästa stora sak på fåfängans marknad.
Underbart, får bara hoppas att vi kommer ditåt snabbt. Makalöst trött på att varenda tjomme ska springa runt med sin (numer) smaklösa väskor och annat skit.
Citera
2025-01-20, 22:26
Medlem
Ograsts avatar
När jag nyligen besökte Helsingfors fanns det flera asiatiska turister från Sydkorea och Japan som lydigt köade utifrån stadens Louis Vuitton butik. Samma fenomen i Stockholm?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in