Citat:
Ursprungligen postat av
Menlonson
Vet inte riktigt vad du menar med din första mening. Vem är det som du menar kunde höra och förstå vad som hände omkring sig efter döden?
Det beror på vad du menar med "nära döden". De har ju uppenbarligen varit nära att dö i den bemärkelsen att det inte var långt kvar innan deras kropp hade givit upp och slutat fungera.
Men för dig som tror på att något fortsätter efter döden så antar jag att du menar att de inte var nära att uppleva det som händer efter man dött då det är stor skillnad på att vara levande och död och att en nära döden upplevelse inte kan mäta sig med eller likna det som händer efter att man är död. I så fall förstår jag vad du menar.
Men då jag själv inte tror att man upplever något alls efter man dött så är ju rimligen en nära döden upplevelse det närmaste man kan komma döden utan att verkligen dö.
Jag beskrev vad som sker den döde när väl har avlidit, ligger där rullar ögonen tittar runt på omgivningen..
Den döde kunde höra se och förstå allt som sker runt omkring sig en stund efter dödsögonblicket skett.
Har inte lyx att spekulera i det, det är fastställt bortom alla rimliga tvivel mina ord blir en genuin äkthet baserat på autentiska händelser.
Dom har inte varit nära döden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alcalix
Vänligen förklara hur man skiljer dessa åt, enligt dig.
Psykoser är oftast trasigt "huvud" milt sagt, där själv producerar fram röster och hamnar i en loop av konversation med sig själv..
Medans vara mottaglig för ande världen i kontakt med döda självständiga människor, ja det är något helt annat exklusivt och hemlighetsstämplat.