2021-08-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vi har varit i närheten av döden, varit i dom dödas rike och kommit tillbaka igen..
Finns väldigt många som påstår sig varit där. Psykoser brukar det beskrivas som i vardagligt tal.
Citera
2021-08-17, 23:10
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Varför skulle tråden vara ett hån mot dig eller de som tror på det paranormala? TS har ju endast länkat till en studie som försöker klargöra vad folk upplever mentalt när de varit nära döden.

Och sen kommer du med hot och tror att du kommer att bli tagen på allvar?

I övrigt kan jag i all välmening tipsa dig om att försöka läsa igenom dina inlägg innan du postar dom, det ser ut som att det saknas ord i en hel del meningar du skriver så ibland kan det bli lite svårt för läsaren att förstå vad du menar.

Förstår inte vad du skriver, kan inte relatera till det.

Ingen kan vara mentalt nära döden..
För antingen är du spöke eller sovande oavsett är ingen kvar i köttet då utan återvänder till att vara en ande.

Citat:
Ursprungligen postat av Alcalix
Finns väldigt många som påstår sig varit där. Psykoser brukar det beskrivas som i vardagligt tal.

Det är en skillnad på förmågor och psykoser det har blivit diskuterat och klarlagt.
Citera
2021-08-17, 23:44
Medlem
Citat:
Förstår inte vad du skriver, kan inte relatera till det.

Vilken del av det jag skrev är det som du inte förstår?

Citat:
Ingen kan vara mentalt nära döden..
För antingen är du spöke eller sovande oavsett är ingen kvar i köttet då utan återvänder till att vara en ande.

Om någon är väldigt nära att stryka med och hjärnan kämpar in i det sista och personen hallucinerar och liknande vilket säkert är vanligt i det tillståndet så måste man väl ändå kunna säga att personen är mentalt nära döden? Det innebär ju inte att personen är död men att denne får just det som allmänt brukar kallas för en "nära döden upplevelse".

Sen kan jag ju hålla med dig om att det är skillnad på en nära döden upplevelse och att verkligen vara död då det inte förekommer någon aktivitet alls i hjärnan.
Citera
2021-08-18, 04:47
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Vilken del av det jag skrev är det som du inte förstår?

Om någon är väldigt nära att stryka med och hjärnan kämpar in i det sista och personen hallucinerar och liknande vilket säkert är vanligt i det tillståndet så måste man väl ändå kunna säga att personen är mentalt nära döden? Det innebär ju inte att personen är död men att denne får just det som allmänt brukar kallas för en "nära döden upplevelse".

Sen kan jag ju hålla med dig om att det är skillnad på en nära döden upplevelse och att verkligen vara död då det inte förekommer någon aktivitet alls i hjärnan.

Den döde kunde höra se och förstå allt som sker runt omkring sig en stund efter dödsögonblicket skett.

Dom har inte varit nära döden, det är drömmar fantasier vad som helst men inte varit nära döden..
Citera
2021-08-18, 05:08
Medlem
Citat:
Den döde kunde höra se och förstå allt som sker runt omkring sig en stund efter dödsögonblicket skett.

Vet inte riktigt vad du menar med din första mening. Vem är det som du menar kunde höra och förstå vad som hände omkring sig efter döden?

Citat:
Dom har inte varit nära döden, det är drömmar fantasier vad som helst men inte varit nära döden..

Det beror på vad du menar med "nära döden". De har ju uppenbarligen varit nära att dö i den bemärkelsen att det inte var långt kvar innan deras kropp hade givit upp och slutat fungera.

Men för dig som tror på att något fortsätter efter döden så antar jag att du menar att de inte var nära att uppleva det som händer efter man dött då det är stor skillnad på att vara levande och död och att en nära döden upplevelse inte kan mäta sig med eller likna det som händer efter att man är död. I så fall förstår jag vad du menar.

Men då jag själv inte tror att man upplever något alls efter man dött så är ju rimligen en nära döden upplevelse det närmaste man kan komma döden utan att verkligen dö.
Citera
2021-08-18, 06:42
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skilletgray
Låter mer som en romantisering av döden. Folk är så besatta av mening.

Faktum är att ingenting händer när vi dör. Det som hände innan vi började leva kommer att hända igen. Och det är okej.

Ni som tror på det övernaturliga får lägga av och acceptera ert öde.

Ja, det är din tro. Lite humoristiskt att du försöker framställa den som att du vet.
Citera
2021-08-18, 07:43
Medlem
skilletgrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Ja, det är din tro. Lite humoristiskt att du försöker framställa den som att du vet.

För det är den mest logiska slutsatsen. Om du vill hävda något extraordinärt så får du även bevisa det med, du vet väl vad bevisbörda är och innebär. Om du inte är fullständigt efterbliven.
Citera
2021-08-18, 08:18
Medlem
Lite fyrverkerier för att markera slutet på ett liv, tänker jag.

Kanske man hamnar i en lounge i mörka materian för att leta sig vidare efteråt?
Citera
2021-08-18, 08:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Faktum är att ingenting händer när vi dör. Det som hände innan vi började leva kommer att hända igen. Och det är okej.

Fast ts menar väl det som sker i ögonblicket INNAN allt går över till ett ingenting?

Jag tror precis som du att när vi dör så stängs vi av likt en maskin och vårt medvetande försvinner för alltid. Men ögonblicken INNAN detta sker kan säkert massa spännande saker ske i hjärnan.
Citera
2021-08-18, 15:43
Medlem
Citat:
Det är en skillnad på förmågor och psykoser det har blivit diskuterat och klarlagt.
Vänligen förklara hur man skiljer dessa åt, enligt dig.
Citera
2021-08-18, 16:00
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad du menar med din första mening. Vem är det som du menar kunde höra och förstå vad som hände omkring sig efter döden?

Det beror på vad du menar med "nära döden". De har ju uppenbarligen varit nära att dö i den bemärkelsen att det inte var långt kvar innan deras kropp hade givit upp och slutat fungera.

Men för dig som tror på att något fortsätter efter döden så antar jag att du menar att de inte var nära att uppleva det som händer efter man dött då det är stor skillnad på att vara levande och död och att en nära döden upplevelse inte kan mäta sig med eller likna det som händer efter att man är död. I så fall förstår jag vad du menar.

Men då jag själv inte tror att man upplever något alls efter man dött så är ju rimligen en nära döden upplevelse det närmaste man kan komma döden utan att verkligen dö.

Jag beskrev vad som sker den döde när väl har avlidit, ligger där rullar ögonen tittar runt på omgivningen..

Har inte lyx att spekulera i det, det är fastställt bortom alla rimliga tvivel mina ord blir en genuin äkthet baserat på autentiska händelser.

Dom har inte varit nära döden.

Citat:
Ursprungligen postat av Alcalix
Vänligen förklara hur man skiljer dessa åt, enligt dig.

Psykoser är oftast trasigt "huvud" milt sagt, där själv producerar fram röster och hamnar i en loop av konversation med sig själv..

Medans vara mottaglig för ande världen i kontakt med döda självständiga människor, ja det är något helt annat exklusivt och hemlighetsstämplat.
Citera
2021-08-18, 16:03
Medlem
styckets avatar
Citat:

Är det inte mer av ett öde att behöva stå för och ta in alla ens tillkortakommanden i livet och sen ta ansvar över dessa än att bara försvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in