Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Känns som de kommer komma ut nåt om läraren som gör man kan förstå varför han höggs...

Fast vad jag har hört från de på skolan så hade läraren försökt stoppa GM.

GM var på jakt efter en viss tjej.

Läraren agerade i enlighet med PDV-plan. Såg till att alla elever var i säkerhet och sen försökte läraren stoppa GM och blev då BO.

Så jag tror att läraren är ett "olyckligt" offer i hela historien.

Frågan är, vem var det GM var ute efter?
Citera
2021-08-20, 11:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Har inte läst hela tråden här nu men är det någon som vet varför han knivhögg läraren?
Är pojken känd av polis och socialtjänst sedan innan?
Hur var han i skolan? Bråkig? Snäll? Ensam eller många vänner?
Händelsen är fruktansvärt tragisk och blir ledsen både för lärarens och pojkens skull.
Gissar på mobboffer, kanske läraren hakade på mobbarna, finns tyvärr lärare som gör det, ger billiga poänger inför klassen.
Citera
2021-08-20, 11:56
Medlem
Han är djupt ångerfull säger hans advokat Leif Persson fast man blir ändå lite tveksam till hur ångerfull han egentligen är och om det enbart är en efterkonstruktion för att förminska gärningen.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...kar-inte-brott
Citera
2021-08-20, 11:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Han är djupt ångerfull säger hans advokat Leif Persson fast man blir ändå lite tveksam till hur ångerfull han egentligen är och om det enbart är en efterkonstruktion för att förminska gärningen.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...kar-inte-brott

Kanske på försvarsadvokatens inrådan…
Citera
2021-08-20, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botvarp
Höggs läraren 3 ggr?
Ange gärna källa så blir det inte ännu en trådsanning.

Nu har de ändrat i texten, igår stod tre hugg men nu står det ”började hugga” så det är ju mer än ett hugg. Kan inte länka så har kopierat från Aftonbladet nu

”Skrek Aj, aj, aj”.
Den unge gärningsmannen gick sedan fram till läraren, lyfte på hans ena arm och började hugga enligt vittnen.”
Citera
2021-08-20, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldbikerman
Nja, om vi tar Arklöv som exempel så verkar det fullt möjligt. Inte heller så ovanligt i de kriminella MC-kretsarna. Men vi vet ju inte än vad som är sant…

Ser 15 åringen med familj ut att ha mc kopplingar?
Citera
2021-08-20, 12:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Nu har de ändrat i texten, igår stod tre hugg men nu står det ”började hugga” så det är ju mer än ett hugg. Kan inte länka så har kopierat från Aftonbladet nu

”Skrek Aj, aj, aj”.
Den unge gärningsmannen gick sedan fram till läraren, lyfte på hans ena arm och började hugga enligt vittnen.”

Stod någonstans huggen i magen och huggen i armen. Så i så fall sannolikt minst två hugg.
Citera
2021-08-20, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskopp123
Fast vad jag har hört från de på skolan så hade läraren försökt stoppa GM.

GM var på jakt efter en viss tjej.

Läraren agerade i enlighet med PDV-plan. Såg till att alla elever var i säkerhet och sen försökte läraren stoppa GM och blev då BO.

Så jag tror att läraren är ett "olyckligt" offer i hela historien.

Frågan är, vem var det GM var ute efter?
Ahh okey,jag hoppas isåfall läraren hedras på alla de sätt som går.
Och ja vem är tjejen och varför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Om det stämmer att GM pappa är Miljöpartist så har han skämt ut inte bara partiet utan hela Eslöv med att lägga fram en motion och efteråt säga att det var menat som satir.
Han klev av posten som gruppledare och året var 2018.

Här kan du läsa om det: https://www.expressen.se/kvallsposte...-tvingas-avga/

Sedan dess har han återvalts som ordförande i miljöpartiet i Eslöv bör tilläggas. Högt i tak i det partiet
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Är det denna H*go J*ckson som är MGM? Det är svårt att följa tråden med alla rasteorier och annat svammel.

Dessa miljöpartister som är föräldrar vad har de för position? Är de bara vanliga kommunpolitiker? (Tycker det är relevant då hemförhållanden kan säga något om motiv).
Farsan var ordförande men fick avgå då han lade in en troll budget, den var typ Flashbacks nidbild av MP så jag garvade.

Annars finns väldigt lite om dem på nätet eller han. Inga artiklar från lokaltidningar, idrottsresultat eller andra spå som folk oftast lämnar efter sig
Citera
2021-08-20, 12:04
Medlem
Någon som vet vilken adress man gjorde husrannsakan på?
Citera
2021-08-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ahh okey,jag hoppas isåfall läraren hedras på alla de sätt som går.
Och ja vem är tjejen och varför.

Jag håller med, läraren är en riktig hjälte!

Är det olycklig kärlek? Har tjejen gjort något?

Har också hört att han hatade bögar. Och visst var det en artikel om Eslöv förra veckan om att elever inte skulle ha med sig pride-flagga till skolan och att HBTQ+ personer hotas på skola i Eslöv. Men det kanske inte var samma skola? Minns inte, ska kolla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in