Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-19, 12:58
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Vad som helst kan ligga till grund, psykisk ohälsa eller dylikt. Kan även vara så delikat som att läraren förgripit sig på eleven…säger inte att så är fallet men chansen finns och är inte ovanlig! I min skola fanns det en gympalärare som tafsade runt rätt ordentligt och till slut fick lämna.
Precis. Det är tidigt att börja peka finger redan nu. Har han dragit honom i snoppen eller tafsat på hans syrra så går det ändå att förstå handlingen.
Citera
2021-08-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag måste tyvärr säga att jag är inte säker. Jag vet att det finns skolor med vakt, det är jag säker på men många byskolor har säkert inte det. Jag får forska mer i detta.
I Malmö är de flesta skolor låsta men inte i Eslöv. Fast vad spelar det för roll om GM är elev och har kod/ nyckel?
Citera
2021-08-19, 13:01
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0shi
Jag gick i gymnasiet i de lokalerna som högstadieskolan nu huserar i och då fanns där en huvudingång och sen fler mindre ingångar runt byggnaden. Vet dock inte om det fortfarande är uppbyggt så.

Jo, men var de ingångarna bevakade på något sätt? Det är det jag far efter!

Jag har varit inne i massor av skolor i Sverige, av olika skäl. Jag har inte sett en enda skola där det på något sätt har varit svårt att ta sig in!
Citera
2021-08-19, 13:01
Medlem
Rxds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Kan ju vara attack mot "allmänheten" eller riktad mot elev eller lärare. Oavsett vilket av dessa tre alternativ, kan ju andra personer skadas. Dvs. attack mot elev kan ju innebära att lärare blir skadad, om denne går emellan, eller vice versa.

Tycker inte heller utstyrseln säger något definitivt åt endera hållet. Säg att det är typ en gänguppgörelse, de kan ju peta på sig masker också. Men låter ju onekligen som någon dåre.
I och med den ”töntiga” skelett-utstyrseln och hjälmen tycker jag det mesta talar för att detta är ett attentat i stil med Trollhättan.

Grovt kriminella/gängmedlemmar brukar inte spöka upp sig så.
Citera
2021-08-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likeifliksom
Många poliser utanför hus på Trehäradsvägen 14. Vad jag kan se på Hitta.se står endast 3 personer skrivna där, ingen kille på 15 år. Finns det andra ställen man kan söka fram dessa uppgifter?
Försökt leta på Facebook men hittar inget där heller...
Kan vara helt ute och cykla men har för mig att man hamnar på t.ex. Ratsit först när man fyllt 16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvar1
Kan det vara Gle** Björklu*d (* = n)? 37 år, har jobbat där, vet ej om jobbar kvar i nuläget dock.
N*klas V*desson. *=i. Han har arbetat på skolan sedan 2016. Han finns på Facebook.
Citera
Medlem
Miljöpartist som bor på den adressen.
Citat:
Många poliser utanför hus på Trehäradsvägen 14. Vad jag kan se på Hitta.se står endast 3 personer skrivna där, ingen kille på 15 år. Finns det andra ställen man kan söka fram dessa uppgifter?
Citera
2021-08-19, 13:03
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Man kan antagligen ha tagit till sig Incelkulturen även när man är så ung, för resten av oss är det bara att vara tonåring och livet suger

Nej. Antingen är man en Incel eller så är man det inte. Incel blir man efter många år av isolering.

Menar du att han började sin incelkarriär när han var 9 år eller?

En 9-15-åring har inga sådana tankar.
Citera
2021-08-19, 13:03
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag måste tyvärr säga att jag är inte säker. Jag vet att det finns skolor med vakt, det är jag säker på men många byskolor har säkert inte det. Jag får forska mer i detta.

Byskolor?! Det måste finnas hundratals, kanske tusentals skolor i Sverige där man bara kan knata rakt in! Även stora skolor i städerna.

Jag har varit inne i massor av skolor i Sverige, både privat och i jobbet.. Jag har inte sett en enda skola där det på något sätt har varit svårt att ta sig in!
Citera
2021-08-19, 13:04
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pivo73
Miljöpartist som bor på den adressen.

Nu börjar det bli intressant.
Citera
2021-08-19, 13:04
Medlem
Tror att gränsen är 16 år, alla som är yngre än det finns inte med på ratsit, hitta och andra sådana sidor.

Citat:
Citera
2021-08-19, 13:05
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Kan vara helt ute och cykla men har för mig att man hamnar på t.ex. Ratsit först när man fyllt 16.

Personer under 16 år brukar väl inte synas på såna sökningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in