Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingping123
Tycker det är märkligt att inga klasskompisar, grannar mm kommer till tråden och berättar vad han är för typ.

Skolkade han?
Duktig i skolan?
Flickvän?
Intressen?
Enligt regelverket får dom inte skriva på flashback
Citera
Medlem
Vet man varför det var just den läraren som blev attackerad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Har du några andra uppgifter? De flesta i tråden anger en person från Colombia?
Det är pappan som tydligen är adopterad därifrån.
Citera
2021-08-19, 18:45
Medlem
Han har två föräldrar som är aktiva i MP, klart det kan va politiskt då det förmodligen bara pratas politik hemma.

Sen har läraren sagt något som inte passar grabbens skeva världsbild han fått.

Vem hade liksom inte blivit knäpp av att bo med två aktiva miljöpartister?
Citera
2021-08-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Det pågår just nu en stor polisinsats vid en högstadieskola på Per Håkanssons väg.

– Vi får in det vid 08.41 att en person ska vara skadad på skolan och att en gärningsperson finns på platsen. Vi larmar ett stort antal resurser till skolan och ambulans skickas också dit, säger Filip Annas, presstalesperson vid polisens ledningscentral.

/.../

– Utanför skolan griper vi en misstänkt gärningsperson.

/.../

Kerstin Mellén Gyllensten, förvaltningschef på barn och utbildning i Eslövs kommun, har tagit sig till platsen men kan inte ta sig in på skolan. Hon säger till Skånskan att den informationen hon fått är att det ska vara någon form av ett attentat och att det är en lärare på skolan som skadats och att personen är allvarligt skadad."

https://www.skd.se/2021/08/19/en-gri...polisinsats-2/

Någon som vet mer?

Vet någon varför just den läraren blev huggen?
Citera
2021-08-19, 18:47
Medlem

Och är dom svenskar eller från utlandet?
Citera
2021-08-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Så du menar att kommunen bör kalla det en olycka när det är ganska uppenbart att det en uttalad måltavla vilket indikerar planering. Han kund ha gett sig på eleverna vilka borde ha varit lättare att ge sig på men valde en specifik vuxen lärare.

Läraren gick ut ur klassrummet och blev knivhuggen i korridoren. Andra elever och lärare låste in sig i sina klassrum.
Fanns något barn som sagt att GM endast stirrade på eleverna och den därför inte var rädd utan trodde att GM bara ville åt läraren. Men det är den personens egna teori om saken.
Citera
2021-08-19, 18:50
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Det där citatet tror jag inte man skall värdesätta alltför högt rent utredningsmässigt. Först var det felstavat (jag minns t ex "camera") och särskrivet, men sedermera redigerat. Nästan som journalisten klistrade in text som han hittat på nätet, författad av en blatte eller svagbegåvat barn.

Hela citatet i dess nuvarande form:
En elev som går i sjunde klass på skolan såg gärningsmannen innan han gick till attack.

– Han var svartklädd och hade massa knivar på sig och en kamera på huvudet. Första läraren han såg gick han till attack mot.

Hennes lärare låste klassrummet och fönster så fort det hände, så att ingen kunde komma in.

– Jag trodde det var ett prank eller spel först. Killen som höggs skrek högt och polisen sköt två gånger. Mitt hjärta stannade, jag blev helt frusen och kunde inte röra på mig. Jag mår dåligt när jag tänker på det.
Sjundeklassaren såg att MGM hade "massa knivar på sig"? Attacken skedde så fort MGM fått syn på en lärare, varpå polisen (ditteleporterad?) sköt två gånger? Och så litet pinsam TV-dramatik i form av "mitt hjärta stannade" et c.

Nja, jag skulle gärna läsa redogörelser från något mer lucida vittnen, nedskrivna av någon som kan svenska. Hur det hela utspelat sig kronologiskt är t ex helt okänt än så länge.

Precis låter som det brukar när ungar har pratat ihop sig och den som vet mest är coolast.

jag fattar tidslinjen som, GM anländer, hugger läraren, skolans rutiner slår in och lärarna låser in eleverna, GM lämnar byggnaden, polisen möter GM utomhus och och avlossar varningsskott, GM grips.

Kan det vara Suicide by cop som gick fel?
Citera
2021-08-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Enligt regelverket får dom inte skriva på flashback

Men åtskilliga borde ha storasyskon som vet en del!

(I och för sig kan jag se att man kanske hellre vill värna om syskons anonymitet än upplysa Flashback om händelseförloppet. Jag respekterar det ställningstagandet.)
Citera
2021-08-19, 18:52
Medlem
En teori : Läraren som är svårt skadad är gympalärare. Han kan ha sagt något elakt om denne Hugo inte klarat något enkelt moment på gymnastiken. Är ju inte skäl att kniva någon men i en kränkt 15 årings huvud så kan det ha exploderat. Har ett minne från gymnastiken där gympa läraren sa en elak sak om en hopplös kille…. Killen blev jävligt sur och det blev cirkus … Min teori är kanske inte huvudspår men inte otroligt.
Citera
2021-08-19, 18:53
Medlem
Vintergrisens avatar
Skulle vara mycket intressant att få reda på om GM faktiskt är samma elev som blev avstängd från skolan nu i våras samt om det till och är så att BO är en av de lärare som var inblandad även den gången. Tyvärr blir det aningen svårt att luska fram sådant när det här handlar om en minderårig person. Hämnd för avstängning och kanske flytt till annan skola från och med hösten skulle väl annars kunna vara ett möjligt motiv, åtminstone i hjärnan på en 15-åring.
Citera
2021-08-19, 18:53
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotrosa

Och är dom svenskar eller från utlandet?

Hen kanske råkade nämna nåt om den ohälsosamma invandringen på en lektion.
Va vet vi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in