Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Polisen vill inte berätta något. Allt som står i media är i princip utifrån vad vittnen har sagt. Det är sinnessjukt hur lite svensk polis berättar för allmänheten jämfört med andra länder. Presskonferenserna är totalt meningslösa då inget framkommer. I USA försöker polisen i alla fall berätta så mycket som möjligt för att lugna allmänheten och ge svar på frågor. Jag antar att svensk polis tycker att det är deras ensak som allmänheten inte har något med att göra?
Därför att vi har en stark sekretesslag i Sverige
Citera
2021-08-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Och här har vi en elev som var 13 år hösten 2019, när han "hotade en eller flera andra elever med kniv på en högstadieskola i Eslöv". "Han ska även ha skrivit hot på internet utanför skoltid, riktade mot flera personer. Pojken är polisanmäld för olaga hot mot grupp och brott mot knivlagen men på grund av hans låga ålder kommer ärendet att lämnas över till socialtjänsten."

https://www.skd.se/2019/11/12/elev-h...kniv-pa-skola/

Sedan har vi en elev i ospecificerad ålder som kort dessförinnan skall ha "hotat en lärare på [den icke namngivna] skolan. Det uppstod meningsskiljaktigheter mellan läraren och eleven, och plötsligt började tonårspojken vifta hotfullt med en matkniv mot läraren."

https://www.skd.se/2019/10/22/elev-h...rare-med-kniv/

Många spännande möten som beskrivs när man söker på "elev eslöv" på skd.se.
Är det dagens gärningsman som ligger bakom även ovannämnda händelser, är han nog rejält störd. Han kommer att utvecklas i fel riktning och bör dessvärre inte vistas ute i samhället.
Med denna gedigna brottshistoria vid så unga år, kommer framtiden antagligen spenderas inom lås och bom. Han har bara börjat sin kriminella karriär och kommer att skada fler på sin väg!
Citera
2021-08-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puffe1983
En nära släkting går på skolan i fråga. Hon känner till både eleven som är gripen och läraren som blev attackerad.

Den misstänkte är elev på skolan. Läraren ska var slöjdlärare och den misstänkte är elev på skolan. Enligt min släkting så skulle båda två, jag citerar "vara snälla". Slöjdläraren var tom, jag citerar "skitsnäll och omtyckt". Enligt min släkting ska den misstänkte ha ett "svenskt" namn men ha ett "Sydamerikanskt" utseende. (Troligtvis adopterad) Ingen information till motivet dock.

Läraren ska ha huggits med 3 hugg i buken.

Den misstänkte ska ha haft en hjälm på sig med en go pro kamera ovanpå.

Troligtvis har han streama live till någon webbsida men det är mina privata spekulationer.

Allt stämmer, förutom att han var idrottslärare.
Antalet knivhugg vet jag inte heller.

Han filmade med två kameror enligt ögonvittnen.

Bild finns på killen, men jag vill inte outa honom här.

H*go är dock helt rätt kille som MGM.
Citera
2021-08-19, 20:38
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinansRottweiler
Så du tror på riktigt att grannar inte har noterat när de gjorde husrannsakan i grabbens hem? Eller när familjen plötsligt flyttar som du hävdar? Vem gossen är kommer såklart komma ut.

Det var inte riktigt så jag menade. Jag menade att vi inte kommer få veta så mycket om själva fallet.

Dessutom så är det inte säkert att det är så många som vet hur 15-åringen är som person. Vad han gör när han inte är i skolan.
Citera
2021-08-19, 20:39
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .AndyBandy.
Sådana föräldrar sådana barn. En dryg narcissistisk PK person och hardcore MP.

Det paradoxala i sammanhanget är att både pappan och mamman är engagerade i samhällsfrågor. Ändå blir det så fel.
Citera
2021-08-19, 20:39
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
En nära släkting går på skolan i fråga. Hon känner till både eleven som är gripen och läraren som blev attackerad.
Vet du något om motiv ? Hade han bara stört sig på läraren eller tror han sig ha nåt allmänt politiskt budskap ?
Citera
2021-08-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pivo73
Just nu vaktbolag vid MGMs bostad.

Kan familjen blivit hotad? Inte omöjligt att anhöriga också råkar ut för hot
Citera
2021-08-19, 20:41
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Den misstänkte är elev på skolan. Läraren ska var slöjdlärare och den misstänkte är elev på skolan. Enligt min släkting så skulle båda två, jag citerar "vara snälla". Slöjdläraren var tom, jag citerar "skitsnäll och omtyckt". Enligt min släkting ska den misstänkte ha ett "svenskt" namn men ha ett "Sydamerikanskt" utseende. (Troligtvis adopterad) Ingen information till motivet dock.

Läraren ska ha huggits med 3 hugg i buken.

Den misstänkte ska ha haft en hjälm på sig med en go pro kamera ovanpå.

Troligtvis har han streama live till någon webbsida men det är mina privata spekulationer.

Slöjdlärare brukar ju vara snälla och favoriten av alla lärare.

Gm ser alltså ungefär ut som SSU:s förra ordförande Philip Botström som adopterades från Colombia.
Citera
2021-08-19, 20:43
Medlem
OG81s avatar
Gärningsmannen MÅSTE vara etniskt svenskt! Löfven har redan uttalat sig om dådet.
Citera
2021-08-19, 20:44
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Är det dagens gärningsman som ligger bakom även ovannämnda händelser, är han nog rejält störd. Han kommer att utvecklas i fel riktning och bör dessvärre inte vistas ute i samhället.
Med denna gedigna brottshistoria vid så unga år, kommer framtiden antagligen spenderas inom lås och bom. Han har bara börjat sin kriminella karriär och kommer att skada fler på sin väg!
Låter ju rimligt och troligt.
Citera
2021-08-19, 20:46
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Läraren ska var slöjdlärare
Ok, då faller alla creep-teorier. En slöjdlärare kan inte vara creep.
Citera
2021-08-19, 20:46
Medlem
verkar inte vara mer intressant än att det är en person som antingen tillfälligt eller med diagnos är sinnesrubbad. kanske en "copy cat" som sett andra våldsdåd på skolor och av ngn anledning vill skaffa sig femton minuter av berömmelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in