Lennart Matikainen är en uppblåst narcissist. Oerhört banal och skrytsam till sin natur.
Han är nog mest ute efter uppmärksamhet och en födkrok helt enkelt.
Någon som ser hur road och förnöjd han ser ut på samtliga ikonbilder till hans youtubevideos? 🥱
Alla hans facebook inlägg eller delningar av artiklar innehåller samma tomma floskler och uttryck. Väldigt låg nivå på hans svenska ifråga om ordförråd och meningsbyggnad.
Här nedan en länk till ett youtubeinlägg där han har varit på förhör hos polisen och sitter och bröstar upp sig, babblar om massa oväsentligheter.
Han hävdar vid ett tillfälle att han känner massa muslimer och att det så sent som igår ringde upp en muslimsk familj (från Rinkeby) som vädrade sitt ogillande kring
utvecklingen i Sverige. Han redogör för "kunskapsläget", alltså så mycket han kan. I tron om att det innebär att hans inlägg på facebook innebär något annat.
Sedan nämner han såklart att han har coachat och hjälpt poliser i 20 år 😄...
Detta är ljudfilen till både Lennart Matikainens och Katerina Janouchs förhör. Lennarts börjar ca vid 12:00.
https://m.youtube.com/watch?v=SHHjPo0_hz8
Sitter där och ska charma och vara låtsastrevlig i början och blir sen dominant och defensiv. Det är väl såhär han varit hela tiden för att ta sig fram genom tillvaron. Extremt genomskinligt.
OBS! Ska tillägga att jag inte stödjer HMF-lagstiftningen såsom den ser ut idag eller tycker den hetsjakt som rått på systemkritiker har varit sund. Mina åsikter här speglar vad jag tycker om Lennart som person och hur han för sig. Jag tycker det är svårt att sympatisera med honom utifån hans persona.