• 3
  • 4
2023-10-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Lennart Matikainen rapporterar om det svenska samhället som det ser ut idag.
Om invandring, polisen, explosioner och mycket annat vad svensken bör få veta.

YT Kanalen beskrivs enligt följande:
Allt från relationer till samhällsfrågor avhandlas då allt hör ihop. Sanning bygger tillit i det lilla och det
stora och jag vill både utmana det som behöver utmanas, men också ge tips i det lilla och det stora.

https://www.youtube.com/user/Helhetsutveckling/videos

LM mest omtalade uttal var nog att "Ålderstesta alla Skäggbarn" som faktist
har en hel del sanning om det., då om den höga invandringen etc ..

Vad finns det mer om denna Lennart Matikainen
som kanske döljs bakom videoklippen?

Vad det finns mer ?
Jo det finns boomerpladder!
"När NMR demonstrerar ihop med muslimer och vänster är media helt tysta!"

https://swebbtube.se/w/4tPmBMHaH7qmd9PwsaXyDs
Citera
2023-11-06, 16:02
Medlem
diseuses avatar
Expo (AFS-politiker döms för grovt förtal):
Citat:
Alternativ för Sveriges kyrkopolitiker Lennart Matikainen döms för grovt förtal. Han döms tillsammans med ytterligare en person för uppgifter som spridits via hans Youtube-kanal.

Stockholm tingsrätt dömde på måndagen Lennart Matikainen för grovt förtal till villkorlig dom, dagsböter och skadestånd. Han döms för att på sin Youtube-kanal 2021, tillsammans med en 49-årig kvinna, spridit förtalsuppgifter om en person.

Kvinnan, som sedan tidigare är dömd för flera fall av förtal mot personen, döms nu igen. Hon döms den här gången för tre fall av grovt förtal. Straffet blir villkorlig dom och samhällstjänst. Hon ska även betala skadestånd till den förtalade.
Citera
2023-11-10, 06:52
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Expo (AFS-politiker döms för grovt förtal):
Dylika personer bidrar de facto till att skapa parallellsamhällen, där skyldiga betraktas som oskyldiga och där andra bör swisha deras rättegångskostnader!
Hur skulle samhället se ut om alla dömda gjorde så?
Vad är det för stackare, som påverkas att låta sig rånas genom Swish?
Lämnar öppet för att just den delen är en bluff.
Bokintäkterna från kriminalromanerna torde väl räcka för att betala rättegångskostnaderna?
Citera
2023-11-14, 00:27
Medlem
https://youtu.be/SPD5mB07FTc?si=ITuCRl17u-9hSJ6Z

Bråk mellan han och Åberg i rättegången.
Citera
2023-11-20, 19:09
Medlem
tjenaretjenares avatar
Han pratar gärna om vad han jobbat med alltifrån tv o radio program till säkerhets arbete inom polisen, coach för företag och bla bla bla. Men vad gör han idag? Vad är han idag? Ingenting i princip.
Citera
2024-02-11, 00:48
Medlem
Fru.Cedergrens avatar
Lennart pratade igår på Youtube om att det är "stake" i svenska män - i samma veva, i meningen efter, säger Lennart att "vi inte kan titta in i Prideparaden för att hitta de här männen"...

Humor av Matikainen må jag säga!

Sök på "Kriminella klaner tar över Sverige!" på Youtube, Pär Ströms kanal Nu fan räcker det.
Citera
2024-09-07, 16:38
Medlem
SkattefriZons avatar
Den judiska organisationen Open border Foundation tackar Lennart Matikainen för sitt stöd stora stöd till judar.

Sjukt att folk lyssnar på den här fega mannen som uppenbarligen sålt sin själ till J.
Citera
2024-09-17, 17:27
Medlem
Lennart Matikainen är en uppblåst narcissist. Oerhört banal och skrytsam till sin natur.
Han är nog mest ute efter uppmärksamhet och en födkrok helt enkelt.

Någon som ser hur road och förnöjd han ser ut på samtliga ikonbilder till hans youtubevideos? 🥱

Alla hans facebook inlägg eller delningar av artiklar innehåller samma tomma floskler och uttryck. Väldigt låg nivå på hans svenska ifråga om ordförråd och meningsbyggnad.

Här nedan en länk till ett youtubeinlägg där han har varit på förhör hos polisen och sitter och bröstar upp sig, babblar om massa oväsentligheter.
Han hävdar vid ett tillfälle att han känner massa muslimer och att det så sent som igår ringde upp en muslimsk familj (från Rinkeby) som vädrade sitt ogillande kring
utvecklingen i Sverige. Han redogör för "kunskapsläget", alltså så mycket han kan. I tron om att det innebär att hans inlägg på facebook innebär något annat.

Sedan nämner han såklart att han har coachat och hjälpt poliser i 20 år 😄...

Detta är ljudfilen till både Lennart Matikainens och Katerina Janouchs förhör. Lennarts börjar ca vid 12:00.

https://m.youtube.com/watch?v=SHHjPo0_hz8

Sitter där och ska charma och vara låtsastrevlig i början och blir sen dominant och defensiv. Det är väl såhär han varit hela tiden för att ta sig fram genom tillvaron. Extremt genomskinligt.

OBS! Ska tillägga att jag inte stödjer HMF-lagstiftningen såsom den ser ut idag eller tycker den hetsjakt som rått på systemkritiker har varit sund. Mina åsikter här speglar vad jag tycker om Lennart som person och hur han för sig. Jag tycker det är svårt att sympatisera med honom utifån hans persona.
Senast redigerad av IncestuousMoses 2024-09-17 kl. 17:31. Anledning: Stavfel
Citera
2024-11-14, 14:51
Medlem
Hovrätten fastställer dom mot Alternativ för Sveriges kyrkopolitiker Lennart Matikainen om grovt förtal

https://expo.se/nyhet/hovratten-fast...afs-politiker/
Citera
2024-11-15, 21:42
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Lennart Matikainen är en uppblåst narcissist. Oerhört banal och skrytsam till sin natur.
Han är nog mest ute efter uppmärksamhet och en födkrok helt enkelt.

Någon som ser hur road och förnöjd han ser ut på samtliga ikonbilder till hans youtubevideos? 🥱

Alla hans facebook inlägg eller delningar av artiklar innehåller samma tomma floskler och uttryck. Väldigt låg nivå på hans svenska ifråga om ordförråd och meningsbyggnad.

Här nedan en länk till ett youtubeinlägg där han har varit på förhör hos polisen och sitter och bröstar upp sig, babblar om massa oväsentligheter.
Han hävdar vid ett tillfälle att han känner massa muslimer och att det så sent som igår ringde upp en muslimsk familj (från Rinkeby) som vädrade sitt ogillande kring
utvecklingen i Sverige. Han redogör för "kunskapsläget", alltså så mycket han kan. I tron om att det innebär att hans inlägg på facebook innebär något annat.

Sedan nämner han såklart att han har coachat och hjälpt poliser i 20 år 😄...

Detta är ljudfilen till både Lennart Matikainens och Katerina Janouchs förhör. Lennarts börjar ca vid 12:00.

https://m.youtube.com/watch?v=SHHjPo0_hz8

Sitter där och ska charma och vara låtsastrevlig i början och blir sen dominant och defensiv. Det är väl såhär han varit hela tiden för att ta sig fram genom tillvaron. Extremt genomskinligt.

OBS! Ska tillägga att jag inte stödjer HMF-lagstiftningen såsom den ser ut idag eller tycker den hetsjakt som rått på systemkritiker har varit sund. Mina åsikter här speglar vad jag tycker om Lennart som person och hur han för sig. Jag tycker det är svårt att sympatisera med honom utifån hans persona.

"Någon som ser hur road och förnöjd han ser ut på samtliga ikonbilder till hans youtubevideos?"
Ja faktiskt, nu när jag kollade såg han road och förnöjd ut.
Inte överdrivet mycket, men lagom mycket såvitt jag kunde bedöma.
Nuförtiden är det väldigt mycket fokus på utseende och psykologi.
Nåddes av nyheten att han nu blivit dömd i hovrätten för något.
Misstänker att hans "persona" har påverkat utfallet i hovrätten.
Som "person" är han tydligen helt oduglig om han skulle vara allt som påstås i IncestuousMoses inlägg.
Har för mig att Matikainen var en populär person tidigare, men opinionen har nog svängt till sin motsats, och lagstiftningen har inte hunnit ikapp folkviljan där "persona" betyder allt.
Matikainens engagemang i partiet AFS (Alternativ För Sverige) är diskutabelt, men själva personen Matikainen är det inget fel på. Att han kan misstänkas för att vara "road och förnöjd" med ledning av
ikonbilder på YouTube borde man ha överseende med i ett civiliserat och utvecklat samhälle.
Citera
2024-12-01, 06:54
Medlem
LDLooses avatar
Grymt tugg, som vanligt här...von tilander nivå.

Har vi ett ärende# / FUP / beslut etc?
Vänster, mitt, höger. Bryr mig inte. Har vi FUP / domstolsbeslut.

Tack.
Citera
2024-12-31, 01:58
Medlem
Rebali179s avatar
Är det han som är ihop / jobbar ihop med Katerina Janouch
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto