Idag, 02:23
Medlem
nickeh84s avatar
Det har säkert varit uppe i tråden förut men jag kan inte gå igenom alla sidor.. Men vad hindrar en tredjepart från att sätta dit någon oskyldigt? Dvs man låtsas vara ett peddo när man chattar med Dumpen och skickar bilder på en man som man vill sätta dit, samtidigt som man låtsas vara en vuxen kvinna och chattar med mannen på bilder, och stämmer träff med mannen man vill sätta dit, samtidigt som man stämt träff med Dumpen på exakt samma plats.

Får personen panik och springer därifrån fast han inte chattat med ett barn utan med vad han trodde var en kvinna, så kan han tydligen bli uthängd ändå eftersom Dumpen hänger ut folk utan närmare efterforskning när de exempelvis inte vet vem en person är och vill ha tips från läsarna.

Vore inte det möjligt?
Senast redigerad av nickeh84 Idag kl. 02:27.
Citera
Idag, 03:21
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Dumpen marknadsför nu på Facebook om att ha kunnat bevilja traumabehandling till en ung flicka med svår trauma. Enligt Dumpen har de anlitat en behandlare som är psykiater och psykoterapeut. En behandling som enligt dem kostar 78 000kr, en kostnad som Dumpen står för. För göra detta möjligt vill de värva medlemmar genom att man betalar in 250kr i årsavgift.

Låter ju såklart bra på papperet. 250kr per år så Dumpen kan erbjuda så dyr behandling.

Med Impulskollen i bakhuvudet, får åtminstone jag lite frågor och blir automatiskt lite skeptisk.

Är det verkligen en riktig psykiater denna gång? 78 000kr är en kostnad Dumpen står för. Men då är det alltså en enda person som sköter behandlingen för trauma. Ett barn med svår trauma kommer troligtvis behöva mångårig behandling.

Dumpen borde åtminstone vara extra transparent, med tanke på hur det gick sist när de erbjöd behandling.

Det kan absolut vara bra denna gång med riktig psykiater. Men skeptisk blir iallafall jag.

Inlägget finns på Dumpens Facebook-grupp.

https://dumpen.se/foreningendumpen

VAKNA LITE NU!

Psykfallet Sara kan väl för farao inte bedöma vem som är i behov av vård? Det måste ju någon LÄKARE bedöma, jag tror Dumpen håller på att rasa ihop fullständigt. Finns det ingen där som kan tänka lite logiskt själv?
Citera
Idag, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
VAKNA LITE NU!

Psykfallet Sara kan väl för farao inte bedöma vem som är i behov av vård? Det måste ju någon LÄKARE bedöma, jag tror Dumpen håller på att rasa ihop fullständigt. Finns det ingen där som kan tänka lite logiskt själv?
Håller med om att en läkare ska bedöma det. Kanske denna anonyma psykiatriker gjort den bedömningen. Hur mycket nu det är värt. Då man inte vet något om denna person och erfarenhet om trauma.

Men eftersom Sara är en "ledande expert" på vilka som riskerar suicid med ett telefonsamtal, är hon säkert "expert" på även trauma.

Det är märkligt erbjuda vård igen efter så kort tid efter Impulskollen. Eller ska man säga "vård". Vad ingår då i 78 000kr, en kostnad som Dumpen står för? De säger ingenting om det. Alltså hur många träffar får barnet av denna nämnda behandlare som är just nu helt anonym. Hur långa sektioner. Hur lång erfarenhet har denna psykiatriker av just barn med trauma.

Börjar bli väldigt otäckt känner jag.
Citera
Idag, 03:49
Medlem
19As avatar
Ett inte allt för uttömmande svar ang. de 78000:-

https://imgur.com/a/mhjOyqA

Det är inte mycket som behövs innan hon börjar varva upp och ställa motfrågor istället för att bara svara smooth och trevligt på det som frågas om.
Citera
Idag, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
VAKNA LITE NU!

Ja, hon känner en läkare och en KBT -terapeut och nu tydligen en psykolog . Vilka de är får vi inte veta.
Ryssland håller inte på med hybridkrigföring för jag känner en i Ryssland.
Citera
Idag, 04:31
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Lite kul att man blev blockad på Facebook dumpen sidan, för jag skrev lite negativt om pundarna bakom den
Dock skrev jag med ett fake konto men kul att dom inte kan ta kritik
De startade sin sida med mottot "högt i tak" och "alla får göra sig hörda" det sprack redan första veckan då minsta kritik censurerades och folk med fel inställning blev blockade.

Så gick det med det!
Citera
Idag, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Ja det är ganska roligt, ungefär samma trötta tugg hos dumpens hejarklack som hos SDs, Jimmie har alltid rätt, och när dumpen diskuteras så har alltid Sara/Patrik rätt.

När SD-företrädare springer med järnrör på stan och avslöjas som nazister försvaras detta på samma sätt som det gör när det kommer fram vad dumpen pysslar med när ingen ser. Att det alltid är "vänstermedias" fel. Aldrig deras eget.

Var även en del sura miner hos hejarklacken i gäddtråden när dumpen hängde ut en SD-politker i samband med EU-valet.
Enda skillnaden är att Jimmie har alltid rätt och Dumpen nästan aldrig.
Sen kan jag inte minnas att det var några sura miner efter att SD-politikern hängdes ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in