Vad detta har med tråden att göra vet jag ej, men jag antar att det finns en koppling tidsmässigt på 60-talet.
Har inget med det att göra med att tro och bli salig utan detta handlar om vetenskap.
Vet inte ens varför jag ens orkar diskutera detta, men jag har en befängd polare som har fastnat i konspirationsträsket., och det är en horribel skam för han som person. Han har gjort bort sig socialt på alla plan. Vi har således närt en dåre vid vår barm i många år men ju längre tiden lider desto mer vettlös har han blivit. Förnekelsen av Apolloprojektet är bara en ingrediens i hans fördärv som människa. Det kastar dock ett skimmer över hans totala volym av galenskap.
Det råder en avgrund mellan den lilla gruppen som fått för sig att jorden är platt och all jordens samlade kunskap. I ena hörnan står jordklotets enade intelligentsia med all fakta, och i andra hörnan står en liten samling stollar med hjärnspöken som fantiserar fritt utan någon som helst bildning, fakta eller kunskap.
För stollarna handlar det om en känsla att de blivit lurade och nu genomskådat "bluffen". De är troende på samma nivå som är rättrogen muslim som "vet" att Muhammed red till himlen på en åsna. Alla andra inser att det inte finns en gnutta logik i deras minst sagt originella fantasier.
Ja jag tänker då inte försöka omvända dig.
Tro det du vill tro 🙂👍
Förra gången släpptes han ej då han inte visade tillräcklig ånger eller ens förstod vidden av vad han gjort.
Så han har nog mycket låg chans att frisläppas om han inte har förändrats.
Eftersom han inte begick brottet är det nog svårt att känna ånger.
California's governor on Thursday rejected releasing Robert F. Kennedy assassin Sirhan Sirhan from prison more than a half-century after the 1968 slaying that the governor called one of America's "most notorious crimes."
Gov. Gavin Newsom, who has cited RFK as his political hero, rejected a recommendation from a two-person panel of parole commissioners. Newsom said Sirhan even at age 77 poses an unreasonable threat to public safety.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!