Citat:
Ursprungligen postat av
guilliotine
Tja, Long story short så äger jag en fastighet som jag under en tid hyrde ut. Nu för ett tag sen fick jag besök av insatsstyrka då det uppenbarligen har bedrivits en cannabisodling på fastigheten. Jag är dock friad från alla misstankar och de skyldiga sitter inne. Jag har halvt om halvt flyttat ut på fastigheten själv nu, men grejen är att det en jävla massa prylar här som förmodligen använts vid odling, jag har dock ingen aning vad det mesta är.
Verkar vara en hel del elsystem, fläktar, näring, såna små odlingskuber, etc. Jag har ingen användning för det, men däremot för pengar, så tänkte försöka sälja av. Google kan säkert hjälpa mig med vad skiten är och ungefärligt pris, men vart säljer jag? Kan jag hamna i trubbel om jag lägger upp på blocket eller fb marketplace? Allt kan ju säkert användas till vilken odling som helst men med tanke på mängd och ursprung kanske det är lite väl sketchy. Nån som kan komma med lite råd eller liknande?
Det finns företag som annonserar här på FB som bara säljer utrustning för cannabis odlingar.
Det är effektiv odlingsutrustning och om någon väljer att odla tomater, gurka eller cannabis med utrustningen är det inte ditt problem.