• 2
  • 11
  • 12
2024-12-10, 11:55
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Folk i gemen vägrar att ens tänka tanken att ett demokratiskt lands hälsovårdsmyndigheter och förtroendevalda skulle agera på sätt som INTE sätter deras hälsa i första rummet och i allt väsentligt agera tvärtom.

I synnerhet när de dygnet runt bombarderades med skräckpropaganda om vilka konsekvenserna annars skulle bli, om de inte följde deras 'direktiv'.

Jag minns själv hur upprörd jag blev när jag läste om t.ex. religiösa "sekter" eller "new age:are" som vägrade att låta vaccinera sina barn.

Döm om min förvåning och skam när jag för några år sedan i växande grad förstod att det var dessa som hade rätt och jag hade fel.

Inget nytt, du har fel fortfarande men det är så det blir när man tror man vet bättre än hela samlade vetenskapsvärlden.

Du är och förblir ett forumtroll.
Citera
2024-12-12, 23:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Artiklarna? Vilka artiklar?

De du länkade i #124
Citera
2024-12-13, 10:21
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
En studie om innehållet i vaccinen:
https://childrenshealthdefense.org/d...tm_id=20241204

Allting som fortlöpande kommer fram, gör att vaccinen blir en ännu större fara. I bästa fall får mottagaren hoppas på att de var helt verkningslösa.

Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
På den länkade sidan hänvisas till denna påstådda studie. Den påstådda studien är publicerad i tidskriften "Science, Public Health Policy and the Law". Tidskriften är uppenbart båg vilket man märker mycket snabbt. Många direkt skrattretande fynd man gör på sidan:
1. Trots att den enligt titeln är mycket bred så publicerar den bara ytterst alarmerande studier om COVID-vaccin.
2. I listan över medlemmar i Editorial Board står inget om personernas affiliering vilket är brukligt. Givetvis är det så för att den nästan helt består av stolpskott som inte har någon koppling till forskning.
3. Den är inte indexerad i sökmotorer för forskning, naturligtvis för att den består av ett gäng personer sysselsatta med att skriva en massa goja vilket de försöker få att se ut som vetenskap.
4. Man ber om ekonomiska bidrag på sidan likt en youtuber. Verkligen udda för en vetenskaplig tidskrift. Aldrig sett förr.
5. Under titeln "Join Our Reviewer Pool" eftersöker man referees. Man ska fylla i ett formulär om man är intresserad. Man kan där fylla i sin högsta examen, där alternativ från associates degree och uppåt finns. Det är lite mera studier än gymnasiestudier i Sverige. Det är sannerligen inte mycket som krävs för att få granska forskning här.
Jag vill inte kasta bort tid på att leta mer absurditeter. Jag hittade dessa tokerier direkt så jag är säker på att jag skulle hitta massor av grejer om jag läste vidare.

I "studien" står det att de inte har forskningsanslag för den. Så hur har den finansierats? Var den gratis att göra?

Visste du inte om detta när du länkade eller visste du det och chansade på att inte bli avslöjad?
Du skrev ovanstående inlägg, och jag svarade det senare citerade meddelandet ovan. Har du någon kommentar till det jag skrev? Ska jag se din tystnad som att du inte kan komma med ett rimligt svar: I stället för att fortsätta diskussionen om ditt inlägg skriver du ett nytt inlägg med en ny påstådd forskningsartikel. Borde du inte stanna upp och ta diskussionen om den första "artikeln"?
Citera
2024-12-13, 10:24
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Att spikproteinet stannar kvar längre än vad som sades är numera fakta.
Givetvis ljög man om det mesta när man hetsade om vaccinet. Antingen för att man inte vågade stå för att man inte visste eller så brydde man sig inte eftersom policyn översteg allt.
Länka referens som styrker. Varför gjorde du inte det från början.
Citera
2024-12-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
De du länkade i #124
Jag länkade till EN artikel i det inlägget. Den andra länken går till den faktagranskande publikation som artikeln publicerades i.

Är det den artikeln du avser?

Om så, menar du att artikeln INTE faktagranskades innan publicering? Eller vad menar du?

Försök nu att skippa det hemligt kryptiska.

Raka rör.
Citera
2024-12-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Inget nytt, du har fel fortfarande
Fel i vad?

Citat:
men det är så det blir när man tror man vet bättre än hela samlade vetenskapsvärlden.
Fast nu är det ju bevisligen så att DITT mantra om "säkra och effektiva" vacciner knappast delas av "hela vetenskapsvärlden". Du hittar bara på lite som känns skönt för dig och det i brist på goda argument och vetenskapligt underlag.

Hur var det nu, hade du en länk till din "vetenskapliga konsensus" så att vi andra kan kontrollera om det verkligen stämmer?

Riktiga faktagranskade studier som sagda "konsensus" i så fall grundar sig på?

Väntar vi förgäves här?

Citat:
Du är och förblir ett forumtroll.
Jag har till skillnad från dig, ConspiracyHunter, ett helt och hållet ärligt uppsåt när jag diskuterar i forumets trådar.

Enklast så.
Citera
  • 2
  • 11
  • 12

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här