2021-09-01, 20:53
Medlem
HeavyPops avatar
Halla alla flashbackare.

Sitter och njuter av kvallen med att titta pa Manskligt, ett debatt program som sandes i borjan pa 90-talet.

Det handlar om satanism. Dom berattar om Boras satanisterna, detta oerhort farliga gang. Dom hotar till och med att doda djur i satans namn.

Finns dessa markliga mobboffer fortfarande? Gjorde dom nanting stort eller var det bara snack?

Har ar programmet:

https://m.youtube.com/watch?v=MxUAdRmamMY
Citera
2021-09-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Halla alla flashbackare.

Sitter och njuter av kvallen med att titta pa Manskligt, ett debatt program som sandes i borjan pa 90-talet.

Det handlar om satanism. Dom berattar om Boras satanisterna, detta oerhort farliga gang. Dom hotar till och med att doda djur i satans namn.

Finns dessa markliga mobboffer fortfarande? Gjorde dom nanting stort eller var det bara snack?

Har ar programmet:

Har ingen info om gnget men lgg upp en trd i forumet fr Kriminalhistoria istllet
Citera
2021-09-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Halla alla flashbackare.

Har ar programmet:

David Parland som kallade sig fr Blackmoon har begtt sjlvmord.

Ledaren fr satanisterna i Bors, eller i sjlva verket Viskafors, hette Pascal och hade som nrmaste man en person som kallades fr Putte-Skin. De var lika mycket satanister som MC-gng som fjantar.

Personen som kallar sig Peder i inslaget var misstnkt, men aldrig dmd, fr en fortfarande ouppklarad ddsmisshandel i centrala Gteborg under 1990-talet.

Tror dock inte att detta hr hemma i Aktuella brott.
Senast redigerad av Stefan S 2021-09-01 kl. 21:11.
Citera
2021-09-01, 21:15
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Intressant att Parland ligger p skogskyrkogrden. Tnkte mig att sista vilja borde varit att ge kroppen till vargarna eller kasta askan i en vulkan. Eller har jag frdomar?
Citera
2021-09-01, 22:43
Medlem
Mig veterligen existerar det ingenting av dess slag dr.
Citera
2021-09-01, 22:46
Medlem
grungewhores avatar
Var inte ngon frn bandet Inverted inblandad?

David Parland var oerhrt tragisk. sg honom p tunnelbanan en kort tid fre han gick bort, sittande i ful Venom-mssa och pipig rst, jvligt sugen p knark med nn kriminell juggezigenare..
Citera
2021-09-01, 23:16
Moderator
Hamilkars avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kriminalhistoria
/Moderator
Citera
2021-09-03, 08:12
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Haha vilka tntar de hr satanister verka vara. Tror att p 90- talet fanns det vl satanister i alla stder, ungefr som det fanns skinheads p 80-talet och punkare p 70-talet.
Citera
2021-09-03, 15:35
Medlem
QP Cheeses avatar
Det var la p 90-talet det var en grej? Putte och Pascal hette dem och bodde i Svaneholm dr mitt emot macken om jag minns rtt? Bodde i Bors en svng p 90-talet och man sg dem ibland med ngra tonrstjejer i slptg, ikldda klassiska djvulsdyrkar/deathmetal klder. De uppfyllde hela stereotypen dr med lngt hr, kedjor, nitar, upp och ner vnda kors och pentagram och allt vad det var. Minns inte s noga om de gjorde nt strre vsen av sig direkt mer n se ut sdr och vandra omkring p stan.

Minns att en av dem gick omkring med ett skelett av en katt runt halsen, tydligen hade djvulen beordrat honom att dda den och lta den bli en attiralj. Nn av dem grt ut i BT minns jag med eftersom han inte fick ngra jobb pga sin kldstil. Aja. Vet inte mkt mer men nr jag sett dem har man allt undrat vad det var fr filurer. Bors r vl annars mest knt fr speciella frikyrkofrsamlingar med exorcism och whatnot, vad mig anbelangar s r bde och lite fr konstigt...

Edit: fanns visst en lnk, ska kika p den nu.
Citera
2022-10-28, 11:09
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Haha vilka tntar de hr satanister verka vara. Tror att p 90- talet fanns det vl satanister i alla stder, ungefr som det fanns skinheads p 80-talet och punkare p 70-talet.

Absolut. Det har du helt rtt i.

Finns en dokumentr p Youtube som heter "Stockholms skinheads - 20 r senare", den tar upp litegrann av det hr...

Vad finns nufrtiden..?
Djurrttsaktivister? Fotbollshuliganer? Eller varfr inte alla dessa "trans" mnniskor som helt pltsligt byter kn.

Det finns nnting fr alla personer. Ofta lite mobbade, eller lite utanfr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in