Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-16, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack! Troll finns alltid. Normalt sett hade jag inte brytt mig, men i detta fall kunde det inte stå obesvarat. Tvivel får inte finnas härinne.
Såg att OlikaBroed varit inloggad idag, och det gör mig glad varje gång jag ser det. Då har han fått ytterligare en dag.

Bara hoppas trollen spricker

Mm jag kikade på inlogg oxå.
Jag hoppas att han mår åtminstone så pass bra att han kan umgås med dom närmaste.
Är tungt att titta in i den här tråden.
Hoppas du får den bästa jäkla julen du kan få om det nu blir din sista.
Citera
2021-12-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det blev ledsamt ett tag i fm.
Kikade in i cancerfonden. Mycket kärlek där med i form av gåvor i @OlikaBroeds namn.
Summan är imponerande, men ännu intressantare är kanske att antalet bidrag är så stort.
Jag har höftat och det är närmare 120 insättningar. Några tycks ha dubblat och familj är med, men faktum kvarstår att över 100 personer blivit så berörda. Tråden betyder mycket mer än vi anar
Det griper mig
Citera
2021-12-16, 15:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Ingen ”stort” märkligt nog. Har en del böcker jag vill läsa och även vissa resor i Europa jag skulle vilja göra. Resorna får jag tyvärr skita i pga covid-situationen.

Annars (jag vet att detta låter banalt) spendera tid med min fru. Allra helst drickandes dyr champagne. Ska tatuera mig och frugan skaffa matchande tattis som minne. Det är väl en ”hinna med”-grej på sätt och vis.

Tråkigt att höra men måste fråga, varför hoppa över resorna i Europa pga covid, om du skulle få lite covid så är det nog inte värre än allt det andra du har.

Fy fan men hoppas du kan hålla humöret uppe och njuta av din sista tid.
Citera
2021-12-16, 16:41
Moderator
Ruskigbusss avatar
OT raderat.
/Mod
Citera
2021-12-16, 18:02
Medlem
Citat:
Detta är så bortom allt jag tänkt när jag startade tråden. Tårarna rinner här på sjukhusbädden. Jag är verkligen mållös. Ni är bäst - helt otroliga ❤️❤️❤️❤️

// Bröd

Tänker på er, jag har väldigt få ord över denna sjukdom. Hoppas du får det bra där du är. Tack för att jag fick skriva med dig ❤️
Citera
2021-12-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tråkigt att höra men måste fråga, varför hoppa över resorna i Europa pga covid, om du skulle få lite covid så är det nog inte värre än allt det andra du har.

Fy fan men hoppas du kan hålla humöret uppe och njuta av din sista tid.
Att få covid när man har en långt gången cancer är nog inte en hit. Covid i en redan sjuk kropp kan vara dödlig. Och idag hade en sån resa varit omöjlig då TS är på hospice.
Citera
2021-12-16, 18:44
Medlem
fejsetnr1s avatar
Fy fan vilken sorglig men samtidigt otroligt varm tråd. Man slits mellan hopp och förtvivlan... Men som andra skrivit en av dom bästa sen Flashbacks begynnelse,,,,, all kärlek till er som orkar dela med er av livets baksida,,♥️❤️
Citera
2021-12-16, 21:10
Medlem
Har svårt med orden så det blir såhär ❤️.
Citera
2021-12-16, 21:50
Medlem
Hej Brödet !

Anar att det närmar sig och det finns väl egentligen inte en enda vettig sak att säga.

Men när Sven-Erik Magnusson i Sven-Ingvars dog 2017 sade sonen Oscar, som nu tagit över bandet, nåt klokt. Det hjälper inte för all del er som förbereder er på resan som ingen kan följa med på, men det säger ändå lite om alla människors avtryck man gjort under sin tid på jorden.

Oscar sa " Det är inte hjärtats sista slag som avslutar ett liv. Det är inte över förrän alla minnen av det är borta. "

Det är så sant och oavsett när Brödet, Picasso och alla vi andra går iväg så lever vi vidare länge än. Sorgen blir med tiden till minnen. Vad gäller Brödet kommer han på nåt sätt därför att bli odödlig med det bidrag till eftervärlden han skapade här. Klokskap och sunda tankar som kan läsas under resten av hela Flasbacks eller världens existens.

I särklass Flashbacks bästa och mest värdefulla tråd genom alla tider. Så tack Bröd för det du gett dina FB-vänner här !
Citera
2021-12-17, 01:47
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Detta är så bortom allt jag tänkt när jag startade tråden. Tårarna rinner här på sjukhusbädden. Jag är verkligen mållös. Ni är bäst - helt otroliga ❤️❤️❤️❤️

// Bröd

Du är en fantastiskt fin människa och jag tycker att det är orättvist och hjärtskärande att du blev drabbad av detta. Jag har dött och kommit tillbaka vid ett hjärtstopp 2019. Du har inget att vara rädd för, jag lovar.
Citera
2021-12-17, 11:54
Medlem
OlikaBroeds avatar
Hej alla,
det här är Bröds fru. Som han meddelat tidigare i tråden så kommer jag att skriva via hans konto i samband med hans bortgång.

Bröd lever fortfarande, men är sedan igårkväll nedsövd, och kommer så förbli till slutet. Detta var hans önskemål nu mot slutet, då all ork var totalt slut, både mentalt och fysiskt. När beslutet var taget (i samråd med läkaren naturligtvis) så kände han sig lättad. De sista timmarna innan han sövdes satt Bröd, jag och hans närmsta vän på rummet här på hospice och drack en flaska champagne som vi köpt tidigare och hade tänkt öppna vid ett bra tillfälle. Och det tillfället visade sig vara igår, hans sista vakna timmar. Det var en fin kväll och både jag och vår vän var med när han sövdes.

Stort tack för all vänlighet Bröd mött i denna tråd! Och att insamlingen nu är uppe i nästan 30 000 är bara helt fantastiskt! Bröd grät av glädje och rördhet när han såg att insamlingen startats.

Jag återkommer när Bröd gått bort. Jag ämnar inte "ta över" hans konto här, eller denna tråd, utan ger er de meddelanden som jag lovat Bröd, och därefter loggar jag ut från detta konto för gott.

Tack!
/Fru Bröd.
Citera
2021-12-17, 12:01
Medlem
Det fattas ord. Tack för uppdateringen, fru Bröd. Fantastiskt att läsa om champagnestunden.

Önskar @OlikaBroed en fin hädanfärd. Glöm inte öppna fönstret så att hans själ kan flyga ut <3

Edit: måste skicka massa beröm till er starka människor runt Broed. Tack för att ni finns. Alla borde ha såna ikring sej när stunden kommer.
Senast redigerad av FZappa 2021-12-17 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in