2021-11-25, 07:31
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talafly
Eftersom du inte har något att förlora... Sugen på ett politiskt attentat?

Nej. Av flera skäl, varav dessa är huvudskälen.

1. Jag har enormt mycket att förlora. Självrespekten till att börja med. Därtill: Ett attentat skulle rimligen spilla över på mina anhöriga och älskade och definiera dem resten an deras liv. ”Titta, där går cancermördarens son”, osv. Inget roligt arv att varken leva eller dö med. Så ytterligare en sak att förlora är ett drägligt liv för alla jag älskar. Detta gäller förstås oavsätt för vilken ”sak” jag skulle utföra attentatet.
2. Jag har ingen så stark politisk eller religiös övertygelse att den skulle kunna motivera ett attentat som skadar andra.
3. Jag är döende = svag. Det finns inga möjligheter för mig i mitt nuvarande skick att hinna planera och genomföra några attentat.

Finns mer att säga i frågan men lämnar det så.
Citera
2021-11-25, 07:33
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gastropoda
Tung tråd. Tung riktning.
Jag har inte så mycket att säga mer än att jag önskar dig ro.

Enjoy every sandwich. W.Z

Stort tack <3
Citera
2021-11-25, 07:44
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Jag har inte läst igenom hela tråden men jag har läst delar, jag har själv en svärfar som börjar nå slutet av en cancerbehandling så det är bra att få en blick från den sidan. Många tack.

Som efterlevande till min fars val att avsluta jordelivet så undrar jag om allt det praktiska är löst så att din fru slipper det?

Vi stod tex. med mängder av bilar som han ägde och alla var inte ens bilar utan bara identiteter, tog mycket tid och energi att reda ut samtidigt som sorgearbetet.

Allt är utrett, men arbetet påbörjat. Sen har vi också valt att fokusera den tid vi har kvar på varandra. Jag tror för övrigt inte det behöver bli så mycket arbete med mina efterlevandesaker. Allt går ju i princip till frugan på default, vilket också är som jag vill ha det.
Citera
2021-11-25, 07:48
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Blev oändligt ledsen och sorgsen att läsa det här inlägget av dig tidigare i veckan. Hade önskat och hoppats att du skulle få må någorlunda bra en längre tid så att t ex resan ni planerat till Köpenhamn skulle vara genomförbar.

Erinrar mig inlägget du skrev i slutet av oktober där du fick beskedet av din onkolog att cancern i levern växer så att den behandling du hade, var omöjlig att fortsätta med och därmed avslutades. Samt att det kändes avgörande för dig.

Men du är helt fantastisk och jag beundrar dig oerhört mycket för det - trots beskedet från läkaren så hade du styrkan att vända det negativa och definitiva beskedet till något positivt!

Du skulle då slippa besöken hos onkologen som tog både tid - samt ork förmodar jag - och att det numera är hemsjukvården som handhar din fortsatta vård.

Det mest värdefulla för dig är tid och jag önskar av hela mitt hjärta att du får all den tid som bara är möjligt, tillsammans med din älskade hustru och familjen.💞💞

Av vad du uttryckt så känner du av all den oändliga kärlek och omtanke som strömmar mot dig och omsluter dig ifrån oss - vi alla anonyma skribenter - att vi fäller tårar när vi läser att du sista tiden hastigt märkt av en försämring i ditt hälsoläge. Att vi fäller ännu fler tårar när vi läser att läkaren bedömt att du har kvar endast 1 till 6 veckor.

Så svårt för mig att hitta de rätta orden, känner jag...Önskar att få läsa många fler inlägg från dig, vi är så många som följer dig, du har gett så mycket till oss, av all din klokhet, din vishet, vi har fått ta del av din fina personlighet.
Du har gett hopp och tröst till många, många.

Allt gott till dig ❤

Wow. Vet inte vad jag säga annat än tack

Så: Tack! <3
Citera
2021-11-25, 07:55
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Nu är det ungefär 2.5 månader sen du skapade tråden. Hur skulle du säga att du mår nu jämfört med tidigare? Mår du ungefär som tidigare eller har du fått några ytterligare symptom?

Mår tyvärr sämre nu. Har inga ytterligare symptom egentligen men de jag har, har blivit värre. Framförallt är jag betydligt tröttare än när jag startade tråden.
Citera
2021-11-25, 07:58
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussywanker
Har läst din historia med jämna mellanrum.
Jag blir så berörd av allt du skriver och delar med dig av. Starkt av dig, och viktigt! TACK 🙏

Jag blir så rörd av att människor på Flashback, ett forum som är känt för att vara hårt och krasst, visar sån respekt och omtanke gentemot dig ❤️ I den här tråden känns det som att alla är en enda stor familj.
Hoppas du känner att du berör och påverkar oss alla!

Måste säga att även jag har förvånats av den medkänsla och värme som förärats mig.
Citera
2021-11-25, 08:02
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
För att jag hade varit livrädd.
Bättre om det går fort.

Det är därför jag är så imponerad av er.
Ni verkar vara så lugna och harmoniska fast ni vet att ni lever på lånad tid. Ursäkta uttrycket..

Kanske bör förtydliga att jag tar smärtstillande (oxycontin och oxynorm). Hade inte klarat mig utan någon form av smärtlindring.
Citera
2021-11-25, 08:06
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Har du börjat uppskatta små saker i livet nu? Eller är det samma som innan du blev sjuk ?

Beklagar

Har nog varit ganska bra på att uppskatta det lilla men värdefulla även innan jag blev sjuk.
Citera
2021-11-25, 08:11
Medlem
Passepartouts avatar
Här kommer en fundering: jag tror det kan ta lite tid att orientera sig när man går över till ”andra sidan”. På samma sätt som en nyfödd successivt erövrar sin kropp och tillvaron på jorden. Det vore konstigt annars. Liknande som att ögonen behöver vänja sig vid mörkret för att kunna urskilja (symbolisk jämförelse förstås).

Har du och din fru kommit överens om hur ni ska fortsätta umgås när du är död? Menar bara att det kan vara fint om hon tänder ett ljus, bjuder in dig i sina tankar och känslor, kanske läser något för dig som du känner igen och att du vet att detta kommer att ske.

När någon dör finns personen ändå kvar i sina nära och käras medvetanden och där kanske förbindelsen finns som en realitet för den avlidne att vila i.

Vet förstås inte om det är så, men känslan säger att det verkar rimligt och det skadar ingen, samtidigt som det tröstar din fru. Finns många berättelser där de som är kvar upplever att de har någon form av kontakt med den älskade som har dött.

Edit: Har full förståelse om du inte vill ägna dig åt dessa tankar, men ville bara droppa dem om de kan vara till gagn.
Senast redigerad av Passepartout 2021-11-25 kl. 08:16.
Citera
2021-11-25, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Låter helt vansinnigt att du skulle behöva vänta ca. åtta månader innan du opererades. Var det helt enkelt inte aktuellt innan dess?
...
Jag genomgick cytostatika under sensommaren/hösten 2020. Tyvärr hjälpte den inte ett dugg visade det sig. Blev bara sjuk av den. Operation skulle ske i dec 2020 men jag blev covid--smittad. Så jan 2021 blev operatitionen genomförd.
Citera
2021-11-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Kanske bör förtydliga att jag tar smärtstillande (oxycontin och oxynorm). Hade inte klarat mig utan någon form av smärtlindring.

Kommer din fru överta ditt flashback-konto efter att du ”rest vidare”?

Vet hon att du har skapat den här tråden?
Citera
2021-11-26, 05:00
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag genomgick cytostatika under sensommaren/hösten 2020. Tyvärr hjälpte den inte ett dugg visade det sig. Blev bara sjuk av den. Operation skulle ske i dec 2020 men jag blev covid--smittad. Så jan 2021 blev operatitionen genomförd.
Gud... segdragen vård och covid. Vilket elände. Känner med dig. Det enda som är värre än att få svårartad cancer är att få svårartad cancer under en pandemi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in