Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-10-01, 16:33
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
3,3 volymprocent, ja. Det är svagare än den vanliga folkölen som såldes då. Den höll 2,8 viktprocent vilket motsvarar 3,5 volymprocent.

1 januari 1997 ändrades detta, och det började stå 3,5 volymprocent på folkölsburkarna där det tidigare stått 2,8 viktprocent.
Ja? Det vet jag mycket väl. Jag har inte skrivit nåt om viktprocent. Mitt inlägg var ett medhåll till andra i tråden som också kommer ihåg de gamla burkarna som innehöll 3,2-3,3 volymprocent och som bara fanns ett par år i mitten på 90-talet. Vissa i tråden vägrar ju tro på att dessa existerade.
Citera
2024-10-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Ja? Det vet jag mycket väl. Jag har inte skrivit nåt om viktprocent. Mitt inlägg var ett medhåll till andra i tråden som också kommer ihåg de gamla burkarna som innehöll 3,2-3,3 volymprocent och som bara fanns ett par år i mitten på 90-talet. Vissa i tråden vägrar ju tro på att dessa existerade.

Minns lika tydligt detta.

Vi delade ofta tre stycken på en platta 24 x 50 cl Private Brew (PB) från Spendrups;, eller vita Banco för 79,- + pant från en av de (då) större livsmedelsaffärerna i stan, 1993-94 cirkus.

Styrkan var som det ovan anges.
Citera
2024-10-18, 18:40
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastercheif97
Minns lika tydligt detta.

Vi delade ofta tre stycken på en platta 24 x 50 cl Private Brew (PB) från Spendrups;, eller vita Banco för 79,- + pant från en av de (då) större livsmedelsaffärerna i stan, 1993-94 cirkus.

Styrkan var som det ovan anges.
Ett tag tryckte vissa bryggerier alkoholhalten uttryckt i både vikt- och volymprocent. Att de så snart som 1993 endast skrev i volymprocent har jag svårt att tro
Citera
2024-10-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Ett tag så fick man inte sälja de starkare ölen i livsmedelsbutiken efter klockan 15.00 (?) på lördagar och inte alls på söndagar.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in