Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-15, 16:11
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuren11
Läs nedan. Direkt från hennes ex vänner, sosse.
https://twitter.com/thereseverdun/st...17467369377794
https://twitter.com/miraaksoys/statu...07841945120772

Nej det där övertygade inte mig i alla fall. Jag säger inte att du har fel men några randos på twitter & FB räcker inte för min del. Jag sa samma sak när HB pekades ut utan bekräftelse i tråden också.
Citera
2021-09-15, 16:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Som jag misstänkte redan från början. En smutsig vänsterkomplott, de förnekar sig inte dessa vänsterdårar. Detta kommer HB klara sig undan.

S kanske gillrat en honungsfälla? Som de gjorde mot Julian Assange.
Citera
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Som jag misstänkte redan från början. En smutsig vänsterkomplott, de förnekar sig inte dessa vänsterdårar. Detta kommer HB klara sig undan.
Hon är moderat från MUF till och med.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Grejen är väl att partiledningen rimligtvis kontaktat honom först av alla när anklagelsen kom, så givetvis bör han ha haft koll på vad det gällde när Aftonbladet ringde X antal dagar efter att partiledningen fått uppgifterna. Om andra personer i partiet hade koll på vad det gällde vid det laget, så bör Bali också vetat.

Och eftersom han sagt att han hållit koll på en komplott mot honom i 9 månaders tid borde han kunnat lägga ihop två och två. Att tro något annat är nog ganska naivt.

Absolut, jag förstår vad du menar. Men låt oss förutsätta att anklagelserna är falska och AB ringer och frågar om hur han ställer sig till att han groomar minderåriga vad ska han säga? Han ljuger inte då det kan vara första gången han hör om just grooming och sexinviter eller vad det är. Förmodligen har partiledningen också bett han hålla käft tills dom utträtt allt som går internt.
Jag förstår din poäng men alla politiker oavsett färg hade gett samma svar i den situationen tills det tagits internt först. Eller vad tror du?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vilken åklagare som helst kan ta upp fallet till förundersökning om de anser att ett brott kan vara begånget. Så har inte skett!! Det tyder på att de anser att risken för slöseri med skattepengar är stor.

Nej, bara Särskilda åklagarkammaren får utreda påstådda brott av riksdagsledamöter.
Citera
2021-09-15, 16:14
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Alltså skulle det visa sig att allt är fabricerat så vinner ju HB och M något enormt på detta.
HB genom att han kan visa på att det blivit ett hat mot honom på inga grunder, och på så sätt få ännu mera frihet innan framtida skit fastnar på han.
Sedan M som trots inga bevis gör en ordentlig utredning och ser till att säkra alla anklagelser.
Nu har jag ingen sida i detta, men så ser jag utkomsten vid inga bevis. Vid bevis är han körd.

Nej man vinner inte enormt på att bli förtalad. Många säger "ingen rök utan eld" andra minns efter att tag bara anklagelserna o.s.v.

Det är bara negativt för moderaterna det är just därför som vänstern vevar som galningar på positivet just nu för att få ut maximalt av skandalen.
Citera
2021-09-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligeAnders
Det är kanske inte så märkligt. Jag gissar att partiet bett honom vara tyst tills de fått lite bättre grepp om vad som hänt.

Precis. Man ska nog inte göra som Paolo Roberto och bjuda in Jenny Strömstedt samma natt.
Citera
2021-09-15, 16:17
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Tja, han gillar ju att insinuera att förortskillar som klär sig på ett visst sätt per automatik är kriminella, Adidaskrigare eller vad han nu kallar dem. De flesta förortskillar med träningskläder är ju bara vanliga ungdomar som spelar fotboll, men det hindrar inte Bali från att misstänkliggöra dem alla kollektivt gång på gång.

Och nej, han behöver inte göra någonting. Men det är rätt stor skillnad mellan "behöver" och "bör". Personligen bryr jag mig inte, han får gärna hålla käft så kan alla fortsätta tro att han är en tonårskladdare.
Ok, här ser vi hur dåligt du argumenterar. Att kalla förortskillar som klär sig på ett visst sätt för "adidaskrigare" är ganska långt ifrån det du först påstod, d v s skapa drev mot enskilda personer utifrån insinuationer. Det är ganska vanligt att man använder svepande och generella benämningar på vissa grupp (läs "bönder", "brats", "tangentbordskrigare") etc utan att det ses som ett problem, om man nu inte medvetet vill missförstå vilket verkar vara i det här fallet.
Citera
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hon är moderat från MUF till och med.
Den här ”komplotten” kan lika gärna vara att tjejen som anklagar Hanif har frågat runt hur man borde gå tillväga med ett sånt här ärende och fått svar från några SSUare.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Varför tog Anastasia bort sin Twitter när hennes instagram är kvar?

Är hon från Ryssland?

https://www.instagram.com/anastasialeinonen/

Nej från Sollentuna. Men förnamnen på släktingarna låter Iranska!
Citera
2021-09-15, 16:18
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Varför tog Anastasia bort sin Twitter när hennes instagram är kvar?

Är hon från Ryssland?

https://www.instagram.com/anastasialeinonen/

Leinonen är ett finskt efternamn
Citera
2021-09-15, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det är just det han vill. Inget brottsligt har begåtts men däremot säkert något omoraliskt. Så han försöker slingra sig ut genom göra saken till en juridisk istället för moralisk fråga
Det är så ni byråkrat svennar ser på det. Han har varken gjort något omoraliskt eller juridiskt olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in