• 4
  • 5
2023-11-25, 16:52
Medlem
Har man verkligen gjort s att Spiderman slutat hjlpa poliser i spelet fr att stdja BLM's stndpunkt i att avskaffa polisen??
Citera
2023-11-25, 17:08
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinSkummaGranne
Har man verkligen gjort s att Spiderman slutat hjlpa poliser i spelet fr att stdja BLM's stndpunkt i att avskaffa polisen??
Man hjlper inga poliser i spelet, men att det skulle vara anledningen knns jvligt lngskt och konspiratoriskt.
Citera
2023-11-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Man hjlper inga poliser i spelet, men att det skulle vara anledningen knns jvligt lngskt och konspiratoriskt.

Knappast d spelet verkar vara drnkt i wokeism och i frra spelet hade man BLM-reklam. r ju allt annat n lngskt

Kper nog spelet nd. Inte ofta woke-spel/filmer fr bra betyg s det mste verkligen vara bra.
Citera
2023-11-25, 18:21
Medlem
Varfr e det bara blnegrer i spelet?
Citera
2023-12-07, 18:00
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Varfr e det bara blnegrer i spelet?
Det r det verkligen inte.

Jag har klarat storyn och Platinum Trophy nu. Hade inte jttehga frvntningar trots bra betyg osv. d jag tyckte frsta spelet var rtt bra men andra (Miles Morales) gillade jag inte riktigt. Men nd hyfsat positivt verraskad ven om det inte var nt msterverk. Kndes som allt var lite mellanmjlk. Ok story, ok gameplay men bda missar vissa saker jag nskar man borde haft med. Trots en s stor och ppen stad knns den rtt dd d allt man kan gra r att svinga/glida runt och samla nn collectible eller kra samma typ av sidouppdrag fr 40e gngen. I storyn var det ngra saker som kndes sega och lite b medan andra var bra. Striderna blev man trtt p till slut trots lite nya tekniker. Men ja allt som allt ett ganska kul spel trots allt negativt jag skrivit s r det fr det mesta rtt skoj men man str sig p att man nskar att de gjort det nnu bttre.

7,5/10.
Citera
2024-02-13, 20:35
Medlem
sebastian_s avatar
Efter att ha sett fram emot Alan wake 2 , Mario wonder och spiderman 2 s kan jag nu utse vinnaren.

Alan Wake 2 r fr tungrott och passar mer fr proffsspelare n mig. Jag tycker inte att det r kul att vara fast i 30 minuter och snurra runt.

Mario Wonder r fr ltt en fr stor del av spelet. Spelet hade behvt tv vrldar till. Och bda skulle vara lika svra som sista tre vanliga vrldarna.

Spiderman 2 knns inte jtteannorlunda mot spiderman 2018 och miles morales. Men det gr inget. Det r roligare n bda de spelen. Jag gillar faktiskt allt med spiderman 2 . Variationen mellan alla olika spelbara karaktrer. Djungeltemat p spelet med allt frn zoon till dledoktorn till huvudskurken. Storleken p banan och storyn.

Jag har inte trkigt en enda sekund med spelet och samtidigt s r det konstant utmanande.

Ltt 2023 rs bsta spel enligt mig.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-02-13 kl. 20:37.
Citera
2024-06-05, 22:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
10 timmar med Spider-Man 2 har gett mig.

Uppdrag med Muslimsk kvinnlig fotograf involverat gameplay p en jvla cykel.

Ett uppdrag som gick ut p att stta upp tv svarta bgar p date.

Ptvingat uppdrag med MJ som alla hatade i frsta. S varfr tvinga tillbaka ngot folk inte vill ha?

G p dubbeldejt med MJ och Harry p ngot jvla tivoli och ka bergochdalbana och skjuta vattenpistol.

Och just ja Catwoman r lebb.

Check
Check
Check
Och check.

D och d fr jag svinga runt NY med Spidey ocks. D har jag jvligt kul. Synd att det r s sllan.
Citera
2024-06-06, 22:36
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Och idag fick jag mla graffiti med en dv tjej. Suck.

r framme vid sista uppdraget nu. Ger spelet 8/10. Ett steg ned frn frsta. Egentligen r ju detta lika bra. Svings runt i NY. Combat r mer och bttre. Grafiken fantastisk. Men dom frsker fr mycket. Varje spel behver inte vara ett modernt samhllsdrama. Drar ned spelgldjen. Lt mig svinga runt med Spidey och ta ned bad guys. Det rcker. Se Rocksteady med Batman. No bullshit.

En negativ punkt jag vill ta upp ocks r alla villains. Nstan bara terkommande frn frsta spelet. Det finns ju ett HAV av grymma karaktrer och vlja bland. Men s fastnar dom p ngra enstaka. Sen r det ju inget slut p storyn i side mission utan uppenbarligen to be continued i trean. S gr inte och hoppas p nya i nsta heller.

Aja glad att jag vntade p rean. 349 r ok. Kort spel. Fr mycket bullshit. Men Spidey delen grym. 8/10.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in