Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-11, 16:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Finns flera dokumentärer på YouTube som nämner det

Ok, det har jag också hört tidigare men aldrig sett ens en antydan till bevis.
Citera
2021-09-11, 16:17
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotewohl64
Människor som lever utan ironi är de mest tragiska
Ja, låter ju troligt att han ville vara skämta ironiskt om en sådan allvarlig händelse :P Det skulle ju inte skada hans rykte eller så :P "Höhöh Nu ska jag som allmänt känd & högt uppsatt person skriva ett ironiskt skämt om 9/11 tragedin"
Citera
2021-09-11, 16:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Ja, låter ju troligt att han ville vara skämta ironiskt om en sådan allvarlig händelse :P Det skulle ju inte skada hans rykte eller så :P "Höhöh Nu ska jag som allmänt känd & högt uppsatt person skriva ett ironiskt skämt om 9/11 tragedin"

Men för helvete - han är komiker, han är känd från Saturday night live och han skrev det i en bok som är en tydlig satir över högerextremister… boken heter till och med ”Lies and the lying liars who tell them”…
Jag tror ärligt talat han skulle ge dig en bitchslap om du sa till honom att du tror han menade det..

https://www.amazon.com/gp/product/04...907ff6af6d201a
Citera
2021-09-11, 16:32
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Om du nu ska hålla på att ifrågasätta denna tråd så förutsätter jag att du har kunskap om ämnet.

Titta på bilderna som finns från efterspelet.

Ja läser man följande tråd så kan man få en ganska bra bild av det:
https://www.metabunk.org/threads/deb...ut-later.9469/
Har du läst den tråden? Rekommenderar dig att göra det.
Citera
2021-09-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Skulle vara intressant att se statistik över vilka som dog och vilka som arbetade i WT tornen. Läste en skröna om hur ägaren nyligen innan dådet tagit ut extra försäkring och lägligt hade läkarbesök vid tiden för dådet, om det nu stämmer...
Glöm inte de optioner som föll ut med stor vinst om flygbolagsaktier gick ned den dagen, det var mycket högre omsättning på dessa optioner den dagen än en normaldag. Spåret följdes av utredningen men lades ned då optionsköparna inte kunde bindas till Saudiearabien.
Citera
2021-09-11, 16:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Skulle vara intressant att se statistik över vilka som dog och vilka som arbetade i WT tornen. Läste en skröna om hur ägaren nyligen innan dådet tagit ut extra försäkring och lägligt hade läkarbesök vid tiden för dådet, om det nu stämmer...

Ptja, andelen judar (som är det som brukar efterfrågas) motsvarade andelen judar i new York så konspirationsteorin om att judar skulle varnats kan man i alla fall avfärda..
Citera
2021-09-11, 16:47
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men för helvete - han är komiker, han är känd från Saturday night live och han skrev det i en bok som är en tydlig satir över högerextremister… boken heter till och med ”Lies and the lying liars who tell them”…
Jag tror ärligt talat han skulle ge dig en bitchslap om du sa till honom att du tror han menade det..

https://www.amazon.com/gp/product/04...907ff6af6d201a
Att skämta samt förlöjliga obekväma ämnen för att få dem att framstå som oseriösa för att sedan svepa det under mattan är en strategi som används av många...
Citera
2021-09-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Ja läser man följande tråd så kan man få en ganska bra bild av det:
https://www.metabunk.org/threads/deb...ut-later.9469/
Har du läst den tråden? Rekommenderar dig att göra det.

Jag rekommenderar dig att ta reda på varför 3 stålkonstruktioner faller ihop på en och samma dag pga brand när det aldrig tidigare hänt och dessutom aldrig hänt efteråt.

Fin förklaring btw med en efterkonstruktion.
Klart som fan grabbarna skär ner stålskrotet i efterhand för att kunna få bort skiten.

Eller ska dom släpa balkarna hela tkr du?
Senast redigerad av yeahsurexxx 2021-09-11 kl. 16:54.
Citera
2021-09-11, 17:04
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Jag rekommenderar dig att ta reda på varför 3 stålkonstruktioner faller ihop på en och samma dag pga brand när det aldrig tidigare hänt och dessutom aldrig hänt efteråt.

Fin förklaring btw med en efterkonstruktion.
Klart som fan grabbarna skär ner stålskrotet i efterhand för att kunna få bort skiten.

Eller ska dom släpa balkarna hela tkr du?

Kan du bemöta något av det i sak eller bara svepande generella halmgubbar?
Citera
2021-09-11, 17:06
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Glöm inte de optioner som föll ut med stor vinst om flygbolagsaktier gick ned den dagen, det var mycket högre omsättning på dessa optioner den dagen än en normaldag. Spåret följdes av utredningen men lades ned då optionsköparna inte kunde bindas till Saudiearabien.

Intressant! Kan man läsa fakta om detta någonstans? Hur långt innan 911 började den avvikande handeln för dessa? Vad är det för volymer vs det normala vi snackar om?

Varför skulle det vara kopplat till en enskild region "skurkar" kan väl vara vilken gruppering som helst egentligen. Tex deep state?
Citera
2021-09-11, 17:20
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Intressant! Kan man läsa fakta om detta någonstans? Hur långt innan 911 började den avvikande handeln för dessa? Vad är det för volymer vs det normala vi snackar om?

Varför skulle det vara kopplat till en enskild region "skurkar" kan väl vara vilken gruppering som helst egentligen. Tex deep state?

Finns en gammal tråd om detta så vet inte om länkarna fortfarande fungerar.

(FB) Var det misstänkt aktiehandel tiden innan 11 september? (utbruten tråd/mod)
Citera
2021-09-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Så du menar att jag är ensam om att inte tro på den förklaringen? 🧐
Nej, det finns gott om svagbegåvade fjantar där ute så du är i gott sällskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in