Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-11, 20:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ja där är en motor ja.
Lite knepigt dock hur den hamnade där utan att ha sönder sakerna som är bredvid.
Lägligt att vägskylten råkade hamna precis bredvid så man ser vilken gata det är fotat på.
Som av en händelse.
Vart tog de andra motorerna vägen? Eller delade de två flygplanen på en motor?

Som ”av en händelse” så slogs de rimligen sönder i kraschen eller kollapserna… jag bara visade att du hade fel men som vanligt bemöts man med whataboutism..
Citera
2021-09-11, 21:06
Medlem
Att inte världens största krigsmakt inte får upp stridsplan i luften tidigare, är en gåta..
Borde inte en misstänkt kapning av passagerarplan direkt rapporteras till flygvapnet, så dom skickar upp stridsplan? Konstigt..
Citera
2021-09-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Att inte världens största krigsmakt inte får upp stridsplan i luften tidigare, är en gåta..
Borde inte en misstänkt kapning av passagerarplan direkt rapporteras till flygvapnet, så dom skickar upp stridsplan? Konstigt..

Redogör nu för de exakta tiderna för när flygledning fick info om kapningen av flygplanen, när man bekräftade dem osv redogör för när flyygplanen träffade tornen, vilka flygbaser som hade beredskapen den dagen osv.

Då kunde du ha något argument att diskutera.

Självklart har du inte ens försökt räkna på det trots att du är sjukpensionär och borde ha gott om tid för sånt

Istället röker du på och bara sitter och gissar något helt meningslöst av typen "Varför gick det inte snabbare"

Detta trots att du inte vet hur snabbt det gick...
Citera
2021-09-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Kan du bemöta varför man tar bort balkförstyvningar från en simulation som ska visa hur B7 kollapsar? Utöver det även svetsfogar,bultar,sidostöd och säkert mer som jag glömt.

Vilken sida i NIST-rapporten hänvisar du till nu?

Och NEJ, jag tänker inte titta på nån BitChute-visdeo.

Jag vill ha det skriftligt, annars kan man omöjligt gå igenom kalkyler och diskutera något
Citera
2021-09-11, 21:29
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Redogör nu för de exakta tiderna för när flygledning fick info om kapningen av flygplanen, när man bekräftade dem osv redogör för när flyygplanen träffade tornen, vilka flygbaser som hade beredskapen den dagen osv.

Då kunde du ha något argument att diskutera.

Självklart har du inte ens försökt räkna på det trots att du är sjukpensionär och borde ha gott om tid för sånt

Istället röker du på och bara sitter och gissar något helt meningslöst av typen "Varför gick det inte snabbare"

Detta trots att du inte vet hur snabbt det gick...

Det var väl bara det 4:e planet där det var aktuellt med flygvapnet, de andra kraschade in i sina mål ganska fort.
Men tror USA var rätt naiva och tagna på sängen, idag är nog de flesta större nationerna mer på tårna ifall liknande skulle ske igen.
Citera
2021-09-11, 21:31
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Nämnde SVT något om de dansande israelerna? :P

De hade nog tankarna någon annanstans än i Israel, en sån här dag.

https://www.youtube.com/watch?v=Db209vjW2yo
Citera
2021-09-11, 21:57
Medlem
Varför dom inte nämner intressanta saker? Ja det kan man faktiskt undra.

Helt ärligt så hade halva budjeten för svt lika gärna kunnat gå till corbettreport.

Men sanningen är väl att dom vågar inte. Ingen vågar någonting. En värld full av fegisar och efterblivna giriga maktmissbrukare...

Men det är trots allt ett jubileum... Så ta det som det är, sanningen är ett jävla skämt:
https://www.youtube.com/watch?v=i_QFYn_G1lc
Citera
2021-09-11, 22:01
Medlem
Hahaha.. Svt har jobbat bra med att finna pk-riktade dokumentärer från usa..
Citera
2021-09-11, 22:21
Medlem
-DaRude-s avatar
Jag tycker det är mer anmärkningsvärt att man i ett minnesreportage om 9/11 lyckas täcka:

Black Lives Matter
Trump (*snark*)
Högerextremism
Och till och med den autistiska tokfan Adam Lanza (Sandy Hooks)

Det är alla väldigt intressanta ämnen ja, men det är väl inte relevant på självaste minnesdagen av 11:e september? Jag förstår absolut att man kan gräva lite och gå lite off topic för att täcka ett större sammanhängande problem generellt i USA ("den splittrade nationen") men det känns otroligt långsökt och krystat. Givetvis avser man täcka ett större tema mot bakgrund av attackerna, dvs efterföljande politiska konsekvenser, konflikter, islamofobi, berättelser både från USA och Afghanistan osv. Problemet är bara att SVT alltid har så svårt att dölja sina egna åsikter och tyckanden.

Man får följa änkors barn och hur de tacklas med sina faderslösa liv efter 9/11, men man har lyckas pricka in väldigt många SVT-åsikter hos barnen i allt också. Vem fan bryr sig om ena sonen röstade på Biden?
Senast redigerad av -DaRude- 2021-09-11 kl. 22:45.
Citera
2021-09-11, 22:29
Avstängd
Drozds avatar
Antagligen för att byggnaden var betydligt mindre och att inget flygplan flög in i den. Inte lika dramatiskt att rapportera om helt enkelt, snarare än någon globalistkonspiration för att tysta ner fakta.
Citera
2021-09-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Det är inte bara SVT, det tycks enligt min uppfattning att nästan alla har glömt av WC3,

Det är sju byggnader som rasat / rivits i samband med 9/11. Vad är det som gör WTC-7 (vilket jag antar du syftar på) så intressant jmf de andra?
Citera
2021-09-11, 23:07
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Menar du WTC 7? Det tornet som rasade för att bråte från WTC 1 rasade över det, och som allehanda Youtubeakademiker inte kan acceptera?

Varför rasar inte några andra byggnader på samma sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in