Citat:
Ursprungligen postat av
bodyfass
Jag tycker inte att du ska vara orolig över östronivåerna, det du behöver göra nu på direkten är att gräva fram dina pungkulor från arslet och sluta med massa antidepp piller, tjack och ladd. Det är framförallt anledningen till vrf din kuk inte fungerar trots 35nmol. Det du sysslar med är självskadebeteende.
Du har så rätt, det är dags för förändring för jag vill inte se ut så här!
AntiDepp skiten har jag slutat med sen några månader tillbaka, jag accepterar hellre att jag är ett ångestbarn istället för att gå på massa piller med fejkad lycka & där man inte känner ett piss!
—————————
Doktorn ringde förövrigt idag om mina värden.
Han tyckte inte att någonting såg onormalt & tyckte heller inte att mitt testro va ovanligt högt.
Det höga östrogenet kunde enligt honom bero på soja produkter (vad jag vet så har nog bara min whey80 det så är jag lite kluven om jag ska sluta med den eller inte (kör en om dagen till frukost)
Han rekommenderade mig att lägga om kosten samt ligga på kaloriunderskott (vilket redan va min plan) & även se till att jag får i mig mera broccoli, vitkål & andra kolsorter för det hjälper till att hålla nere östrogen.
Så jag tänkte lägga mig på runt 2000kcal om dagen, fortsätta gymma 4 gånger i veckan (som jag gjort 4v tillbaka nu igen) samt få in PW 40-45min varje kväll sen får vi se hur kroppen svarar.
Ska läsa på bättre om kost & försöka hitta ett vettigt kostschema alt betala någon för att göra ett till mig.
Jag tackar alla för svar jag fått, det har blivit en del intressant läsning dom senaste kvällarna!