Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Det är ingen redogörelse.
Du skulle redogöra för hur någon vet hur mycket solel som produceras. Var är den redogörelsen?
Du har fått mätproblemet förklarat för dig. Men det finns inget spår av att du kan tillgodogöra dig skriftligt information.
Jo, det gjorde den. Och du har fått förklarat för dig två ggr hur det kommer sig. Men det finns inget spår av att du kan tillgodogöra dig skriftligt information.
Varför ska jag redogöra något för dig?
Du påstod att det inte gick att mäta producerad solel. Jag påstår att det går och metoden är en elmätare. Något i de två meningarna du inte förstår?
Nu tar vi min fråga en gång till.
Citat:
Min fråga var: Hur mycket installerad solel bedömmer du behövs för att förse SE4 med el ihop med vätgaslagring? När i tiden bedömmer du att det är utbyggt och vätgaslagringen är i drift?
Det är alltså två delar. Första delen så efterfrågas en effekt. Svaret ska uttryckas i enheten W med lämpligt prefix. Nästa fråga gäller hur lång tid det tar att få den erforderliga effekten solel på plats samt ett vätgas lager. Frågan gäller alltså tid och svaret uttrycks i år. Det är den rent praktiskta byggtiden utan hänsyn till några lönsamheten.