• 1
  • 2
2021-09-19, 12:57
Medlem
tomatlarss avatar
Skaffa ett extra element som du kan starta själv om du fryser. Själv har jag inga problem med att det är lite kyligt. så länge det inte är mitt i vintern när det är minus 20 ute så vill man ju ha runt 20 plus inne när man kommer in. Hög sommar värmen är sämre då orkar jag inget annat en dricka öl och krama min AC.
Citera
2021-09-19, 14:39
Medlem
Driparns avatar
Absolut inte! Bara mysigt att det är kallt, på med raggsockorna och tänd ljus. Om något så hatar jag när det är varmt. Vad fan ska man göra då? Skära av sig huden?
Citera
2021-09-19, 19:03
Medlem
Xanyos avatar
Tvärtom faktiskt kyla gör mig mera lugn mot kvällen & jag sover mycket skönare. Har inget emot kyla förövrigt häller. Däremot om det är alldeles för varmt i lägenheten så kan jag snabbt bli irriterad och sur på dåligt humör för klarar inte av värmen helt enkelt. Nej kallt ska det vara!
Citera
2021-09-20, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Vi har vattenburet element som de kommer in och vrider upp/ ner några få ggr/år. Det är inte ens svårt att skruva upp det själv.
Menar du att det faktiskt finns folk som har i arbetsuppgift att åka hem till folk för att skruva på termostaten till elementen? Fascinerande, är ju ändå som att vrida på spisen. Är det ett boende för förståndshandikappade eller utgår alla hyresvärdar från att hyresgästerna är efterblivna ändå? Har aldrig bott i hyresrätt själv.

F.ö. gillar jag kyla, gärna under 10 grader i sovrummet mår jag bäst av.
Citera
2021-09-20, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanguru
Menar du att det faktiskt finns folk som har i arbetsuppgift att åka hem till folk för att skruva på termostaten till elementen? Fascinerande, är ju ändå som att vrida på spisen. Är det ett boende för förståndshandikappade eller utgår alla hyresvärdar från att hyresgästerna är efterblivna ändå? Har aldrig bott i hyresrätt själv.

F.ö. gillar jag kyla, gärna under 10 grader i sovrummet mår jag bäst av.

Hyresrätter där hyresvärden har plomberat alla element för att folket inte ska skruva upp värmen för mkt själva Det sitter en röd plastgrej utanpå de vanliga vreden som man behöver ett verktyg för att skruva på.

Du går runt och tror att folk är så dumma i huvudet att de inte klarar att vrida på ett vanligt termostat?
Citera
2021-09-20, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Hyresrätter där hyresvärden har plomberat alla element för att folket inte ska skruva upp värmen för mkt själva Det sitter en röd plastgrej utanpå de vanliga vreden som man behöver ett verktyg för att skruva på.

Du går runt och tror att folk är så dumma i huvudet att de inte klarar att vrida på ett vanligt termostat?
Har aldrig sagt att jag tror att hyresgästerna är dumma i huvudet utan att hyresvärdarna behandlar dem som imbeciller ändå. Anser nog att plomberade termostater är ganska idiotförklarande och svinigt beteende från hyresvärdens sida ändå. Stänger de inte av huvudvärmen fram till elementen på sommaren ändå?
Citera
2021-09-25, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extendedhuman
Som frågan lyder..... Om din lägenhet är kylig, påverkar det dig? Blir du nedstämd, irriterad osv? På höstarna och vårarna snålar fastighetsbolagen in på värmen, vansinnigt om du frågar mig
Beror på vad du menar med "kylig". Vissa menar att det är kyligt om det är 22 grader i lägenheten om vintern, vilket i själva verket är varmt.
Själv har jag alltid förnstren öppna, så det blir ner mot 18 grader på dagarna och något svalare runt morgonkvisten. Jättefräscht.
Citera
2021-09-25, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkjak
Beror på vad du menar med "kylig". Vissa menar att det är kyligt om det är 22 grader i lägenheten om vintern, vilket i själva verket är varmt.
Själv har jag alltid förnstren öppna, så det blir ner mot 18 grader på dagarna och något svalare runt morgonkvisten. Jättefräscht.
Kyligt enligt mig är när inomhustemperaturen är under 20 grader. Vi är ju alla olika men vad jag har förstått så mår många bäst av en temp på 21-24 grader under vinterhalvåret.
Citera
2021-09-25, 19:09
Medlem
Köp bostad så kan du påverka via styrelsen hur varmt det ska vara. Vi har svinvarmt i vår BRF får dra ner elementen och golvvärme rejält för att det inte ska bli för varmt. Och natten sover vi med öppet fönster. Stört nice med varmt duntäcke och kallt i rummet
Citera
2021-09-30, 13:27
Moderator
Sun Rulers avatar
Nej, jag gillar när det är svalt inomhus. Skulle jag få bestämma så skulle det vara ca 16-grader i sovrummet. Sitter jag i soffan och fryser så kan hunden lägga sig i knäet, 50 kilo och 1-2 grader varmare än mig blir en bra värmekälla.
Citera
2021-10-01, 21:59
Medlem
supremanics avatar
Jag ställer mig på TS sida då jag haft en hel del strul genom åren med hyresvärd som är värdelös på att fixa värmen.
Särskilt pissdåligt humör uppnås när badrummet är för kallt och varmvattnet dessutom tar slut efter 5 minuter när man duschar
Hade jag ägt min egen bostad så hade det varit annorlunda. När man betalar för en uppvärmd bostad så blir man ju lite förbannad när det inte tillgodoses och då man i princip är tvungen att mordhota hyresvärden innan han fattar vinken att han kanske borde fixa problemet.
Citera
2021-10-02, 17:46
Medlem
Lite kanske.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem