Vill inte förstöra spänningen i tråden men detta är ett reklamjobb som Säpo gör med nedhissande insatsgubbar och löpsedlar , man har alltid såna på lager för dåliga tider.
Sorry Charlotta Von Hessen GD/SÄPO , men tyvärr så drar jag detta - dina kollegor är stolta över mig
Ska vara lite action och duktighet men tyvärr reklam
Missade terrordåd och skriverier om dom gör att sådant här tas fram.Dessa två är ett exempel , man söker aldrig jobb på Säpo utan dom tar oväntat folk och fostrar från första början som sedan hålls hårt , externa sökande är big nono - när Säpo söker tjänster uppmanas fosterhemsbarn noga utvalda söka tjänster som dom får medans sökande från annons ses som nån som fått i uppdrag och söka tjänsten som infiltratör.
Finns säkert en del som sökt jobb men jag kan säga att ni snaggas i många år efter vem som bett er söka , kusin,far,icahandlarn o rubbet - det ses som infiltrationsförsök
Denna är sådan som man lät vandra in och låta gro - en mullvad , Säpo är så sektionerat liksom Must att folk kan i praktiken vandra runt där fast man vet att det är en spion utan risk , finns inga papper eller skrivbord o rota i.
Slutligen finns offentligt bildmaterial på personalen , dessa skulle aldrig låta någon externt sökande vandra omkring bland hemligheter på Säpo/Noa/Must o snaska runt förutom i sopor med info för och nåla denna
Så ni kan vara lugna med att Säpo släppt in en mullvad som norpat massa godbitar.
Nej , är en reklamfilm med nedhissad gubbe från helikopter för och visa att man fungerar
Många har ju undrat varför men nu vet ni , nu kan GD Von Essen stämma mig
Säpos äkta personal
(FB) Kontrollsamhället
(FB) Kontrollsamhället