Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-19, 11:02
Medlem
Livstid!! Härligt 🥳
Citera
2023-01-19, 11:04
Medlem
Länken uppdaterad med dom

https://gofile.io/d/B6Rn1U

.
Citera
2023-01-19, 11:06
Medlem
Dynamiks avatar
Framgår det någonstans hur mycket de fick betalt? Vilka vidriga jävla as, sälja ut sitt eget land till Ryssland, ett av fåtal brott där jag faktiskt gärna hade sett dödsstraff appliceras.
Citera
2023-01-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Framgår det någonstans hur mycket de fick betalt? Vilka vidriga jävla as, sälja ut sitt eget land till Ryssland, ett av fåtal brott där jag faktiskt gärna hade sett dödsstraff appliceras.

800 000 i månaden fanns det väl någon notering om.
Citera
2023-01-19, 11:23
Medlem
Citat:

Inte har de sålt ut sitt eget land till Ryssland. De har sålt ut vårt land. Hoppas att det här blir en lärdom för svenska myndigheter m.a.p vilka de fortsättningsvis anställer. Spåren förskräcker med denna vanvettiga inkvoteringspolitik som bedrivs. Vi behöver inga fler fuskande läkare, tandläkare, och nu spioner. De kommer i stor utsträckning från fuskkulturer där slikt beteende är det normala.

Hur överlevde vi svenskar tidigare utan denna inkvotering av MENA-folk?
Citera
2023-01-19, 11:31
Medlem
Citat:

Handlar oftast inte om några fantasisummor. Ett par miljoner dock max 2_5 mille totalt senaste10 åren .
Citera
2023-01-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
FRÅGA: Har det diskuterats mer ingående i media, eller här i tråden, vilket straff som skulle vara mest troligt vid en fällande dom i huvudåtalet? Vill någon isåfall dela med sig om hur spekulationerna och de rättsliga diskussionerna låtit?

Jag vet att många tror på livstids fängelse, vilket absolut inte är en omöjlighet. Men jag tror ändå att rätten skulle beakta praxis och lagstiftarens intention om att livstidsstraffet bara skall användas vid de allra allvarligaste brotten, vilket då främst skall vara Mord. Därför skulle jag inte bli förvånad om man lägger sig på 16-18 års fängelse...

Borde inte grovt spionage i det här fallet vara allvarligare än mord, iallafall logiskt sätt. Här spelar dom med landets säkerhet.

T.ex. Om något fyllo knivmördar grannen och får livstid men att någon som lämnar ut uppgifter till Ryssland inte får det.

Nu kanske det är som du säger att mord anses vara allvarligare, ifrågasätter inte det.
Citera
2023-01-19, 11:38
Medlem
Sitter inte yngre brodern på viktig information som han kan sprida till Ryssland när han släpps från fängelset?

Bör ju vara livstid på han också eller?
Citera
2023-01-19, 11:39
Medlem
Sökt igenom tråden (lite), men vad vet vi om bröderna? Har bara sett en bild på den ena brorsan, och en LinkedIn-skärmdump med samma bild som används överallt. Känns som en jävla AI-bild och fake story hela grejen. Vad har vi för konkret? Familj? Några tecken på att dom existerar på riktigt?
Citera
2023-01-19, 11:40
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

"Sitt eget land?"

Har det undgått dig att det är två iranier det handlar om utan känslomässiga, själsliga och historiska band till Sverige?

Naiva svenskar måste förstå att många invandrare sätter lojaliteten till sina hemländer före Sverige, hur kan man inte förstå detta?
Citera
2023-01-19, 11:41
Medlem
Citat:

Svenskar lever ofta i illusion att deras land tillhör andra 😄

Jag har ännu inte fått det sagt vad för typ av information dessa bröder kom över eller vilken befattning de haft för att få känslig information då ”anställd på Säpo” kan lika gärna betyda att han satt i telefonväxel. Hans bakrund vara Livsmedelsverket.

På nyheterna (TV4) sa de att man inte kunnat bedöma om texten ”GRU” som uppkommit nånstans bland den misstänkes handlingar syftade på rysk underrättelsetjänst eller en registeringsskylt. Det låter ju som väldigt svag bevisning om du frågar mig. Vi pratar alltså om en potentiell läcka till en bil? Eller om GRU skulle ta emot information av sina anställda så gör de det under officiell titel?
Citera
2023-01-19, 11:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Sitter inte yngre brodern på viktig information som han kan sprida till Ryssland när han släpps från fängelset?

Bör ju vara livstid på han också eller?

Man kan inte fängslas för brott som eventuellt begås i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in